וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיור אוכל במבואות ירושלים

שרית סרדס-טרוטינו

8.4.2013 / 12:53

רגע לפני שהאביב יפנה את מקומו לקיץ הצורב, צאו לסיור קולינרי במבואותיה של ירושלים. תמצאו פה יין, בירה, לחם משובח, חווה אורגנית וגם שני בתי קפה שפועלים מתוך משתלות

אי אפשר להישאר אדיש לטבע המרהיב באזור ירושלים. קצר פה כל כך האביב, כתב דוד גרוסמן, וצדק: עד שתספיקו לומר ג'ק רובינזון הוא יחלוף, על פריחותיו הנהדרות, ריחותיו המבושמים, צבעיו הבוהקים וצליליו הרוחשים. כל הירוק ירוק הזה יפנה את מקומו לצהבהב החרוך והמאובק של הקיץ. לכן, בהזדמנות הראשונה שתוכלו, כנסו לאוטו, והפליגו לעבר כביש 1, שיוביל אתכם למבואות ירושלים. משהו טוב קורה פה.


לעוד סיורים
סיור אוכל במזרח ירושלים
סיור אוכל בשוק עכו
סיור טעמים בעמק יזרעאל

חוות טור סיני, עמק הארזים

חוות הנופש האורגנית של משפחת טור סיני היא מיני גן עדן בעמק הארזים, שבמבואות המערביים של ירושלים. פה מגדלים אפרסקים ונקטרינות, דובדבנים, תפוחים ואגסים, שזיפים, אגוזים, צמחי תבלין וצמחי מרפא, ענבי יין וענבי מאכל – בוסתן מרהיב ביופיו ועצום בגודלו – 2,500 עצי פרי. בראשית שנות ה-50 היה זה מפעל ציוני ייחודי, שבמסגרתו עיבדה משפחת טור סיני את מטעי עמק הארזים. כיום נותר בידי המשפחה חלק קטן מהאדמות. נוסף לבוסתן היפהפה הוקמו פה לפני כשנה וחצי 5 יחידות נופש אלגנטיות וייחודיות, הפועלות בצורה אקולוגית וירוקה, כשהכל טובל בהמון ירוק – עצים, דשאים ופרגולות מכוסות בגפנים משתרגות.

חוות טור סיני, עמק הארזים

אפשר, כמובן, להתארח בחווה (950 שקל ללילה לזוג באמצ"ש, 1,250 שקל בסופ"ש), וליהנות מארוחת הבוקר המושקעת והמיוחדת, המבוססת ברובה על תנובת הבוסתן. ואפשר גם לצאת לסיורים מאורגנים בחווה ובעמק (בתיאום מראש), שבמהלכם מקשיבים להסברים על הגידולים השונים, מלקטים וחולטים צמחי תבלין, קוטפים פירות ואופים פיתות בטבון.

טור סיני - חווה אורגנית. עמק הארזים, ירושלים. 02-6540702/3.כשר

מבשלת השחר, מבשרת ציון

בביתם שבמבשרת ציון, במבשלה קטנה וצנועה, רוני ושרון קלדרון מייצרים בירה. את הבירה הם מייצרים במרפסת, מתסיסים בסלון, מבקבקים במטבח – וכל הבית הופך למבשלה רוחשת חיים. סגנון ההכנה: גרמני. כלומר – לא משחקים עם תיבול של זרעי כוסברה, עלי דפנה או פירות יער. רק כשות, מים ושעורה. מה שמבדיל בין הטעמים השונים הוא המשחק ברמות הקלייה של השעורה, והתמרון בין סוגי הכשות. יש פה 7 סוגי בירה: טריפל בלגית המותססת 3 פעמים, בירת אייל כהה יחסית, בירה בסגנון סטאוט, בירת חיטה ועוד. בירת הסטאוט, הנקראת פה עומר, אף זכתה ב-2011 במדליית זהב בתחרות בינלאומית שנערכה ב-2011. בתיאום מראש, אפשר לבוא ולקנות, או לטעום מהמבחר. 6 בקבוקים עולים 90 שקלים, ובקבוק בודד – 17 שקלים. 3 טעימות, יחד עם לחם שעורה שהם אופים בעצמם, ממרח עגבניות, פלפלים קלויים, זיתים ושקדים ירוקים כבושים תוצרת בית, עולים 30 שקלים לאדם. ואם אתם מעוניינים ללמוד את סוד הכנת הבירה, רוני גם מעביר פה סדנה של 3 מפגשים.

מבשלת השחר. מבשרת ציון. 052-3594779. בתיאום מראש בלבד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

קפה איתמר, מושב אורה

איתמר דורון היה בן 24 בלבד כשרחץ באחד המעיינות בסביבת מושב אורה, ונרצח בידי מפגעים. זה קרה לפני 14 שנה, ועל שמו הקימו אחיו, להב, ובן דודו, דרור, משתלה בכניסה לאורה, המשולבת בבית קפה. בהתחלה היה זה בית קפה קטנטן בלבד, שהגיש מבחר מצומצם מאוד של פריטים. עם השנים, המקום התרחב והתרחב, והיום הוא מסעדה מלבלבת, עם 120 מקומות ישיבה ותפריט יצירתי, שעליו אחראי השף נדב אלבז.

קפה איתמר

זו אמנם מסעדה חלבית כשרה, אבל אלבז מקפיד לברוח מקלישאות, ויוצר מנות, שמעלות אצל הסועד חיוך של נחת. למשל מנה שנקראת PPP, והיא למעשה פולנטה נהדרת, עם פורטובלו ופרמזן. או מסבחה כרובית, שיש בה קרם כרובית עדין עדין, ומעליה גרגירי חומוס וגבינה. יש גם דגים, סלטים, פסטות ופיצות, ותסמכו על אלבז, שלכל המנות הוא מוסיף נגיעה מתונה משלו, שמעניקה להן איזה פיתול חמוד. אם תוסיפו לכל זה את הנוף המקסים בסביבה, תקבלו צירוף מוחץ.

קפה איתמר. משק 46, מושב אורה. 02-6424093. www.cafeitamar.co.il. שעות פתיחה: א'-ה' 23:00-08:00, ו' עד 3 שעות לפני כניסת השבת, ש' משעה לאחר צאת השבת ועד 23:00. כשר חלבי.

לחם שולה, בית זית

במשך 14 שנה עבד עמר סלע מבית זית במסעדות – הוא ניהל את פועה בשוק הפשפשים ביפו, ואת המסעדות של מרכז נא לגעת ביפו, עבד באודיאון, צ'ימיצ'נגה ופסטה מיה, עד שנמאס לו. כשהבין שהוא הכי אוהב פשוט לאפות לחם, החליט ללכת על אהבתו הגדולה בכל הכוח. הוא קנה תנור ייעודי, והחל לאפות סוגים שונים של לחם, מקמח אורגני בלבד. הלחם שלו כבד ומאסיבי, בלי משפרי אפייה ושאר מזיקין, ועשוי מ-100 אחוז שיפון, או חיטה, או כוסמין. יש גרסאות עם גרעיני דלעת, זיתים, שיבולת שועל, טימין, חמוציות ועוד, והמחירים: 20-25 שקלים לכיכר. הכלל היחיד המנחה אותו: הוא אופה רק לאנשים. לא לחנויות ולא למעדניות.

לחם שולה, בית זית

את רוב התוצרת הוא מוכר באזור ירושלים (בימי רביעי), אבל פעם בשבוע, בימי שני, הוא גם נוסע לגוש דן רבתי, ומחלק שם את כיכרותיו למזמינים מראש. בימי שישי, בין השעות 8:00 ל-11:00, הוא מוכר את הלחם גם בחווה האורגנית גן השדה, בכפר רות.

עמר סלע, לחם שולה. מושב בית זית. 054-6773050. המכירה בהזמנה מראש בלבד. ניתן למצוא את תפריט הלחם המלא בפייסבוק

דרך הגפן, בית זית

אם קפה איתמר הוא האח הגדול, דרך הגפן היא אחותו הצעירה. המקום המקסים הזה שייך לאותם בעלים, ויש לו DNA זהה, רק שהעיצוב פה מהוקצע, מלוטש וחדש יותר. דמיינו משתלה עם מים מפכים, עצים, שתילים, פרחים ועשבי תבלין (הכל למכירה, אגב), כשבטבורו של כל המתחם הזה – מסעדה.

דרך הגפן, בית זית

גם פה התפריט חלבי וכשר, ועליו מופקד השף אילן ניב. במנות הראשונות אל תתעלמו מהאספרגוס הצרוב קלות בגריל, ועליו רוטב פרמזן ממכר (ומשמין!). בעיקריות אל תזניחו את דג המוסר, המוגש עם ניוקי, פטריות פורטובלו וקלחי תירס בחמאת כורכום. ויש פה גם פיצות לרוב, שנעשות על המקום, פסטות, גם מקמח מלא, מנות מגוונות מאוד של דגים, כריכים סלטים ועוד.

דרך הגפן. רחוב דרך הגפן 1, מושב בית זית. 02-6502044. שעות פתיחה: א'-ה' 23:00-08:00, ו' 08:00 עד 3 שעות לפני כניסת השבת, ש' משעה לאחר צאת השבת ועד 23:00.

יקב יהודה, מושב שורש

17 שנה עברו מאז השריפה הגדולה, שפרצה בהרי יהודה וכילתה את הצמחייה מסביב. אבי יהודה, יינן משורש, היה שותף פעיל במאמצים לחדש את כרמי היין באזור, ולפני 13 שנה אף הקים יקב בוטיק קטן משל עצמו, הנקרא יקב יהודה. היקב שלו מתמחה ביינות אדומים, המתיישנים בחביות אלון למשך 20 חודשים לפחות: שיראז, מרלו וקברנה סוביניון. כולם מיוצרים מענבים הגדלים באזור ההר.

יקב יהודה, מושב שורש

בסופי שבוע אפשר לבוא ולבקר, ובכל שעה עגולה יש פעילות במרכז המבקרים וניתנים הסברים על דרכי הפקת היין. במקום מתקיימות גם טעימות ואפשר לקנות מבקבוקי היקב.

יקב יהודה. מושב שורש. 054-4638544. שעות פתיחה: שישי-שבת 16:00-11:00, שאר השבוע בתיאום מראש בלבד, לקבוצות בנות 15 משתתפים מינימום.


מחפשים מקום לאירוע באזור ירושלים? הכירו את החווה האורגנית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully