וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק התקווה: אל תבואו שבעים

7.3.2011 / 6:54

מסעדות פועלים, דוכנים, פאלודה והמון ריח של עמבה. ברוכים הבאים לסיור מסעדות בשוק התקווה

ישראל מרכז הקובה

ברחוב ותיק 1 פינת האצ"ל 25 מסתתרת מסעדה קטנה וביתית בניהולו של ישראל ישראל הרחק מההמולה של השוק. התפריט המצומצם מתבסס על שתי מנות עיקריות: סיג'יק, מעיים ממולאים באורז מתובל, מנה מסורתית שנדיר למצוא כיום בשל הקושי בהכנתה. ומנת הבית, קובה עיראקי מסורתי מלווה בעמבה שאי אפשר בלעדיה. נהגי המוניות, סוחרים ועוברי אורח ממהרים כבר יודעים, אצל ישראל אפשר לחטוף על הדרך את הקובה שהוא מכין למענם בזריזות ושם בפיתה.

050-7707750 א'-ה' 8:30-15:30

קובה בורגול אצל ישראל

מתוך סיר מהביל יוצא ספציאליטה הבית, קובה בורגול עצום מימדים בגוון צהבהב, הממולא בבשר מתובל בבהרט. תמורת 15 שקלים בלבד אין מצב לצאת רעבים. כל סועד מקבל לשולחן יחד עם הקובה החתוך לפרוסות, לאפה עירקית מפנקת, חמוצים, עמבה טריה וטונות של יחס אישי חם ובהפצרותיו של ישראל "תאכל שלא יתקרר".

מסעדת בועז

על מסעדת האחים בועז רוב הסיכויים שלא קראתם ולא שמעתם. המסעדה מלאה מפה לפה והסועדים מזמינים ולועסים בדממה דקה. אלו אנשים שאוכלים במסעדה כבר שנים ועדיין ניכר כי מתענגים על כל ביס.

מסעדת בועז

הצוות במסעדת בועז טרוד כולו בהכנת האוכל מהסירים אל צלחות הסועדים. המקום קיים כבר שנים בבעלות שלושת האחים בועז והלקוחות חוזרים אליו בכל פעם מחדש. כמו מסעדת פועלים אמיתית, רוב המרקים כאן עולים 25 שקלים, ומוגשים לצד פיתה עיראקית חמה מהמאפייה וחילבה. בתפריט אורז עם שעועית, מרקים עם בשר רגל וראש ועוד, כולם בתוך סירי ענק.
רחוב האצ"ל 47, שוק התקווה. 03-6873136

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מסעדת בועז

יש מסעדות שהן הרבה דיבורים ומעט מעשים. אצל האחים בועז, התחושה היא כי ההפך הוא הנכון, כולם ממעטים במלים במעין קשר שתיקה. ככל שידעו פחות על המקום, כך ייטב.

מסעדת השכונה

מסעדה הקיימת רק מספר חודשים, נמצאת עוד בחיתוליה מבחינת פרמטרים שכונתיים ומתהדרת בסגנון פועלים הארד קור. בפינה מקובצים סירים ענקיים ובתוכם שעועית ירוקה ולבנה, קורקבנים, אורז ועוד. על הגריל בכניסה מסתובבים עופות צלויים.
רחוב האצ"ל 40, שוק התקווה. א'-ה' 10:00-22:00

המלבי של יקיר

בדוכן קטן חבויים אינספור סודות מתוקים בטעם של פעם, קרם בוואריה, מוסים שונים, והבזליקו שהוא מעדן סולת. נאור אשכנזי שמנהל את המקום הוא דור שלישי למשפחת המתוקים. המיקום המרכזי הופך אותו לכמעט בלתי אפשרי לעצירה, לעוברי אורח בשכונה שעוצרים להתרעננות.
אצ''ל 53, פינת רחוב לפידות, שוק התקווה. א'-ה' 00:00-10:00
ו' 16:00-10:00

פאלודה

בלי ספק הלהיט של שכונת התקווה הוא הפאלודה, משקה פרסי צונן ממי ורדים סוכר ואטריות אורז מבושלות, שמאוחסן בתוך חבית גדולה. בין היתר ניתן להשיג במלבי של יקיר, רחוב האצ"ל 53 או במרכז הרימונים ברחוב חנוך 54.

המלבי של יקיר

המלבי של יקיר מפורסם גם בזכות הבזליקו- מעין ממתק סולת צבעוני העשוי משכבות, מעדן שקשה מאוד למצוא בימינו. לפני כ-40 שנה לערך נהגו למכור אותו בעגלות ממתקים שהסתובבו בשכונה. עגלה כזאת הייתה לאביו של יקיר, שנפטר לאחרונה, וכעת מנוהל המקום על ידי הנכד נאור תוך שמירה על כל המתכונים המשפחתיים.

המרקים של חנה

אצל חנה יצחקי, ממוצא עדני-תימני, אין מצב שהמרקים נגמרים. ברגע שחנה רואה שהסיר הענקי עומד להסתיים, סיר חדש כבר נמצא על האש. חנה, המכונה אימא של הסועדים, מכינה כבר 15 שנה מרקים בבישול ארוך. מרקים כמו בשר, רגל וריאות המלווים בלחם (30-20 שקלים). הצמחונים יישמחו לשמוע שיש גם מרק שעועית ועדשים. גם ג'חנונים תוצרת בית הם חלק בלתי נפרד מהתפריט כמו גם קציצות ברוטב ומעורב בפיתה. מראה נפוץ לראות כאן סועדים לבדם בחברת מרק ועיתון.
רחוב האצ"ל 58. 03-6875004. א'-ה' 7:00-20:00, ו' 7:00- כניסת שבת.

מזנון כרמלה

במזנון כרמלה מבשלים מרקים תימניים אסליים כמו ראש, עוף, ורגל, בישול איטי על פתיליות. בתוך המטבח ערמות על גבי ערמות של סירים וביניהם כרמלה, המרקים מגיעים עם לחם, חילבה וסחוג.
המקום, נמצא בשכנות למרקים של חנה ושני המקומות מתקיימים בהרמוניה זו לצד זו, באופן שיכול לקרות רק במקום כמו שכונת התקווה.
רחוב האצ"ל 58, שוק התקווה. 03-688141 א'-ה' 5:00-20:00

מזנון כרמלה

כרמלה, האישה העומדת מאחורי המזנון, צמה ארוכה על עורפה, מקפצת בן הסירים במיומנות כאילו היא לא עושה את זה כבר 40 שנה. "קסם של שפית", אומר סועד ותיק שאוכל במקום כבר שלושה עשורים. המקום פתוח מ-5 בבוקר עד 8 בערב מה שאומר שאם השמש לא זרחה והרעב תקף אותכם, אתם מוזמנים לבוא ולארח חברה לכרמלה שנמצאת כבר בעיצומם של בישולים.

מסעדת דוד חביב

למסעדה הוותיקה, שחולשת על חלק נרחב מהשוק יש לוקיישן עיקרי במבשר פינת נוריאל, שם נמכרים שיפודים בלאפה, קבבים, פרגיות, ביצי הודו, מרקי קובה ושפע סלטים. בדוכן ממול שפע של קובה ממולא בשר, קובה בורגול, קובה פטטה- עם תפוח אדמה וקובה אורז- כמו זה שבתמונה. רחוב המבשר 19 פינת נוריאל.

מרכז הרימונים

השלט "רימונים לנשים בהריון", תופס את תשומת הלב. כדאי לדעת על סגולותיו של הרימון, שבין היתר מועיל לחולי לב ושחרור סתימות בכלי דם. הרימונים נסחטים כאן כל השנה באמצעות הקפאת הרימונים שלא בעונה. כאן מייצרים גם רכז רימונים טבעי הנמכר לרשתות השיווק.
א'-ה' 8:00-18:00, ו' - שעה לפני כניסת השבת.

מאפיית לחם בוכרי

שני אחים צעירים מנהלים כאן את העניינים. בתנור העתיק נאפית הליפיושקה שהיא למעשה לחם בוכרי עגול ותפוח ונמכרת במחיר 7 שקלים ליחידה.

לחם בוכרי

משה מטטוב בן ה-20 מנהל את העניינים עם אחיו הגדול, כאן על רקע תנור הליפיושקות. המאפייה פתוחה החל מ-3 בבוקר כך שאם חשקה נפשכם במשהו בצקי בשעות הקטנות של הלילה, המאפייה בשכונת התקווהה יכולה לתת מענה ראוי.
רחוב חנוך 52, שכונת התקווה. א'-ד' 3:00-18:00. ה'- כניסת שבת פתוח רצוף.

המאפייה הבוכרית

תוקי- לחם עגול ודק מאוד דמוי קרקר או מצה, בעלות 6 שקלים ליחידה.

המאפייה הבוכרית

הסמבוסק שנעשה במקום מכיל דלעת תפוח אדמה או בשר. כאן בתמונה שוקד על הכנתו עבדול לטיף, שהובא במיוחד מאוזבקיסטן בכדי להיצמד למתכונים המקוריים.

מסעדת שמש

השיפודייה הוותיקה המתחבאת בשוק הבשר, מהווה מוקד עליה לרגל לחובב שיפודים באשר הוא. לצד מוניטין של 50 שנה מתהדר המקום במגוון בשרים על האש כגון קבב בסגנון עירקי מבשר בקר, לבבות, ביז ואפילו, עמוד שדרה.
רחוב התקווה 13 (בתוך שוק התקווה). 03-6878608. א'-ה' 09:00-01:00. מוצ"ש מצאת השבת עד 01:00.

מעדני אמיגה

העמבה, המיוצרת ממנגו ומהווה מרכיב מהותי בתפריט העדה העיראקית, קורצת מכל פינה בשוק. במעדני אמיגה תמצאו אותה ובשפע. רחוב נוריאל 8, שוק התקווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully