וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיור בשוק עכו עם ארז קומרובסקי

25.6.2012 / 14:51

דגים טריים, ירקות בלאדי וחומוס בן עשרות שנים. ארז קומרובסקי לוקח אתכם סיור קולינרי טעים במיוחד בשוק עכו

למי שמעולם לא ביקר בשוק עכו, צפויה הפתעה מרעישה של שוק צבעוני, ססגוני ומלא בכל טוב. בראש ובראשונה גדולתו של שוק עכו במיקומו. הקירבה לגליל והמרחק ממרכז הארץ הופך אותו לממוסחר פחות ואותנטי יותר (בינתיים).

בכל עונה יש בשוק שפע סחורה איכותית מאזור הגליל, בקיץ השוק שופע בבמיה, פקוסים (מלפפונים), חצילי בלאדי קטנים, ובחורף אפשר למצוא ברחבי השוק דוכני דגים מטוגנים במשקל, או קשישות הישובות על ארגזים ומוכרות עשבי תיבול וירוקים כמו עולש, חמציץ, מרוות ירושלים, לשון הפר ועוד.

גולת הכותרת בשוק עכו היא ללא ספק דגים. זהו השוק הקרוב ביותר לנמל דגים וכפועל יוצא מכך הסחורה בשוק הדגים משובחת במיוחד. השוק מורכב בעיקר מרחוב ראשי אחד ארוך, וכל המקומות המצויים בסיור נמצאים לאורכו. ארז קומרובסקי שמנהל את בית הספר לבישול גלילי ומעביר בשוק עכו סיורים שונים התלווה לסיור, במסגרתו המליץ על תחנות קולינריות מעניינות ברחבי השוק.

לעוד סיורי שוק:
סיור בשור הכרמל עם מעוז אלונים
סיור בשוק נתניה
סיור בשוק מחנה יהודה עם אביב משה

דוכן פול ותורמוס

הפול והתורמוס הם החטיפים המקומיים, ממש כמו במצרים. במקום שחלקו דוכן חלקו עגלה נודדת, מול לאחים קשאש, מכינים אותם כבר 45 שנה, מבושלים וללא טיגון (5 שקלים למנה קטנה, 10 שקלים לגדולה). לפול ולתורמוס מוסיפים תיבול של כמון, פלפל שחור ומלח. הדוכן נמצא חלק מהזמן בתוך השוק ובזמן אחר נודד לנמל, ונמצא ממול לספינה של אדוארד.

ממול לקונדיטוריית האחים קשאש, שוק עכו. אין טלפון. לא כשר
שעות פתיחה: א'-שבת 11:00-18:00

קורדי וברט

חנות התבלינים החביבה על קומרובסקי בשוק ולא רק עליו. החנות מאופיינת באווירה מיוחדת בשל שלל עתיקות המעטרות אותה כמו אוצרות מהים, נאד עור כמו בימי התנ"ך שתלוי ממנו מכינים לבנה, מכתש ועלי עתיקים.

קורדי וברט

בחנות היצע תבלינים עשיר כשקומרובסקי מדגיש שהוא קונה תבלינים לא טחונים וטוחן בבית עם מכתש ועלי בכדי לשמור על טריותם. בחנות אפשר למצוא שלל צבעים ותערובות כמו סומאק, קינמון, כמון, זרעוני כוסברה, בהרט עיראקי כמו גם קפה טורקי.

קורדי וברט. עכו, עיר עתיקה. 04-9916188. לא כשר
שעות פתיחה: א-שבת 09:30-18:00 באחד מהימים שבין ב'-ה' סגור, בכל פעם יום אחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

חומוס סעיד

החומוס המפורסם ביותר של עכו השתנה הרבה במהלך 40 שנותיו. הוא התחיל ככוך בשוק עם שולחנות ספורים ומאז שילש את גודלו והפך למפעל מתוקתק של חומוס שבכל רגע נתון צובאים עליו עשרות לקוחות ותור אימתני המשתרך בכניסה.

חומוס סעיד

בעלי המקום מדגישים כי לחומוס אין סודות משפחתיים, שהפטנט נמצא אך ורק בטריות, ואולי מסייעת גם העובדה כי החומוס תמיד נגמר בשלב מסוים של היום. בתפריט: חומוס, פול ומשוואשה (15 שקלים), הטובלים בשמן זית גלילי עם פיתות חמות, עגבניות, חריף ובצל.

חומוס סעיד. שוק עכו. 04-9913945. לא כשר
שעות פתיחה: א'-ו' 06:00-14:30

חומוס שמסייה

מרחק פסיעות אחדות מסעיד, נמצאת מסעדת החומוס שמסייה המציעה חומוס טרי ומתובל (17 שקלים למנה). צמוד אליה ישנו דוכן קטנטן של פלאפל משובח (6 שקלים לחצי מנה 12 שקלים למנה) המגיע בפיתה חמימה ותוספות. במקום נמכרת גם תערובת הפלאפל.

פלאפל בחומוס שמסייה. שוק עכו מול סעיד. 04-9819992
שעות פתיחה: א'-ה' 06:00-19:00

מיץ סברס

צמוד לשמסייה ישנו דוכן נוסף שטוען כי הוא ולא אחר הביא את קונספט מיץ הרימונים לשווקים. עד שתגיע עונת הרימונים הוא כבר מאלתר חידושים אחרים כשעיקר גאוותו לצד המיצים הסטנדרטיים היא מיץ סברס קיצי (20 שקלים לכוס בינונית).

דוכן סברס. שוק עכו, אין טלפון.
שעות פתיחה: א-שבת. 10:00-17:00

מיץ קנה סוכר

שוק עכו הוא היחידי בארץ שבו אפשר למצוא גם מיץ קנה סוכר. המיץ הנסחט מקני סוכר גבוהים הגדלים בארץ ונמכר לצד מיצים טבעיים כמו גזר וג'ינג'ר, כולם נסחטים במקום (15 שקלים לכוס מיץ).

דוכן מיץ קנה סוכר. שוק עכו. 054-2112644
שעות פתיחה:א'-שבת 09:00-18:00

קפה אלסולטאן

בין בתי הנרגילה העכואים הפונים אך ורק לגברים, אל סולטאן הוא יוצא דופן. במקום חלל גדול ומסורתי שאכן פונה אך ורק לגברים וחלל נוסף לזוגות צעירים של גבר ואישה, המציע למעשה את החלל המעורב הראשון בעכו.

קפה אלסולטאן

בחוץ מקומות ישיבה הצופים אל חצר הח'אן הנרחבת ששופצה זה מכבר. בפנים, במקום כריות ישיבה, עיטורים ערביים, עשן נרגילה ואווירה של ארמון פרסי. לצד הנרגילה (20 שקלים) כדאי להזמין גם קפה שחור ואיכותי (5 שקלים לכוס).

קפה ליאלי אלסולטאן. עכו העתיקה ח'אן אלשווארדה. 04-9913945
שעות פתיחה: 24 שעות כל ימי השנה

האחים קשאש

ברחוב המרכזי של השוק ממוקמת קונדיטוריית האחים קשאש, אליה מוביל קומרובסקי. הקונדיטוריה מציעה את הכנאפה שנחשבת בעיני רבים לטעימה ביותר בעכו. הכנאפה שצבעה כתום עז ממולאת בגבינת עיזים איכותית.

האחים קשאש

עוד על המדפים אפשר למצוא סוגים שונים של ממתקים, עוגות סולת, בקלאווה, עוגיות בורמה עם אגוזים ואינספור מתוקים צבעוניים (50 שקלים לק"ג). המקום הקטן נמצא בבעלות הדור השלישי למשפחת קשאש שמקפידים על הכנה לפי מתכונים מסורתיים ומהווה תחנה מעולה לסיום סיור בשוק.

האחים קשאש. שוק עכו. 04-9916125. לא כשר
שעות פתיחה: א'-שבת 8:30-23:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully