וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאפה היא הגורמה החדש

עפר עין-גל

16.7.2006 / 12:04

הבראנץ'-שישי ב"לילית" הכשרה חזק בעיקריות וחלש בראשונות, אך הסיבה האמיתית להגיע לשם היא התפריט הרגיל שעושה נפלאות בשווארמה וכולל קינוחים מעולים

בתחילת השנה עברה לילית למשכנה החדש וזכתה לתשואות. המיקום החדש במשכן רחב ידיים בבית אסיה בתוספת המעבר לתפריט בשרי כשר (שעד אז היה חלבי וכלל דגים בלבד) עברו בהצלחה. אפילו צוות הצעירים - המוכשר במטבח בעזרתה של עמותת על"ם ומוגדר כנוער במצב סיכון שנפלט ממסגרות שונות - גדל.

הפעם סיבת ביקורי במסעדה היא תפריט הבראנץ' החדש המוגש שם בימי שישי, תוך ניצול מקסימלי של יכולות הפרעסריות, כדי להצליח גם לדגום משהו חדש מהתפריט הרגיל.
בחלל המסעדה, שנראית מצוין וממוקמת בבית אסיה (שלדעת כותב שורות אלו
הוא מופת ארכיטקטוני), עמד ריח קצת מוזר. הוא הזכיר לי ניחוח מטבח צה"לי, ולא עשה חשק היסטרי לפצוח באכילה, אך השירות הלבבי והקשוב כיפר על הכניסה הצולעת.

בראנץ' של 3 מנות

בתפריט הבראנץ' הלא זול (72 ש"ח), יכול הסועד לבחור אחד משלושה קוקטיילים: קייפירנייה, קיר רויאל עם ענבים, או בלאדי מאריה. זה האחרון מוגש בכוס הגדולה במעט מכוס שוט, שפתה זרועה מלח ובתוכה בלאדי מרי קלאסי בתוספת טקילה, מיץ אשכוליות, ושמן זית. זהו קוקטייל משובח שחרף תיאורו עשיר המרכיבים הוא עדין ומשמח.

מנות הפתיחה שמוגשות כולן לשולחן, הן עקב אכילס של הארוחה. סלט תפוחי אדמה וסרדינים כבושים עם איולי ובצל ירוק השאיר ארומת סרדינים מסיבית ללא קונטרה מספקת מצד תפוחי האדמה. הגרבלקס שהגיע עם לימון, שמן זית ונבטוטי רוקט היה טעים, אך לא המציא אף גלגל, הירקות הטריים שנפרסו גס, עם סומק ולימון היו מרעננים, אם כי צורת ההגשה הייתה מעט משונה (רבעי עגבניות, מלפפון, גזר, צנונית וקולרבי, שלא התאחדו לכדי סלט, אבל הזכירו ניחוחות ירקות חתוכים של בית אמא). המנה הטובה ביותר הייתה סינטה כבושה על רוקט ותאנים- קייצית ומגרה.

במנות העיקריות (לבחירה), נמחק הרושם הבעייתי שהותירו הראשונות.
ה- steak & eggs, שכולל רצועות סינטה - שהוכנו בציר עצמות ברך ומח עצם וקיבלו גוון מתקתק ומעולה - נרטבו עוד טיפה מהחלמון המתפרץ של ביצת העין הכפולה שליד, שעשתה להם רק טוב.
וובוס רנצ'רו, שזאת כהגדרתם שקשוקה מקסיקנית ובה ביצת עין כפולה עם תירס, טבעות בצל צלויות וחצי עגבנייה קלויה - שהגיעו על לאפה (שנעשית במקום), הייתה משובחת מאוד. לחובבי הפריטטות יש אופציה עם אספרגוס, תרד, נענע ובזיליקום.

גם המנות החדשות בתפריט הרגיל היו מצוינות. המנה השחוקה של כבד עוף על הגריל קיבלה טוויסט מרגש בזכות מצע לאפה (במקום פירה) בתוספת בצלים צלויים, עגבניות, כוסברה ורוטב טחינה. הלאפה של לילית מככבת במנה נוספת, ששאובה מהרחוב ומקבלת כאן טוויסט גורמה - שווארמה עגל עשויה בדיוק רב, חציל בלאדי קלוי, עגבניות, וסלט זעתר טרי שנחים על לאפה. אני חושב ששמעתי דרבוקות כשנגסתי בה.

קינוחים מעולים (אה, כן וגם כשרים)

סיום הארוחה שכנע אותי שלילית היא לא רק פרויקט חברתי חיוני, אלא אורים ותומים בכל מה שקשור לקינוחים כשרים. לטענתי הם מחזיקים את הקינוחים הכשרים טובים ביותר בעיר ואולי הגדרתם ככשרים, מעט חוטאת להם, כי היא מיד מציבה אותם בנישה פחותת כבוד. אז אנסח את דבריי שנית: הקינוחים של לילית מעולים בכל קנה מידה.
זה נפתח בעוגת שוקולד במרקם מוסי כבד ומצוין וטעם של קקאו איכותי בריכוז גבוה; ממשיך במקרון עם קרם פטיסייר ועליו בננה מקורמלת טעים עד לכדי דמעות; ומסתיים בטפיוקה המוגשת עם קרח כתוש, חלב קוקוס ופירות חתוכים. זו מנה שהושאלה מהמטבח התאילנדי והולמת את המטבח הכשר ככפפה ליד.

לילית בניצוחו של השף עומר בן גל עברה תקופה לא קלה של טלטלה, כשנודע לה שתיאלץ לעזוב את משכנה ברחוב מאז"ה, אבל נראה שהמעבר עשה לה רק טוב. איך אומר המשורר 'תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר'. השחר החדש של לילית הוא בהיר ואופטימי בהרבה מקודמו.

"לילית". דפנה 3 (בית אסיה). טלפון 6091331 –03. פתוח: א'-ה': 12:00-24:00, ו': 12:00-16:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully