וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות: סיור בשוק נצרת

7.5.2012 / 13:30

חנות תבלינים מימי הטורקים, כנאפה חמה ומתוקה וריח קפה טרי שמשגע את כל השוק. סיור אוכל בפינות הקסומות של נצרת

שוק נצרת

בשנים האחרונות עבר על העיר נצרת מהפך רציני. המשיכה ההיסטורית והדתית אליה מונפה לתיירות משגשגת שאת פירותיה קוצרת העיר בשנים האחרונות.

העיר הגלילית הפכה למקום שוקק חיים שיש בו הכל מכל, פרט למקומות חניה: בתים שהשתמרו מהתקופה העותומאנית, שוק ססגוני, מסורת קולינרית שמציצה מכל פינה ויחס לבבי וידידותי מתושבי המקום. כדאי לטייל בעיר העתיקה ולעבור בסמטאות השוק, שאמנם מתמקד בעיקר בבגדים, תבלינים, וכלי מטבח, אבל כניסה למעמקי השוק תוביל גם לירקות בלאדי, חנויות קפה וממתקים.

כמו כן, סיור ברחובות הראשיים של העיר, טומן בחובו שלל אוצרות מקומיים, החל מדוכני אוכל, מסעדות מסורתיות, ולא מעט מסעדות ערביות חדשות יחסית שמציעות אוכל גלילי מוקפד ועדכני. כדאי לשים לב שבעיר הנוצרית, לא מעט עסקים סגורים בימי ראשון.

סיור מסעדות בשוק רמלה
סיור מסעדות באור יהודה
סיור מסעדות בשוק פתח תקווה

שווארמה אל אמין

העיר נצרת בורכה בשלל דוכני שווארמה מעולים. אחד מאותם דוכנים עומד באחד הרחובות הראשיים, לא רחוק מכנסיית הבשורה. הבשר האיכותי של השווארמה של חאמד עמיד מגיע טרי מהאטליז הצמוד, שקשה לפספס בשל המחזה האינטנסיבי של חלקי פנים התלויים בחוץ.

שווארמה אל אמין

מזה 28 שנה מגישים פה שווארמה בפיתה (22 שקלים), בלאפה או בצלחת (25 שקלים). המנה מגיעה עם סלטים חופשי כמו ירקות קצוצים, כרוב וגם לימון כבוש שנותן טוויסט מעניין. ולמי ששרוצה להמיר את הבשר במשהו אחר, יש גם פלאפל (12 שקלים למנה).

שווארמה אל אמין. רחוב פאולוס 60, נצרת. אין טלפון. לא כשר

שעות פתיחה: ב'-שבת 10:00-22:00, א' סגור

ממתקי אל מוכתר

מורשת ממתקי אל מוכתר החלה לפני כ-50 שנה בטייבה שבמשולש. לאחר מלחמת ששת הימים עברה המשפחה לנצרת שם פתחה את ממתקי אל מוכתר, ובשנת 1994 נפתח גם הסניף השני בעיר.

בחלל העצום מוצגים אינסוף מתוקים, ושלושה סוגים של כנאפה חם: שטוח, משולש וספרילה (40 שקלים לקילו), מאפה פטאייר במילויים שונים של סחלב, מלבי או גבינה וכ-60 סוגי בקלאוות כמו בקלאוות קן לציפור עם אטריות מטוגנות ופיסטוק חלבי (60-70 שקלים לקילו).

ממתקי אל מוכתר. רחוב פאולוס השישי 112, נצרת. 04-6461661. לא כשר.

שעות פתיחה: א'-שבת 09:00-00:00.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אל טאבון

הלוק החיצוני של אל טאבון עשוי להטעות ולרמז על עוד שיפודייה סטנדרטית. בפועל, מדובר בקרובת משפחה של אל באבור בבעלות משפחת עבאס מכפר כנא. שמה של המסעדה מגיע מהפיתות הנאפות בטאבון עתיק כאשר הבצק מודבק על דפנות התנור.

אל טאבון

למעט הפיתות מהטאבון המוגשות לצד רוב המנות, מנת הדגל כאן היא עוף מח'מאר עם סומאק ובצל, המגיע עם צמד פיתות מהטאבון, מגש סלטים, טחינה וחמוצים (65 שקלים), קבב חלבי עם רוטב עגבניות אפוי בתנור עם פיתה מהטאבון כולל סלטים (75 שקלים), שווארמה עגל וכבש בבאגט (24 שקלים) ועוד.

אל טאבון. רחוב פאולוס השישי 122, נצרת . 04-6578852. לא כשר.

שעות פתיחה: ב'-שבת 11:00-20:00

אל באבור

לפני 120 שנה הוקמה אל באבור בנצרת על ידי הטמפלרים ושימשה כטחנת הגליל. במקום הוענקו שירותי טחינה של דגנים למיניהם, כאשר גודלו העצום של המבנה העותומאני הוא מזכרת לחיות המשא שנכנסו בשעריה כמו גם התנועה העצומה שהייתה כאן בסוף המאה ה-19. בהמשך הטמפלרים מכרו את המבנה למשפחת קנאזע המקומית. כיום הדור השלישי של המשפחה מנהל את העסק.

אל באבור

מזה 20 שנה שהמקום הפסיק לתת שירותי טחינה ובמקום זאת מיושם הידע הרב שנרכש לאורך השנים כחנות לממכר תבלינים. בחלל העצום המעוטר בכלי עבודה עתיקים, מאות סוגי תבלינים שנטחנים במקום, שפע דגנים, עשבי תבלין מיובשים, חליטות, פירות יבשים ואגוזים.

אל באבור. ניתן להיכנס מרחוב 6101 או מרחוב אל בישארה, סמוך לכניסה לשוק, נצרת . 04-6455596. לא כשר.

שעות פתיחה: ב'-שבת 08:00-19:30, א' סגור.

קפה פאהום

תחנת חובה למכורים לקפאין. ריחות פולי הקפה הקלויים יוליכו אתכם למיקום המדויק. קפה פאהום נוסד לפני 56 שנים וכיום יש לו שני סניפים בנצרת. לקפה יש סניף גדול יותר ברחוב הראשי של נצרת, אולם משהו מהחוויה האינטימית שיש בשוק הולך לאיבוד.

קפה פאהום

כאן קולים את הפולים בעודם ירוקים וטוחנים באופן מסורתי. הקפה מגיע מקניה, קולומביה וקוסטה ריקה (36-54 שקלים לקילו).

קפה פאהום. שוק נצרת, בכניסה לשוק מרחוב 6152, סמוך לכנסיית הבשורה, נצרת. 04-6456056. לא כשר.

שעות פתיחה: ב'-שבת 10:00-21:00

ממתקי אבו דיאב מכרום

ההיסטוריה הארוכה של המקום מתחילה אי שם בשלהי המאה ה-19, אז מכר סב המשפחה בסבוסה ביתית בשכם. ב-25 השנים האחרונות הם פועלים מכאן, בחנות ענק שמציעה מגוון מתוקים, בקלאוות שונות על סוגיהן: בסבוסה, בורמה עם פיסטוקים, בנוכייה ועוד, כמו גם עוגיות מעמול עם סולת ותמרים, כנאפה חם וממתקי שומשום (60-70 שקלים לקילו). את המתוקים שלהם ניתן להשיג ארוזים בחנויות שונות ואף בדיוטי פרי.

ממתקי אבו דיאב מכרום. פאולוס השישי, נצרת, פינת תאופיק זיאד, נצרת. 04-6560214

שעות פתיחה: א'-שבת 08:30-23:00

  • עוד באותו נושא:
  • נצרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully