וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: מעורב תל אביבי בשוק הכרמל

26.2.2013 / 8:11

המונית של קובי רובין נעצרת בשוק הכרמל ונהגה יורד לשיטוט רגלי בין הדוכנים. דוכן המעורב התל אביבי שהוא מוצא שם גורם לו להתלהב ממנה מקורית ולא יקרה

מעורב מקור הברכה. קובי רובין
מעורב תל אביבי בשוק הכרמל/קובי רובין

אם שוק הכרמל לא היה קיים, מישהו היה חייב להמציא אותו. מבחינתי, מדובר באחד המקומות היפים בתל אביב. אחרי שנים רבות של הזנחה מצד הרשויות המקומיות, סופסוף נותנים לו את הכבוד המגיע לו. שוק הכרמל מהוה בשבילי את מקום המפגש האמיתי בין המזרח למערב, או יותר נכון מפגש בין דרומיים שעובדים לפרנסתם, לצפונים - שמנסים לחוות באופן זמני ובצורה מרוכזת את הלבנט.

לא משנה כמה תנסה לחצות אותו בקצב שלך, שוק הכרמל ומבקריו הרבים יאטו לך את הקצב. אז במקום להילחם במבקרים, תן לקצב האיטי לקחת אותך לכל אורכו של השוק, וליהנות מכל רגע. ונא להיזהר ממוכרת הבייגלה, היא מבלבלת את המוח ומנסה למכור לך על הדרך מה שלא באת לקנות.

ליד דוכן הבשר אני נעצר. לא סתם אני נעצר. אני מבחין בפרוסות עוף צלויות על פלטה ולצדם קבבים דשנים. גם סוחרי השוק מנסים להמציא את עצמם מחדש, מה חשבתם? וכן, כבר הבחנתי שגם בשוק יש מלכודות תיירים פלצניות. גם אל הכרמל הגיעו היזמים החדשים, עם לוחות הגיר של תפריט כאילו זול, עם מטבח פתוח ופרצוף של ספק טבח ספק שף שירד אל העם, והעם צריך להודות לו כל הזמן. כל פלצן עם שאיפה לשם תואר לא לו, פותח מקום קטן עם רואה חשבון. טבח שלא מבין כלום בהאכלת והשבעת בני אדם, שמנסה להגניב אותך עם יחס מזלזל וגישה של "אני יותר חכם ממך".

אני גם רוצה להודות, בשם כל קוראיי, לממונה על הרגולציה, שהחליט ברוב חוכמתו לא לפקח בשום צורה על המחירים בארצנו המתייקרת. בימים אלה של שוק חופשי, כשקילו עגבניות עולה לפעמים יותר מ-20 שקלים, ולא פחות מ-8 שקלים, לא כל אחד יכול להיות צמחוני מבחירה. את החלבון שלך אתה מקבל מהמקור הכי זמין, ובמקרה שלי, מטעמים כלכליים, אני נהנה לגלות לכם עוד מקור של חלבון טעים וזול להפליא.

נחזור לקבבים הדשנים. נחשון עובד בתוך השוק כל חייו הבוגרים. לפני כמה שנים החליט לשנות כיוון, אחרי שהבין שהאנשים המבקרים בשוק מחפשים מקום ראוי לאכול בו על הדרך. המיקום לא פחות חשוב, ומקור הברכה של נחשון יושב במרכז השוק ממש. אז אם אתם כבר מתחילים ללכת מאחד הכיוונים לתוך השוק, התאזרו בסבלנות. לכו לאט, תתאפקו ואל תקנו שום דבר שאתם לא באמת צריכים, כי גם ככה כל מה שתראו על הדרך הולך לפתוח לכם את התיאבון.

את המנה שאכלתי אצל נחשון אני מכנה מעורב תל אביבי. אני מוכן לקבל כל שינוי מהקלישאות הרגילות, אפילו אם זה אומר להכניס לג'בטה רצועות עוף יחד עם קבב. הרעיון די פשוט ולא מסובך. השאלה בסוף היא איך הטעם ומה המחיר. אז הטעם היה מעולה. לחמנייה פשוטה, בתוכה שכבה עבה של בצל ספוג שומן, מעליה שכבת קבב, עליו רצועות חזה עוף, ומעל הכל קצת פטרוזיליה ושורה של רטבים לפי בחירה, רק 22 שקלים.

אי אפשר לטעות כשעושים אוכל פשוט וטוב. זה תמיד יוצא סופר מוצלח. שימו לב למשולשי העגבניות בצד, אתם חייבים להוסיף לכם כמה. וזהירות, זה מטפטף. מאחורי הדוכן יש שולחנות מוגבהים. יותר ממומלץ לשבת בשקט עם המנה שלכם, ולראות את נהר האנשים החולף על פניכם.

מקור הברכה. רחוב חבשוש פינת הכרמל 11, שוק הכרמל, תל אביב. 03-5161777

שעות פתיחה: א'-ה' 07:30-19:00, ו' 07:30 עד שעתיים לפני כניסת השבת. כשר




אוכל רחוב: סמבוסק במאפיית הגבול
אוכל רחוב: באגט בצומת שורש
לכל הטורים של אוכל רחוב

מעורב מקור הברכה. קובי רובין
מקור הברכה בשוק הכרמל/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully