וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות: סיור אוכל במזרח ירושלים

27.3.2012 / 7:30

חלקה המזרחי של ירושלים, המקום שאנו ממעיטים להגיע אליו, משופע במסעדות משובחות ודוכני אוכל חד פעמיים שצצים מדי יום - המקומות המומלצים לאכילה במזרח ירושלים

סיור אוכל במזרח ירושלים

נעזרנו במורת דרך ירושלמית, אסתר סעד, המתמחה בהדרכת סיורים בירושלים ועוסקת בין השאר גם בהדרכת סיורים קולינריים במזרח ומערב העיר.

לא צריך כרטיס טיסה ואפילו לא רכב, כדי להגיע ממרכז העיר של ירושלים לחוצלארץ כהלכתו. הליכה קצרה במורד רחוב הנביאים, מביאה אל פתח לעולם המשלב בין מזרח למערב העשיר בניחוחות וטעמים, מחוץ לכותלי העיר העתיקה. בליל של אנגלית וערבית הנשמע ברחוב, סוחרים, עגלות שונות המעבירות סחורות ממקום למקום, תיירים, נהגי מוניות, בתי קפה לגברים בלבד המציעים נרגילה, קפה שחור, קלפים ושש-בש.

אזור רחוב הנביאים מהווה מרכז קניות פעיל גם לירושלמים, בזכות מקומות הפועלים משך כל השבוע גם בימים ושעות בהם שאר העיר רדומה. יש כאן הכל מכל: מאפיות עם אינספור מאפים, גבינות שונות עם כיתובים בערבית וחנויות בשר. ככל שמתקדמים לכיוון שער שכם, נתקלים ביותר ויותר רוכלים, שפע ירקות בלאדי המגיעים מכפרים שונים, נשים מבוגרות בלבוש מסורתי הפורסות על המדרכה את מרכולתן ומוכרות סחורה טרייה מעשבי העונה כגון ארטישוק, עלי גפן, שקדים ירוקים, פול ירוק, מנגולד, וזרי בבונג' (קמומיל).

לסיור מסעדות בשוק רמלה
לסיור מסעדות באור יהודה
לסיור מסעדות בשוק התקווה

חומוס אבו-עלי

נתוני הפתיחה של חומוסיית אבו-עלי יקנו כל חובב חומוס ממוצע: המיקום שלו לא גלוי לעין, ובכדי להגיע אליו יש לרדת במורד מדרגות המובילות מתחת לאדמה, לקומת מרתף רחבת ידיים.

חומוס אבו-עלי

כבר 50 שנה מייצרים כאן חומוס (15 שקלים למנה) שמגיע עם פול, מסבחה, בשר ועוד, יחד עם רוטב חמוץ חריף, חמוצים, בצל וכדורי פלאפל מפנקים שנעשים במקום, מיד עם ההזמנה.
למי שמחפש אקסטרים, מעל לאבו-עלי וצמוד אליו פועלת חומוסייה בכוך קטן בשם המחייב אבו-חסן. גם זו חומוסייה רק שכאן לא תמצאו כאן מקום לשבת, כי אין. המנה הפופולרית ביותר היא חומוס עם פלאפל בפיתה טו גו. החומוס פה הוא ארוחת בוקר לכל דבר: מכינים אותו כל יום לפנות בוקר והוא נסגר בשעה 12:00.

חומוס אבו-עלי. רחוב צלאח א-דין ‭,10‬ ירושלים. ‭.02-6284569‬ לא כשר‬‬‬‬
שעות פתיחה: א'-שבת‭.07:00-15:00 ‬‬

אל דורדו

חנות שוקולדים, קפה ובית קפה אירופאי. סב המשפחה עבד עם החיילים הטורקים בתקופת השלטון העותמני ובאמצעותם ייבא קפה מטורקיה. גולת הכותרת היא שוקולדים המוברחים מסוריה דרך ירדן. בין השוקולדים השונים גרייבה; פיסטוק; שומשום; תאנים; רחת לוקום; פיסטוק; משמש; אגוזי לוז ועוד (10 שקלים ל-100 גרם). הקפה המשובח במקום נמכר ב-48 שקלים לקילו. בקומה השנייה אפשר לשבת ולשתות קפה (6-10 שקלים לכוס קפה). זהו אחד מבתי הקפה הבודדים באזור שבו ניתן לראות בעיקר נשים יושבות ומשוחחות, ולא גברים בלבד.

אלדורדו. רחוב סלאח א דין 19, ירושלים. טלפון: 02-6260993. לא כשר
שעות פתיחה: 9:00-20:00 א-שבת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ג'רוזלם הוטל מסעדת קאן זאמאן

אם בעבר מלון האמריקן קולוני היה עיקר מוקד המינגלינג מזרח ומערב באזור, כיום ישנה אלטרנטיבה חדשה ומעניינת, הג'רוזלם הוטל. מדובר במלון קטן עם מסעדה בתוך גינה קסומה ובכדי להבין את הטרנדיות שלו מספיק לזהות מבקר קבוע שמרבה להתנחל במקום: מרדכי וענונו.

ג'רוזלם הוטל מסעדת קאן זאמאן

בתפריט שלל מנות ערביות כמו מקלובה מסורתית המגיעה בסיר ענק שהופכים מעל צלחת ומגישים כמעין עוגה הפוכה. המנה מגיעה עם שפע תבלינים, ירקות כמו כרובית וגזר, עוף ואורז (60 שקלים), קבב טלה (78 שקלים), שישליק (75 שקלים), מסחאן - נתחי עוף בסומאק על פיתה (62 שקלים) קובה (30 שקלים ל-4 יחידות), חומוס (18 שקלים למנה) ועוד. כמו כן, כיאה למסעדה של בית מלון ישנן מנות מערביות כמו פסטות, סנדביצ'ים וסלטים.

מסעדת קאן זאמאן. דרך שכם, ליד מסוף האוטובוסים, ירושלים. 02-6283282. לא כשר

שעות פתיחה: א'-שבת 07:00-00:00

דוכני רחוב

דוכני הרחוב כאן זזים לפי בוא הפקחים ומשתנים נוספים אבל בכל שעה נתונה נתקלים בדוכן זה או אחר המציע סחורות שלרוב לא עולות על 10 שקלים למנה. החגיגה הגדולה ביותר בדוכנים היא בחגים ובסופי שבוע, כשפקחי העירייה נפקדים מהשטח. בין הדוכנים: דוכני פול חם; ממתקים שונים, סירי תבשילים שונים כגון תבשיל תפוחי אדמה חצילים וקציצות, שיפודים שונים וקפה שחור טורקי במייחמים מיוחדים.

ממתקי אייפל

הכנאפה המסורתי נצבע בצבעי מאכל כתומים ומעט פיסטוקים מעטרים אותו, רק לשם ניגודיות הצבעים. יש כאן סוגים נוספים של כנאפה בצורות ורכיבים שונים, עלי עטאייף שקונים לפי משקל ועטאייף ממולא באגוזים, בסבוסה, עוגיות מזרחיות שונות, מעמולים ועוד.

ממתקי אייפל

אחת ההתמחויות כאן הוא סוגים שונים של עוגיות דמויות בקלאווה, שם השמור רק לעוגיות שצורתה המעוינת. העוגיות האחרות מכונות בשמות אקזוטיים כמו טורה, בורמה, נטריש, ועוד.

ממתקי אייפל. רחוב סולטאן סולימן 21, ירושלים. 02-6263614. לא כשר

שעות פתיחה: א'-שבת 09:00-22:00

אלאייד

מסעדה מסורתית-מודרנית שמגישה מנות מסורתיות ועדכניות יותר ופועלת 24 שעות ביממה. בתפריט מנות כמו קידרה - תבשיל עוף בגריל עם אורז מתובל עם גרעיני חומוס ושום (46 שקלים) עוף ממולא (46 שקלים), מקלובה המגיעה עם מרק יוגורט וסלט עם טחינה ומרק ירקות (60 שקלים) ועוד. עוד ניתן למצוא פה גם פלאפל במחיר 7 שקלים למנה.

מסעדת אלאייד. רחוב הנביאים 2, מול שער שכם, ירושלים. 02-3282182. לא כשר

שעות פתיחה: א'-שבת 24 שעות ביממה.

חומוס עכראמווי

בקרב מביני עניין נחשבת חומוסיית עכראמווי לשם דבר ברמה ארצית, אבל בשל מיקומה בצד המזרחי של ירושלים, אינה מוכרת בציבור הרחב (ואולי זה בגלל שהחומוס נגמר מהר מאוד).
מנת חומוס במקום עולה 15 שקלים, ובתמורה מגיעה קערת מסבחה רכה, חומוס פול או חומוס גרגרים מתקתק המתובל בסגנונו הייחודי של עכרמאווי. כל מנה מוגשת עם פיתות חמות, חמוצים, חריף וכדורי פלאפל טרי דחוסים. כאשר פחית שתיה עולה חמישה שקלים, אפשר לצאת שבעים וטובי לב ב-20 שקלים בלבד.

חומוס עכראמווי. רחוב הנביאים 2, מול שער שכם, ירושלים. 02-6261658, 050-5299580. לא כשר

שעות פתיחה: א'-ה' 05:00-14:00, ו' ושבת 05:00-15:00

מאפיית אל אמין

בתחילת רחוב סולטן סולימאן, תפגוש את פניכם מאפיית אל אמין שנמצאת ממש בכניסה למזרח ירושלים. המאפייה פועלת 24 שעות ביממה ולכן הפכה למוקד עליה לרגל בעבור מיני בצקים מהטאבון שנאפים ללא הרף כמו פיתות או בייגלה.

אפשר למצוא פה לחמבעג'ין או בשמו הסורי, ספיחה (3 שקלים ליחידה), מאפה עוסביה עם ביצה, גבינה ונקניק (3 שקלים ליחידה) ושלל עוגיות מזרחיות לתה וקפה (לכל משקה עוגיות משלו לפי המסורת) כמו עוגיות המלאתית, מעין עיגולי שומשום הנלוות לקפה (27 שקלים לקילו).

מאפיית אל אמין

ישנה נציגות גם למאפים מערביים כמו אקלרים ומאפינס ואפילו סופגניות. אחד מהמאכלים החביבים על הבליינים שמגיעים לפה בשעות הלילה הם בייגלה טרי עם גבינה מותכת שמנה במיוחד.

מאפיית אל אמין. רחוב הנביאים 14, ירושלים, טלפון: 02-6288334. לא כשר.

שעות פתיחה: א'-שבת 24 שעות ביממה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully