וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות: לאילו מסעדות יוקרה תקחו אורחים מחו"ל ?

14.5.2011 / 8:25

כשמגיעים אורחים מחו"ל, בין אם אנשי עסקים או משפחה ואתם רוצים להרשים. המסעדות המומלצות לאירוח חו"לי

למרות שכולם יודעים שקשה ליפול עם אוכל בישראל, עדיין, כשמגיעים אורחים מחו"ל ודורשים לדעת איפה אוכלים, המארחים הופכים לאובדי עצות. כיוון שהתיירים מתחלקים למספר מעמדות ורצונות שונים, להלן רשימת מסעדות יוקרה לתיירים מבוססים, שמחפשים מטבחי עילית לא כשרים עם נגיעות מקומיות, שפע טעמים וחור בארנק. כתבה ראשונה בסדרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סרטני לנגוסטין במול ים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מול ים

על המקום: סוד קסמה של המסעדה מייסודו של המסעדן הוותיק שלום מחרובסקי, הוא קודם כל בסחורה. המקום לא מסתמך על התוצרת המקומית ומרבה ולייבא חומרי גלם מרחבי העולם. למעשה המסעדה כמעט ונמנעת משימוש במרכיבים מקומיים. מול ים הוא המקום למפגש בלתי אמצעי עם לובסטרים ענקיים מקנדה, אויסטרים עסיסיים מצרפת, דגים מניו זילנד ופירות יער אירופאיים. המיקום הצמוד לים, מעלה את קרנה בעדו כמה נקודות מצד תיירים.

על השף: בניגוד לשפים אחרים במעמד דומה, מעדיף יורם ניצן להישאר הרחק מאור הזרקורים. ניצן התמחה אצל השפים הגדולים בעולם כגון ז'ואל רובישון מצרפת ובארץ עבד במסעדות כמו "תפוח הזהב" לצד אהרוני.

טעימות מהתפריט: אניולוטי במילוי ריקוטה וטרטופו עם שרימפס צרובים וקוקי סאן ז'אק (230 שקלים), חצי תריסר אויסטרים (240 שקלים), לנגוסטין על "ריזוטו אסור", קציפת אגוזי לוז וטוויל פיסטוק (130 שקלים) מיל-פיי שוקולד שכבות של מרנג אגוזים, קראנץ' שוקולד, גנאש, שאנטילי ודפי ולרונה (60 שקלים).

אטרקציות תיירותיות סמוכות: נמל תל אביב, פארק הירקון וחוף הים.

מול ים. הקצה הצפוני של נמל תל אביב, האנגר 24, תל אביב. 03-5469920

שעות פעילות: א'- ו' 15:30-12:30, 23:00-19:30 שבת 16:00-13:00, 23:00-19:30

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרברט סמואל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרברט סמואל

לפני כארבע שנים נפתחה מסעדת הדגל של השף המוערך יונתן רושפלד. האוכל במקום מאופיין בחומרי גלם מעולים, שירות מקצועי ואווירה אלגנטית, נעימה ולא מכופתרת. המחיר וגודל המנות מאפשרים לזוג אנשים לסעוד ארוחת מלכים שלא רק ידו של האלפיון העליון משגת.

על השף: יונתן רושפלד עבר את הכשרתו המקצועית בקאן, התמקצע במסעדות ידועות בצרפת ושימש בן היתר כשף מסעדת "מול ים", וכסגנו של השף ישראל אהרוני ב"תפוח זהב". בהמשך פתח שתי מסעדות מצליחות בישראל, שנאלצו להיסגר בעקבות המיתון. מאז ייסוד הרברט סמואל, הספיק לפתוח שתי מסעדות נוספות, "טאפאס אחד העם" ו"יבנה-מונטיפיורי".

טעימות מהתפריט: כיוון שהתפריט מתבסס על חומרי גלם עונתיים אין תפריט קבוע. בין המנות שמציעה המסעדה בעונות: ניוקי פירות ים בקארי, סשימי אנטיאס עם חצילים שרופים וקארי אדום, פפרדלה שורט ריבס, סקלופ על ריזוטו שחור וקרם שום ירוק ועוד.

אטרקציות תיירותיות סמוכות: קרובה לים, לטיילת, מתחם התחנה ונווה צדק.

הרברט סמואל. רחוב פרופסור יחזקאל קויפמן 6, תל אביב יפו. 03-5166516

שעות פעילות: א'-ד' 12:30-16:00, 18:00-00:30, ה'- שבת, 12:30-13:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסה. בזכות השף המצוין והבר הנחשק/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסה

המסעדה של השף אביב משה, מתמחה מטבח עילי המבוסס על טכניקות בישול מאזור פרובנס. היא נודעת גם בזכות הבר הנחשק המצויד בשפע קוקטיילים ובזכות עיצוב שאפתני ובומבסטי, שסייע לפרסם את שמה של המסעדה והפך את הביקור בה למעין סמל סטטוס.

על השף: אביב משה הוא עוף מוזר בעולם השפים המאופק. הוא גדל בשכונת הקטמונים בירושלים, וצמח להיות שף מצליח בזכות יכולות אוטודידקטיות מרחיקות לכת. את ניסיונו הקולינרי קנה במסעדות ירושלמיות כמו "שאטו עין כרם", "באראכה" ועוד. בשנת 2005 הקים עם שותפים את מסעדת היוקרה. המסעדה הישראלית היחידה שזכתה להימנות כאחת מ-80 המסעדות הטובות "החמות" בעולם, על-פי ה-"CONDE NAST TRAVELLER'S".

אטרקציות תיירותיות סמוכות: קניון עזריאלי, שדרות רוטשילד, שנקין, הבימה, סינמטק תל אביב.

מסה. רחוב הארבעה 19, תל אביב יפו, בניין המילניום. 03-6856859

שעות פעילות: א'-שבת 12:00-3:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתית. עם מנות שאין כמוהן בארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתית

מסעדת כתית שוכנת על גבולה של נווה צדק, בבניין "הבית הירושלמי" שנבנה ב-1911. היא נחשבת כפורצת ומובילת דרך ישראלי-עילי, מלא רבדים ומרכיבים בכל מנה. ידועה כמסעדה השומרת על גחלת יצירתית ועדכנית שמצויה ביישור קו עם הקולינריה העולמית.

על השף: מאיר אדוני, שנחשב לאורים והתומים של המסעדה, עבר כברת דרך עד שטיפס לצמרת. התמחויות בארקדיה הירושלמית, "לנוטרה" בפריז, "אוליב ליף" ועוד עיצבו את תפיסותיו כשף. הוא מקפיד על שימוש ברכיבים עונתיים באיכות גבוהה כמו דגים ופירות ים. חלק מהדברים נעשים בייצור עצמי של לחמי מחמצת, פסטות, קונפיטורות ועוד. בימים אלו מקים אדוני את "המזללה", מקום שמיועד להנגיש את האוכל המזוהה עם עשירים בלבד, לקהל נרחב יותר מבחינת מחירים.

טעימה מהתפריט: פפרדלה ערמונים וראגו שוק אווז עם ארטישוק ירושלמי קונפי, ערמונים, תרד, סלרי, בצל, קציפת פורצ'יני, רוטב ציר בקר (165 שקלים), קינוח אדמה: קרם פטריות פורצ'יני, טראפלס שוקולד מריר והל מעושן, קרמבל טונקה, גנאש שוקולד לבן וכמהין, חבושים בתבלינים, קראנץ' שוקולד לבן, רוטב שרף (65 שקלים).

אטרקציות תיירותיות סמוכות: נווה צדק.

כתית. היכל התלמוד 4, פינת יהודה הלוי, תל אביב. 03-5107001

שעות פעילות: א'-שבת: 12:00-15:00, 19:00-23:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קורדיליה. חלק ממתחם/מערכת וואלה!, צילום מסך

קורדיליה

בגלגולה הקודם הורכבה מסעדת קורדיליה מארבעה שולחנות בביתו של ניר צוק. עקב הביקוש עבר צוק לאחד החללים הכי שווים ביפו: סמטה ציורית, חלק משריד חומת יפו העתיקה, שמתהדרת במבואה בת אלף שנים, תקרה מקשתות גבוהות וריצפה מעוטרת. את האווירה הרומנטית והדרמטית מחזקים השם מהמחזה השייקספירי, כלי אוכל שנאספו בקפידה על ידי צוק והנרות שמעטרים את המסעדה.

התפריט עצמו בסגנון צרפתי קלאסי ועליו מתבססת גם ארוחת הטעימות העשירה המוגשת. חומרי הגלם, לעומת זאת, מקומיים: גבינות מחוות עזים של אחיו של צוק, הלחם והקינוחים נאפים במקום ע"י צוות הקונדיטורים במסעדה ואף הפסטה נעשית במקום.

על השף: עבר הכשרה המקצועית בצרפת ובסן פרנסיסקו. בבעלותו מתחם שלם ביפו הקרוי מתחם ניר צוק ובו "ג'אפה בר", "ביסטרו נועה" ו"קורדיליה". תקופה ארוכה הנחה צוק את תכנית הבישול "צוקריה" שהפכה אותו לאחד השפים הפופולריים בישראל.

טעימה מהתפריט: סלמון באלף תבלינים (110 שקלים), רביולי פטריות בבצק סלק בשמן אגוזים וכמהין (82 שקלים), פילה חזרזיר במילוי אגוזים (96 שקלים), סינטה טלה על העצם (150 שקלים), קינוח פברז'ה (45 שקלים).

אטרקציות תיירותיות סמוכות: ניתן לשלב ביקור במסעדה עם ביקור בסמטאות יפו העתיקה וסיבוב בטיילת המחברת בין בת ים לצפון תל אביב.

קורדיליה. רחוב יפת 30, תל אביב. 03-5184668

שעות פעילות: ב'-שבת 09:00-00:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully