וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיור אוכל בעיר התחתית חיפה

14.10.2013 / 10:29

מוסדות אוכל, ברים ומסעדות ותיקות לצד מקומות בילוי טרנדיים - מתחם העיר התחתית המתחדש בחיפה הוא שילוב של היסטוריה, מסורת שתייה ואווירה שוקקת

הרבה היסטוריה שזורה בעיר התחתית בחיפה ובמיוחד בעולם האוכל השוקק והצבעוני שבה. בין מגוון רוכלים ובתי עסק, קולחת סצנת הקולינריה הותיקה וגם המתפתחת של האזור, כך שגם ביום שלם של אכילה בלתי פוסקת קשה עד לא ניתן לדלות את כל סודותיה ומטעמיה הרבים.

תוך שיטוט רנדומלי בין הרחובות הצרים נתקלים בכמות רבה של מאפיות ומסעדות ותיקות, חלקן כאלה שנפתחו עוד טרם קום המדינה. לצד בתי האוכל ההיסטוריים שוכנות מסעדות צעירות ובתי קפה חדשים, שלומדים אט אט את הקהל באזור ומנסים להביא אליו גם את צעירי העיר והסביבה.

מומלץ להגיע אל העיר התחתית בשעות צהרי היום, אז יוצאים העובדים באזור ופוקדים את בתי האוכל הרבים, ולגלוש אל אחרי השעה חמש, כשחלק ניכר מהמסעדות היומיות נסגר ומתעוררים הבארים האפלוליים של חיפה, שמאחוריהם עשרות שנים של מסורת שתייה מפותחת.

לאתר העיר התחתית וכל הפרטים על העסקים במתחם
ואדי ניסנס: איפה אוכלים בשוק האוכל בחיפה
מסעדות טובות בשוק פתח תקווה

מעיין הבירה

זמן רב חלף מאז שמעיין הבירה הפך לא רק למוסד חיפאי אלא למוסד ארצי ששמו הולך לפניו. בין חביות הבירה ובקבוקי האלכוהול הרבים שמוצבים במקום תוכלו למצוא מגוון מאכלים מיתולוגיים כמו הקוסטיצה- מנת הדגל של המסעדה, כבד קצוץ או גפילטע פיש וכן את בעלי המסעדה, ראובן מאיר שיושב מאחורי שולחן קטן במרכז ומשגיח על העניינים יחד עם בנו שלומי.

מעיין הבירה

במרבית ימות השבוע נסגרת מעיין הבירה בשעה 17:00, כך שיש להקדים ולהגיע למקום לפני כן, על מנת שלא לפספס את שעות הפתיחה המוגבלות שלו. בימים שלישי וחמישי, ממשיכה לפעול המסעדה עד מאוחר יותר ומוציאה שולחנות מהפנים החוצה אל הרחוב, לחגיגה אלכוהולית וטעימה.

מעיין הבירה. נתנזון 4, חיפה. 048623193. לא כשר (ראשון-שישי 10:00-17:00, שלישי וחמישי 10:00-22:00)

בוצ'ר בר

לפני כחצי שנה פתח השף אילן קאופמן יחד עם אחיו דני את הבוצ'ר בר, מקום צעיר ומעוצב להפליא (על ידי אילן עצמו). בתחילה תכנן קאופמן (שעבד בעבר במסעדת לילה מוראד בתל אביב) ליצור מסעדה שתתמקד במנות בשר בלבד, אך כשהכיר את קהל העיר התחתית הצעיר החליט להרחיב את התפריט וכיום, ניתן למצוא במקום אוכל שף מוקפד באווירת השוק. בצהריים (עד השעה 17:00) מוגשת במקום ארוחה עסקית במחיר של 45 שקלים הכוללת מנה עיקרית, תוספת ושתייה, ובערב עובר הבוצ'ר בר למתכונת טאפאסים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בוצ'ר בר

בין המנות העיקריות בבוצ'ר בר תמצאו את וריאציית השף על כריך טוניסאי ובו סטייק טונה אדומה בלחם פרנה טרי שמכינים במסעדה; שווארמה תורכית על גחלים עם תערובת של 29 תבלינים שמכינים במקום; קציצות דגים מרוקאיות בפרנה ועוד; בין הטאפאסים- סביצ'ה ים תיכוני; ארטישוק יהודי עם איולי צ'ימיצ'ורי; איקרה מוקצפת עם קרם קוקוס וזעתר ועוד (טווח מחירי הטאפאס נע בין 24-34 שקלים).

בוצ'ר בר. העצמאות 70, חיפה. 04-622-9878. ראשון-חמישי 11:00-00:00, שישי 10:00-18:00, שבת שעה לאחר צאת השבת -00:00. כשר

העוגן

בר המסעדה העוגן החל את פעילותו כבר בשנת 1942. בתחילה הפריד המקום בין הבר למסעדה ובהמשך התאחדו השניים תחת קורת גג אחת, עתירת פריטים היסטוריים ושלל זיכרונות כמו תמונות שמתנוססות על הקירות וציורים. כיום, הבעלים של העוגן הוא גילי פינקוס. אביו של גילי, יוסק'ה פינקוס הוא הראשון לפתוח את המקום כמעט בכל יום כבר בשעה שש וחצי בבוקר. אז, פוקדים את העוגן פרלמנטים מבוגרים לקפה או משקה אחר. החל מהשעה 11:00 בבוקר נפתח המטבח בעוגן והמקום פועל עד הלקוח האחרון בשעות הלילה (ישנה הפסקה קצרה להתארגנות מחדש בין השעה 16:30-17:00).

העוגן

בפסגת המנות המככבות בעוגן נמצא הרוסטביף ששמו הולך לפניו. הוא נהדר בכריך הכולל 200 גרם בשר עם גבינת אמנטל (49 שקלים) או בפלטה מכובדת (75 שקלים כולל לחם, ממרחים וירקות). מי שמעוניין לגוון, עשוי להתעניין במנות מוצלחות נוספות המוגשות כאן כמו שפרד'ס פאי (פאי רועים- 51 שקלים), שרימפס ביין לבן, שום, לימון וחמאה (65 שקלים), כריך הבית עם תערובת בשרים וגבינת דייניש בלו (56 שקלים) ועוד.

העוגן. שער פלמר 3, חיפה. 04-864-5108. לא כשר. ראשון- שישי 7:00-2:00

בורקס בכר העגלה

אי אפשר להגיע לעיר התחתית בחיפה ולא להתייחס לבורקס, ואין הרבה שלא מגדירים את בורקס בכר העגלה כנקודת עצירה שהיא חובה. אמנם יש שיגידו שהעגלה המוצגת במקום נמצאת בו כיום לשם הגימיק ולא ממש באופן אותנטי, אך בכל מקרה קשה להתנתק מהקסם של חיבור ריחות המאפה עם רחוב העצמאות הסואן וזיכרונות העגלה הנוסטלגיים.

בורקס בכר ועוד 9 דוכני אוכל רחוב מצטיינים

בורקס בכר העגלה

בין הבורקסים שניתן לטעום בבורקס בכר העגלה ישנם בורקס פטריות, בורקס תרד, בורקס גבינה, בורקס תפוחי אדמה או בורקס חצילים (14 שקלים לבורקס, עם ביצה- 16). לצד הבורקס מוצעת לימונדה טבעית והחשקים במתוק יכולים לרכוש במקום גם קינוחים כמו בוואריה או קדאיף. באופן עקרוני, בורקס בכר העגלה ברחוב העצמאות פתוח מדי יום עד השעה שש בערב אך במקרה של חיסול סחורה ספונטני מקפלים את העסק והולכים הביתה. מי שלא הספיק לטעום בורקס באותו היום יוכל למצוא בסניף בורקס בכר העגלה שברחוב קיבוץ גלויות הלא רחוק, את מבוקשו (סניף שפעיל 24 שעות).

בורקס בכר העגלה. דרך העצמאות 35, חיפה. 04-8661356. כשר (פתוח משעות הבוקר המוקדמות ועד שש בערב).

קלמנס

קשה שלא ליפול בקסמי הסקס אפיל של קלמנס- בר, מסעדה עם אווירה נהדרת. פותחים את הדלת, נכנסים אל נבכי הבר וכשמסיימים להתפעל ממגוון האלכוהול המסחרר במקום, מתפנים לצד של האוכל. בקלמנס תפריט משתנה, עליו אמון (כמו גם על כל יתר התפקידים במקום) הבעלים קלמן מיינדלר שהינו נצר למשפחת אנשי פאבים ותיקה. את המקום שלו מפעיל קלמן כבר כ-28 שנים וניתן לטעום בו מגוון מנות כמו למשל מנות מיתולוגיות של חזה אווז מעושן בחמאת שום ויין אדום או מנת חמישה סוגי פסטרמת חזיר, מוקפצות עם חמאת שום, גמבה ובצל.

קלמנס

בשנים האחרונות החל קלמן להגיש גם מנות קטנות (להן הוא מסרב לקרוא טאפאסים), כמו קלמרי ושריפס על הפלאנצ'ה (83 שקלים), פילה אנשובי יווני ברוטב לימון (41 שקלים), יקיטורי טלה ביתי (39 שקלים), פילה מטיאס בשמן (32 שקלים), סלט פרשוטו ומלון (62 שקלים), כבד דג כבוש וכוסברה (42 שקלים) ועוד.

קלמנס. הנמל 3, חיפה. 04-862-0525. לא כשר. פתוח החל משש בערב ועד הלקוח האחרון. מוצ"ש סגור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully