וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיור טעמים בעמק יזרעאל

14.1.2013 / 13:26

ברור שאפשר להעפיל עם כל עם ישראל לחרמון, אבל למה שלא תקפצו לעמק יזרעאל? עד ה-30 בינואר מתקיים שם פסטיבל אוכל, והמסעדות הרבות באזור מציעות תפריטים מעניינים ומוזלים

לא רק הגליל העליון והתחתון מתהדרים בשפע מסעדות. גם אזור העמקים התפתח מאוד בשנים האחרונות. קרית טבעון ורמת ישי הפכו ללבו הפועם של עמק יזרעאל, וכיום מלבלבות בהן מסעדות מגוונות. השנה, כמו ב-9 השנים האחרונות, מתקיים עד ה-30 בינואר פסטיבל האוכל טעמים בעמקים, שבמסגרתו מגישות המסעדות ארוחות בנות 3 מנות, במחירים שבין 79 ועד 109 שקלים. בין השאר משתתפות בפסטיבל מסעדות כמו: אדלה, אוקטגון, בלה, טנדוקה, פרנג'ליקו, קפה לואיז, קפה פלוס, רוסו, שלו ביער, שפר ביר גארדן ותשרין. בתי הקפה יציעו ארוחות בוקר ובראנץ' ב-39-49 שקלים. בנוסף יתקיימו סדנאות שף בחוצות אלונים, וטעימות, מתכונים והפתעות, לצד יריד חקלאי של תוצרת טרייה מהמשק, בתאריכים 16-17 בינואר. עוד פרטים באתר

לעוד טיולים קולינריים
לסיור קולינרי בשוק פתח תקווה
לסיור מסעדות ברמת גן
לסיור מסעדות בצפון הנגב

אדלה

ביסטרו שהקימו מאיה ויואב וייד מאלון הגליל. המקום נפתח ביוני 2006 כבית קפה, ועם השנים התפתח והתרחב גם למתחם אירועים בקומה העליונה. המנות המפורסמות פה הן שניצל אדלה (58 שקלים), סלט אדלה (52 שקלים), המבורגר פטריות על איולי צ'ילי גבינה, פטריות ובצלים מטוגנים (68 שקלים).

אדלה

בימי הפסטיבל יוגש תפריט לבחירה, עם ראשונות כמו סלט סלק ושורשים או פטה כבד עם אגס ביין אדום, ועיקריות כמו דואט קנלוני במילוי קרם בטטה ותרד עם ריקוטה, מוקרם בתנור ברוטב עגבניות (79 שקלים). יש גם פאייה, תבשיל אורז ספרדי עם פירות ים (89 שקלים), או פילה דג בגריל על תבשיל עדשים שחורות ברוטב יוגורט ונענע (109 שקלים). במסגרת הדיל גם יוגשו קינוחים כגון קרם ברולה.

אדלה. אזור התעשייה רמת ישי. 04-9535358. לא כשר
שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-00:00 ו'-שבת 09:00 עד אחרון הלקוחות.

אוקטגון

המסעדה הכי ותיקה בעמק, בלב שדות נהלל. שמה ניתן לה על שם צורתה המתומנת: במקור המסעדה תוכננה להיות מבנה עץ עגול, אבל אילוצים אדריכליים חייבו את שינוי צורתה. המקום היה בעבר שטח חקלאי, ובעליו, זיו בנטוב ודודו ששון, הסבו אותו למסעדה לפני 12 שנה. אוקטגון מתמחה בבשר, אבל באחרונה התפתחה פה מאוד גם מחלקת הדגים ופירות הים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אוקטגון

בתפריט הפסטיבל תמצאו מנות ראשונות כמו קרפצ'ו סינטה בתיבול שמן זית, מיץ לימון, חומץ בלסמי וגבינת קשקבל; טבעות קלמרי בציפוי פריך עם מטבל מיונז פיקנטי; ועיקריות כמו אסקלופ חזה עוף עם שמנת תפוחי עץ, מוגש עם פירה תפו"א (99 שקלים), פלמידה לבנה ברוטב יוגורט והל על בורגול ועדשים (109 שקלים), אנטרקוט בקר מוגש עם הום פרייז בליווי רוטב צ'ימיצ'ורי (109 שקלים), ולקינוח - קרם ברולה ושוקולד לבן.

אוקטגון. נהלל. 04-6415333. לא כשר
שעות פתיחה: א'-שבת 12:00-22:00.

בלה

מסעדה בבית שערים, שפתח לפני כשנה השף עידן ליפשיץ, מי שהיה הסו שף של ירון שלו במסעדת טוטו. המקום, שהוקם על חורבותיה של המסעדה הוותיקה הקדירה של נגה, מציע מטבח איטלקי ים תיכוני מוקפד, ומביא את הגורמה התל אביבי לעמק. במסעדה יש 85 מקומות ישיבה, ועוד 15 על הבר. בחוץ יש חצר עצומה, שנפתחת לישיבה בקיץ.

בלה

ראשונות לבחירה: סלט עלים בווינגרט אגוזים, עגבניות שרי, בצל וגבינת סנט מור; סרדינים כבושים על סלט תפו"א וחזרת לבנה, ועוד. בין העיקריות תמצאו מנות כמו המבורגר בלה עם איולי ביתי, חסה, עגבנייה ובצל, המוגש עם צ'יפס (79 שקלים), ניוקי ערמונים עם כמהין, מרווה ופרמזן (99 שקלים), סלמון מזוגג על קרם אבוקדו עם סלסה מעקצצת של כוסברה, צ'ילי וצנונית (109 שקלים), ועוד. לקינוח יוגש טירמיסו.

בלה. בית שערים. 04-9830730. לא כשר
שעות פתיחה: א'-ו' 12:00-16:00, 18:00 עד לקוח אחרון. שבת 12:00 עד לקוח אחרון.

שלו ביער

אח בוערת באמצע המסעדה, נברשות ופאסון. השף הוא ליאב בצלאל. במהלך השבוע מוגשות במסעדה מנות מרק בלבד, ובשעות הערב מוגשות מנות מהתפריט הרגיל של המסעדה, כמו צוואר טלה וערער בבישול ארוך, עטופים קדאיף ברוטב היביסקוס וציר טלה (53 שקלים).

שלו ביער

בתפריט הפסטיבל מופיעות מנות ראשונות כמו פטה כבד עטוף שוקולד לבן בליווי צ'אטני פסיפלורה; או סלט אייסברג, פירות העונה וקרם גורגונזולה. בעיקריות יש ירכי פרגית על פירה דלעת מעושנת ברוטב סילאן והל (79 שקלים), פילה סלמון צרוב על פולנטה ברוטב שמנת ופרחי יסמין (99 שקלים), קינוחים כמו פנקוטה קוקוס, וקפה/תה.

שלו ביער. רחוב האלה 2, קרית טבעון. 04-9831837. לא כשר
שעות פתיחה: ב'-ו' 12:00-16:00, 18:00 עד לקוח אחרון, שבת 12:00 עד לקוח אחרון.

שף דורון בר און

השף דורון בר און למד לבשל בניו יורק, ועד לפני כמה שנים היתה לו חברת קייטרינג. כיום הוא מציע סמוך לביתו, במושב היוגב, סדנאות שף במהלך השבוע, וארוחות שחיתות על בסיס אוכל מקומי, בהזמנה מראש בלבד. בסופי שבוע הוא גם מגיש ארוחות בראנץ'. רובם הגורף של חומרי הגלם שבהם עושה בר און שימוש לקוחים מתוצרת מקומית - ירקות ועשבי תיבול מהמשק השכן, גבינות ממחלבה קרובה, ודבש מהכוורנים באזור.

שף דורון בר און

במהלך הפסטיבל יציע בר און ארוחת בראנץ' ב-70 שקל, עם מנות כמו שקשוקה פירות ים, סטייק אנד אגז, סלט חציל שחור עם כרוב ושומר מקומי, סלט תרד טורקי עם ג'ינג'ר מסוכר ורוטב סויה, ועוד. הארוחה מתקיימת בין השעות 09:30- 15:00. חובה להזמין מקומות מראש.

שף דורון בר און. מושב היוגב. 04-9893247. אופציה לארוחה כשרה ולא כשרה, לפי הזמנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully