וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: קפוצ'ינו בקופיקס במחיר 5 שקלים

8.10.2013 / 6:06

המונה אוהב לשתות קפה אבל מתעצבן כששורפים לו את הקפוצ'ינו כשמחירו ממילא מופקע. לכן, אין מאושר ממנו על פתיחתו של הקופיקס בת"א בו נמכר קפה ב-5 ש"ח

השבוע שעבר היה עבורי חשוב ומתוח, עם קבלת המידע החדש על דוכן הקפה של קופיקס. הוא לווה בהמון שיחות טלפון לשאול אם ידעתי על כך מקודם, אז האמת שלא ידעתי, אתם לא יכולים לתאר לעצמכם כמה עסקים נפתחים רק באבן גבירול ונסגרים אפילו באותו חודש, שלא לדבר על תל אביב רבתי. אני מתחיל להרגיש שינוי עצום בתפיסת המחירים של האנשים שמסביבי, פתאום כולם מתלוננים על המחירים הגבוהים, מה שכמובן רק מזכיר לי שיש עדיין צדיקים והם מביאים את עצמם לידי ביטוי בצורה של כוס קפה במקרה הנוכחי. ולחשוב שרק לפני שבוע אני עוד שילמתי לעושק קפה 12 שקלים על כוס קפוצ'ינו קטנה, שלוותה לווה במבטי כעס על כך שהערתי שהם לא יודעים לעשות קפוצ'ינו.

המונה טועם קופיקס. קובי רובין
שינוי עצום בתפיסת המחירים של האנשים/קובי רובין

לפני כמעט שלושים שנה, היו בארץ בתי קפה עם מכונות קפה פשוטות ודפוקות לרוב, שרק יכלו להוציא קפה בטעם בוץ ועליו מזגו חלב. מתישהו מישהו הבין בחוכמתו שהאספרסו יותר קל סגולית מהחלב, ולאחר ניסיונות מעטים יצר את ההפוך הראשון; אתה מוזג את החלב תחילה, מניח כפית על הכוס ומוזג את האספרסו לאט לאט על הכפית ומשם אל החלב הרותח. האספרסו ברובו לא התערבב עם החלב, וכך נוצר ההפוך הראשון. ואז כאוחז פלא בידיו היה המלצר מגיש אל השולחן כוס קפה שהחלב למטה והקפה למעלה, אחרי זה, למוד כוויות הייתי יושב לחכות לכוס שתתקרר. אתם מכירים את האנשים האלו שעד היום מזמינים הפוך רותח, הם עד היום יושבים בבית קפה ומחכים לכוס הקפה להתקרר.

אחרי כמה שנים טובות ועם הורדת החרם עלינו, התחילו חברות בעולם להביא לארץ את הקפה הדלוח שלהם ושלחו לארץ רק את התערובות הזולות, מה שעדיין היה טעים יותר ממה שהיה עד עתה. ובואו לא נתחיל לדבר על הרשת הבינלאומית הכי גדולה שאחרי שהפסידה בארץ מיליונים של דולרים החליטה חגיגית שהיא אף פעם לא תנסה לפתוח פה סניף שוב.ואז הגיעו שאר החברות עם סוגים שונים על מידות הקפאין המגוונות, השוק החל להיבנות ואיתם גם הגיעו המכונות המעולות. הבעיה הייתה שבעלי הבית קפה עדיין העמידו ילדים ליד המכונות, שידעו לנפח בלונים מאוד יפים בחלב אבל קפוצ'ינו עדיין לא היה ידוע במחוזותינו. חוץ מקפה פול'ס ביפו, שמוציא את הקפוצ'ינו הכי טוב בארץ.

מעבר לעובדה שכל חברת קפה מיוחדת במינה (על טעם וריח אין מה להתווכח) אני עדיין חייב לחדד את הנקודה לגבי הקפוצ'ינו. הכול טמון בהקצפת החלב, חלב מאבד את טעמו ותכונותיו כאשר מעלים לו את הטמפרטורה מעל ל-70 מעלות צלזיוס. הקיטור יוצא מהמכונה ב160 מעלות, עכשיו מתחיל החלק המקצועני, לא לשרוף את החלב ואת השומנים הטובים שבו. באיטליה יש שם תואר לאדם אשר עובד על מכונת קפה, בריסטה שמו. יש שלא יידעו אף פעם להקציף חלב, אין להם את היד לזה והסבלנות שצריך. אותי כלקוח זה לא מעניין, אני רוצה את הקפוצ'ינו שלי מדויק, כל פעם אותו דבר, גם אם זה אומר שבעל הבית קפה ישלם משכורת משודרגת למי שליד המכונה. שישמר את האיכות, רק על המשפט הזה כמה בעלי בית קפה לא יאהבו אותי, קחו את זה כביקורת בונה.

המונה טועם קופיקס. קובי רובין
קפה טעים, ראוי וזול. תור בקופיקס/קובי רובין

אני זוכר את הפעם הראשונה ששתיתי קפוצ'ינו מעולה. מאז אני כועס על כל כך הרבה בתי קפה, כולל הפעם ההיא לפני חצי שנה שבחור צעיר על המכונה ניסה לשכנע אותי שהפוך זה קפוצ'ינו. הוא עובד על המכונה חודשיים והוא יודע הכול, אני אמרתי לו שאני יודע מה זה קפוצ'ינו כבר 15 שנה, כולל העובדה שאני שותה כמעט כל יום.

קודם כל הוא מזג אספרסו לתוך הכוס, ומעל חלב שנראה יותר כמו בועות לא ניתנות לזיהוי. אם מזגו לכם חלב כנוזל, שימו מגן חום על הכוס והכי חשוב, אל תוותרו לאף אחד. אם המזיגה מהירה, המנפח בלונים מוזג לכם חלב שכבר התקרר, או התעצל והקציף בכלי גדול, ואתם מקבלים את החלב השרוף שבתחתית המקציף. שימו לב שכאשר ההקצפה מעולה יש לקפוצ'ינו טעם מתקתק ומאוד עדין.

אחרי כל כך הרבה שנים שמבקשים ממני להבין, אני הפסקתי לנסות לרדת לסוף דעתם של אנשים אחרים לגבי המחיר. כל הזמן יש יד מכוונת אשר גורמת לי ולאחרים כמוני להרגיש שהבעיה היא אצלנו. שלא תבינו לא נכון, אני תמיד הייתי בעד ייחודיות, אבל כשיותר מידי אנשים אומרים את אותו דבר, אז כנראה הם צודקים. אני יודע שסוף סוף אני משלם את המחיר הראוי והנכון לכוס קפה, ובואו לא נדבר כאן על המאפים, זה כמו מאפי בוקר של מכולת ואני לא אוכל סנדביצ'ים של בנות. הקפה בקופיקס טעים וראוי, ביקשתי קפוצ'ינו וקיבלתי, כמה פשוט וזול, בהצלחה.

שימו לב, הם שמים קרח בכוס המיץ הטבעי, גזר או תפוז, זא עכשיו כשאתם יודעים הכול, תדאגו להודיע מראש לקופאי ואז להזכיר עוד פעם בקול: קפה לקחת בלי לחייב אותך על פוזה, או שכר דירה. חוץ מזה, היום ללכת עם כוס חד פעמית בצבעי שחור וקצת אדום באבן גבירול, ממש משדר פלצנות. אין לי שום בעיה עם מי שיש לו זמן לשבת ולשלם על הכיסא, הניקיון וכל שאר ההוצאות שלא מעניינות אותי בכלל, אבל על כוס לקחת! מבחינתי מהיום והלאה לא משלמים תוספת אווירה.


קופיקס, אבן גבירול 92 תל אביב . שעות פתיחה: א-ה 06:00-24:00 , ו'- 06:00-15:00, שבת שעה אחרי צאת שבת-24:00
כשר, רבנות תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully