וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תאבדו את הראש: האוכל של משחקי הכס

25.5.2014 / 11:00

העונה הרביעית של משחקי הכס חורכת את המרקע, ומהווה תירוץ מושלם להכרות עם הזווית הקולינרית של הסדרה הנצפית. עז תלם יוצא מהגבולות המוכרים וגולש לארוחות מלכותיות שמציתות את הדמיון (זהירות, יש גם ספוילרים)

יח"צ - חד פעמי

משחקי הכס המשודרת זו עונתה הרביעית ביס, היא מבין הסדרות הפופולריות בעולם. הסדרה מתרחשת בעולם בדיוני אשר מבוסס על סדרת הספרים 'שיר של אש וקרח' של ג'ורג' ר.ר. מרטין, עם אוירה של ימי הביניים, הכוללת אבירים, קרבות, תככים ומזימות, ובתוך העלילה שזור המוטיב המרכזי, אוכל.

הפרקים בספרי הסדרה מלאים בתיאורים מגרים ונדיבים של מנות אוכל עתיקות, חלקן מעוררות תיאבון יותר (כמו נזיד בקר בשיכר) וחלקן (נזיד צפרדעים) פחות. תיאורים אלו יצרו רושם עמוק במיוחד על שתיים ממעריצות הסדרה, צ'לסי מונרו קאסל ו-סריאן לרר, שהקימו בשנת 2011 את אתר האוכל innatthecrossroads.com. באתר מוצגים מתכונים שנוצרו בעזרת ספרים מימי הביניים הבאים להביא לקורא את המנות שסעדו גיבוריו האהובים.

בשנת 2012, בעקבות שלל תגובות חיוביות, הוציאו השתיים את ספר הבישול הרשמי של הסדרה - A feast of fire and ice, שכלל גם הקדמה של הסופר בכבודו ובעצמו.

בסדרה אנחנו רואים העיקר את החלק הצפוני והמרכזי של ממלכת ווסטרוז, אך המגוון הקולינרי שיש ליבשת הבדיונית להציע רחב ונדיב, ואפילו מכיל כמה רעיונות קולינריים שווים. אז מצפון לדרום, הנה סיור קולינרי בשבע הממלכות, ומעבר.

מומלץ להפעיל את השיר הזה בזמן שקוראים את הכתבה להעצמת האווירה:

החומה

מקום משכנו של משמר הלילה, חבורת העורבים בשחור שתפקידם הוא להגן על הממלכה מהפראים, ההולכים הלבנים ועוד מרעין בישין. חברי המשמר אחראים לאייש חומה בגובה של יותר מ-200 מטר שעשויה כולה מקרח, והקור שם שורר באופן תמידי. בהתאם, האוכל של החיילים מורכב רובו ממוצרים משומרים: דגי קוד, בטן חזיר מומלחת (שהוגשה בחתונת הדמים כמו שתראו בווידיאו המצורף), חמוצים שונים וצבי משומר בדבש. הם מסתמכים גם על מזונות יבשים כאגוזים, פירות יבשים ומיני שעועית. לעתים קרובות תראו אצלם גם בצקים ממולאים שונים שיזינו את הגוף הרעב. מנות מיוחדות: צלי כבש בשיכר, דייסת אפונה , יין מתובל.

הצפון

הממלכה הגדולה ביותר בווסטרוז. הצפון מורכב מיערות וגם שטחי חקלאות מפותחים, וכן גובל בחוף ממזרח וממערב. מגיני הממלכה, משפחת סטארק (המצומצמת), הם שושלת מפוארת שגם אחראית לבניית החומה. מקום משכנם הוא בווינטרפל, ועל שולחנותיהם מוגשות (ליתר דיוק הוגשו) סעודות עשירות בבשר ציד, שלל עופות, ירקות שורש, דלעות, תפוחים ומאכלי ים (בעונה). מנות מיוחדות: עוגות שיבולת שועל, לפתות בחמאה, פאי בשר ובייקון, צלי צפרדעים, עוף צלוי בדבש, תפוחים אפויים בקינמון. הלימונים לעוגות האהובות על סאנסה סטארק מגיעים לצפון דרך ספינות מהדרום.

איי הברזל

"אנחנו לא זורעים" זוהי האימרה של בית גרייג'וי, השולטים באיי הברזל. ולמה שיצטרכו לזרוע כשהם מוקפים באיים עמוסים במאכלי ים טריים ואת שאר התבואה אפשר לשדוד מערי החוף? מנות מיוחדות: נזידי דגים וסרטנים.

הבקעה

חבל הררי, טרשי ומאיים הנשלט על ידי בית ארין. ברגע שמצליחים לעבור את ההרים מגיעים לקן הנשרים ולאדמת החקלאיות המקיפות אותו. מנות מיוחדות: תבשיל עז הרים, עוגות וממתקים.

ארצות הנהר

שם שולט בית טאלי ובין צאצאותיו המפורסמות קייטלין סטארק ולייסה ארין עליהן השלום. הוא ממוקם בין המזלגות של נהר הקלשון, בהם ניתן לדוג שפע של דגים, כמו מיני פורל, וקרקעותיו פוריות ומניבות ירקות כמו כרישה ועוד ירוקים. מנות מיוחדות: פורל עטוף בייקון.

מעלה המלך

מקום משכנו של כס הברזל המבוקש, שעשוי מ-1000 חרבות שיצק אאיגון טארגאריין, הבית שבעבר שלט בממלכה. כיום הוא נשלט על ידי בית באראת'יאון (לפחות על הנייר) ובית לאניסטר, וכמו כל עיר בירה מוצלחת הוא מהווה כור היתוך לתרבויות השונות של הארץ. בעוד בני האצולה נהנים ממטעמים אקזוטיים כברבורים, חזירי בר, שבלולים ועוד, שאר התושבים מסתפקים בארוחות צנועות יותר של נזידים שונים. מנות מיוחדות: קציצות אייל קורא עם גבינה כחולה, מרק קרמי של פטריות ושבלולים, פאי יונים, פורל בקראסט שקדים, ברד של חלב ודבש. אציין כי בית באראת'יאון שולט בחבל ארצות הסופה, דרומית למעלה המלך, ובית לאניסטר שולטים באזור קאסטרלי רוק, מערבית לבירה, ושניהם אינם מציגים עניין קולינרי מיוחד.

The Reach
דרומית למעלה המלך נמצא ביתם של משפחת טיירל (הכחולים), והוא הגב החקלאי המרכזי של ווסטרוז, ובו גדלה מרבית התבואה. לבני המשפחה, שיושבת ב-Highgardens, יש חיבה מיוחדת לדברי מתיקה. מנות מיוחדות: טארט אוכמניות, ברבורי מרנג ממולאים קצפת, אגסים מבושלים ביין.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מסעדת כף החומוס. נמרוד סונדרס
תאמינו או לא, גם בממלכה הדרומית אוכלים חומוס/נמרוד סונדרס

דורן

הממלכה הדרומית ביותר בווסטרוז ומקום מושבו של בית מרטל. צופי הסדרה לא יודעים הרבה על הממלכה מלבד המבטא האקזוטי של אוברין מרטל המשוחרר מינית. אם נזידים ותבשילים מחיות ציד זה לא הקטע שלכם, בדורן סופסוף תמצאו טעמים של מזרח תיכון. מזג האוויר החם השורר בה מאפשר גידולים יותר מדבריים, כמו של תמרים וגפנים, ולתושבי האזור אין פחד לאכול דברים שנראים לנו לא ראויים למאכל. מנות מיוחדות: נחש צלוי ברוטב חריף, עלי גפן ממולאים, פיתות וממרח חומוס (אתם קוראים נכון).

ואם נחצה את הים הצר

נגיד ליבשת אסוס, בה נוכל למצוא את הפראים הדות'רקים, הערים החופשיות ואת מפרץ העבדים. שם, מעבר לעזים חרוכות באש דרקונים, הטעם המקומי לא יודע גבולות. על צלחות הפראים הדות'רקים תוכלו למצוא מנות מארבה, תנינים וגם כלבים. במפרץ העבדים, בהם הצאצאית האחרונה לבית טארגאריין אוהבת להסתלבט ולהרהר באיך זה להיות מלכה, החיך יותר מעודן, ותמצאו שם טלה עם סלט צימוקים וגזרים ומלון בחומץ ודבש שמוגש עם ביצים קשות. בבראבוס, העיר בה נמצא בנק הברזל וממנה הגיע מומחה הסיף סיריו פורל, גם יש חיך מעודן המגיש מנות כמו סרדינים בציפוי פריך (לארוחת בוקר) ולחם זיתים.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully