וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיור אוכל בים המלח

רעבים באזור ים המלח? מסתבר שיש כאן מסעדה מרוקאית, פונדק ואפילו קונדיטוריה. סיור קולינרי במקום הכי נמוך בעולם

אזור ים המלח לא ידוע בתור מקום עם היצע קולינרי רב בלשון המעטה. אם כבר, האזור ידוע בשיממונו ולכן על פי רוב המתיירים בו מצטיידים מראש בסנדביצ'ים לטיול יומי קצר. מי שמגיע לנפוש למספר ימים אינו מגיח מחדר האוכל של המלון, פשוט כי לא נראה שיש לאן. על מנת לנסות ולהפריך את המיתוס הזה ארזנו תיק ונסענו לחפש איפה אוכלים במקום הכי נמוך בעולם.

ביאנקיני

את כפר הנופש ביאנקיני הקימה דינה דגן לפני עשר שנים, כשהחליטה להעביר את חייה למקום רגוע כמו ים המלח, לאחר אירוע חבלני שחוותה בירושלים. בעיר הבירה הייתה דגן בעלת פאב- מסעדה שהתרכז באוכל פשוט יחסית, אך את החלל העצום שבנתה בביאנקיני החליטה להפוך דווקא למסעדה מרוקאית, אחרי שקיבלה תגובות חיוביות במיוחד מהאורחים והחברים שפקדו את המקום.

ביאנקיני

ממרוקו הביאה דגן ציוד ואביזרים רבים שמעטרים את המסעדה, שהיא היחידה באזור שפועלת גם בסופי השבוע עם תעודת כשרות וניתן להגיע אליה לארוחת בוקר, צהריים או ערב מבלי להתארח בכפר הנופש במקום. בימי שישי עורכת דגן ערבים אוריינטלים בליווי מוסיקה ורקדניות, לצד ארוחת ערב בסגנון מזנון חופשי עם שלל מנות מרוקאיות בעלות 100 שקלים לסועד.

ביאנקיני

בביאנקיני מגישים אוכל מרוקאי וים תיכוני. במקום ניתן להזמין פלטת סלטים ופיתות שבה סלט סלק, חצילים במיונז, חצילים טבעיים, מטבוחה, טחינה עם פטרוזיליה, רצועות פלפל, גזר מרוקאי, גזר בלימון, לימון כבוש, חציל עם גמבה וחומוס (45 שקלים לפלטה). בין המנות העיקריות במסעדה ניתן למצוא למשל קציצות ברוטב פיקנטי; ארטישוק ממולא בשר בקר; דג מרוקאי עם גרגרי חומוס ורצועות גמבה; מפרום; עוף עם פירות יבשים; צלי בשר ראש ברוטב שום ולימון ועוד. כל מנה עיקרית מגיעה בליווי קוסקוס ומחירה 57 שקלים.

ביאנקיני. ים המלח. 02-9400266. ראשון- שבת 8:00-22:00. כשר בלי תעודה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הצ'אנס האחרון

הצ'אנס האחרון הוקם על ידי דניאל טאייב בתחילת שנות התשעים אחרי שטאייב נואש מתחום החקלאות והחליט לעסוק במסעדנות. כיום מנהלת את המקום בתו של טאייב, ורד, וגם הוא עדיין מגיע למסעדה מדי יום. כל בני המשפחה השתתפו בבניין המסעדה, בה מוגש תפריט ישראלי עם מנות רבות של בשרים על האש.

הצ'אנס האחרון

בימים ששורה על בני המשפחה הרוח, הם מגישים מנות טוניסאיות בטאג'ין, בדומה לאוכל שמבשלת אם המשפחה בביתם שבורד יריחו. במסעדה מתארחות קבוצות רבות שמטיילות באזור, סועדים בודדים ומזדמנים וכן נערכים בה אירועים שונים עליהם ניתן להתעדכן באתר האינטרנט כגון סיור במטעי התמרים של אב המשפחה ולאחר מכן ארוחה עם מנות תמרים שונות במסעדה.

הצ'אנס האחרון

בצ'אנס האחרון ישנו תפריט בשרי ותפריט חלבי נפרד. בתפריט החלבי ניתן למצוא מגוון ארוחות בוקר שונות כמו למשל ארוחת צ'אנס על הבוקר ובה שקשוקה במחבת עם פלפלים ועגבניות לצד סלט ירקות ולבנה (54 שקלים); מלאווח עם ביצה קשה ועגבנייה (52 שקלים); לאפה טוניסאית עם טונה, פלפלים קלויים על האש, וגבינה צהובה (49 שקלים) ועוד. בתפריט הבשרי ישנן מנות כמו חומוס קבב (32 שקלים); חומוס שווארמה (32 שקלים); שקשוקה מרגז (46 שקלים); צלעות כבש (105 שקלים) ועוד.

הצ'אנס האחרון. כביש מס 1, ירושלים ים המלח , אלמוג. 02-9409414. ראשון- חמישי 8:00-00:00; שישי 8:00-שעה לפני כניסת השבת, שבת- מצאת השבת ועד אחרון הלקוחות. כשר

פונדק לידו

פונדק לידו הוא אחת מנקודות העצירה הפופולריות בארץ, ונקודת עגינה הכרחית לכל מי שמגיע לאזור ים המלח. ניתן למצוא כאן הכול, החל ממוצרי ים המלח, דרך מוצרי צריכה שונים בסופרמרקט הקטן שבמבנה, תמרים מיובשים שגדלים ומייצרים באזור, מיצים טבעיים, קפה ומאפה וכמובן שמגוון עצום של מנות שנעות בין ארוחות בוקר קטנות או גדולות ועד ארוחות לילה, שנועדו להתאים לכל אחד שמגיע לכאן במהלך כל שעות היממה (המקום פעיל 24 שעות). הפונדק שייך לקיבוץ בית הערבה השכן ומנהלת אותו ביד רמה מזה שנתיים גלית עדיקה, בת הקיבוץ.

פונדק לידו

בלידו אינספור אפשרויות למנות שונות. ניתן למצוא כאן כריכים וטוסטים (14-35 שקלים); ארוחת בוקר ובה ביצים לבחירה, סלט ירקות, גבינת שמנת, גבינה קשה (בולגרית או צהובה), סלט ירקות, מיץ טבעי שנסחט במקום או קפה (39 שקלים). חומוס עם גרגרים; חומוס עם פול; חומוס עם בשר; סמבוסק; בורקס עם ביצה קשה וטחינה; סלט יווני; סלט טונה ועוד (כל המנות נעות בין 15-39 שקלים). בין המנות העיקריות במקום ניתן למצוא קבב; נקניקיות; שניצל; חזה עוף; פרגית; מעורב ירושלמי ועוד, שניתן לאכול בבגט שנאפה במקום, בפיתה, בפיתה בדואית או בצלחת (כולן מגיעות לצד אורז או צ'יפס ומחירן בין 39-69 שקלים).

פונדק לידו. קיבוץ בית הערבה. 02-9943899. ראשון-שבת, פתוח 24 שעות. כשר ללא תעודה

קונדיטוריה לידו

מזה ארבעה חודשים בלבד, בתוככי פונדק לידו פועלת קונדיטוריה צנועה על ידי מיכל פיק הדיה, קונדיטורית שמתגוררת באזור ים המלח מזה 15 שנים. פיק הדיה קיבלה את השכלתה המקצועית במכללת השף בירושלים ומאז היא הגיעה לעבוד בלידו והכניסה למקום את ליין העוגות והעוגיות שלה שנמכר בנפרד מתפריט האוכל במסעדה. מוצריה של פיק הדיה כשרים אך היות שהמקום פתוח בשבת אין להם תעודת כשרות.

באמצע השבוע אופה פיק הדיה מבחר פוקצ'ות, פיצות ועוגיות שונות. בין האפשרויות ניתן למצוא כאן למשל פיצה עם זיתים שחורים וירוקים, פיצה עם פסטו (15 שקלים לסלייס), פוקצ'ה עם זעתר, גבינה בולגרית ובצל (15 שקלים), עוגיות גרנולה, עוגיות שוקולד צ'יפס, עוגיות ריבה (15-50 שקלים לחבילה). בסופי שבוע תפריט הקונדיטוריה מתרחב וכולל גם חלות מתוקות או רגילות (20 שקלים לחלה מתוקה ו-18 לחלה רגילה), ומגוון עוגות בחושות בטעמים כגון מייפל, טחינה, אגוזים, שמרים שוקולד ועוד (כ-30 שקלים לעוגה).

קונדיטוריה לידו. קיבוץ בית הערבה. 02-9943899. ראשון-שבת, פתוח 24 שעות. כשר ללא תעודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully