וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יסיר את הקללה?

עפר עין-גל

7.9.2006 / 15:26

אם חמישה בתי קפה כבר נסגרו במיקום הזה, מי המשוגע שמנסה את מזלו עם המקום השישי? רגע של תהייה על פינות מקוללות. עכשיו תורכם לטקבק פינות נוספות

פינות אסטרטגיות, בעלות מיקום מצוין, שנחה עליהן רוח רעה ומקומות נסגרים ונפתחים בהן שוב ושוב זכו לשם המאיים "פינות מקוללות". אף אחד לא באמת יכול להסביר למה ואיך זה קורה דווקא שם, אבל ברגע שהקללה רובצת על מפתן הדלת, זה הופך לעסק מסוכן. מי שמעז לפתוח באותו מקום עוד בית קפה או מאפייה נחשב חצי משוגע.

בגזרת בתי הקפה, לפי נתוני סקר BDI 16% מהעסקים אינם שורדים מעבר לתקופה של שנה. רק מחציתם מגיעים לגיל המופלג של שלוש שנים, מה שאומר שהתחלופה רבה, וכשפינה סופגת סגירות חוזרות ונשנות יוצא לה שם של בעייתית.

אגדות אורבניות מספרות על בתי עסק דנדשים שניסו לשבור את רוע הגזרה במיני כשפים ולחשים, לחלקם זה עבד, לאחרים פחות.

ברשימת בתי העסק בתל אביב שהצליחו לנתץ את ביש הגדא נמצא קפה שיין הלבנבן (פרישמן פינת שלמה המלך). מיקי סלע ואליס דהן הצליחו במקום שבו מסעדה איטלקית ואחריה מסעדה הודית (שנשרפה באופן מסתורי) נכשלו. למה? יש כאלה שיטענו שזה בגלל האיכות, האופי, השירות, או התפריט ויש שיטענו שבאורח פלא הקללה פשוט הוסרה.

מול 'שיין' עדיין עומדת אנדרטה למקום מקולל נוסף, בדמותה של פרה מצוירת על המדרכה שמשתלבת יפה עם הכיתוב "בשר זה רצח" שמעטר את הכניסה. מסעדת הבשרים "RED", שכבר נסגרה לפני מספר שנים, החליפה שם מסעדה יהודית ותיקה, אבל המקום נטוש עד היום.

קפה 'לנדוור' (באבן גבירול פינת דוד המלך) צלח במקום שבו נכשלה ענקית הקפה האמריקאית סטארבקס, ואחריה הלאונג' התמוה 'אדוניס', שניסה לרכב על ההצלחה של השכנה בעלת ביצי הזהב 'הבראסרי' וכשל. עופר קורן, מבעלי 'לנדוור': "כבר נשברו לי האצבעות מלדפוק על העץ. אבל אני מאמין שאם יש פינה טובה צריך לדעת להפעיל אותה, ולדעתנו זו פינה טובה".

דוגמה אופטימית נוספת היא 'לילוש- פניני' (פרישמן 73 - מסריק). לפני כן היה שם בר בשם 'צ'יל אאוט', אחר כך ארקדי דוכין ניסה שם את מזלו עם 'תומא' ואחריו הגיע 'אום' קפה הרוחני שגם לא השאיר את חותמו במקום.
"גם כשהתיישבתי בה היא המשיכה להיות מקוללת", מספרת לילוש שסביבה המולת בית קפה. "שנה הפסדתי פה כסף. אנשים צחקו עליי, לא הבינו איך אני ממשיכה לשבת כאן, אבל עכשיו הכל מצוין. בשביל לגרום לפינה להפסיק להיות מקוללת צריך הרבה סבלנות, אנרגיה טובה ואהבה לאנשים ואוכל. בסוף זה מסתדר".

"המסעדה סגורה לרגל שיפוצים"

דוגמה פחות מוצלחת, שעדיין ממתינה לגואל נמצאת ברחוב אבן גבירול 16. בהתחלה זכתה לפתיחה ראוותנית שאירחה את 'וונגולי', בר פירות הים שאז נחשב פורץ דרך ואחר נבחרה על ידי הרשת עטורת השבחים 'פייפר מון'. הרבה רעש היה אז סביב הפתיחה של ה'פייפר' כמעט כמו השקט שאפיין את סגירתה המהירה. אחר כך אכלסה את הכתובת 'לה פטיט ביסטרו' וכעת שוב עונה שם משיבון "שהמסעדה סגורה לרגל שיפוצים. עמכם הסליחה. תודה". תאריך פתיחה? עדיין אין.

בדיזנגוף פינת גורדון מתנהלת תופעה מעניינת. בפינה הצפון מזרחית, מתחת למלון SUITS HOTEL נפתחו ונסגרו כ- 4 ברים ובתי קפה, האחרון שבהם היה 'מיכאל'. כולם נסגרו אחרי חודשים ספורים. מסתבר שמעטים פוקדים את הלוקיישן. השמועות אומרות שייתכן שזה קשור בריח הלא נעים שבוקע באופן קבוע מבורות הניקוז באזור. לעומת זאת, צדה המזרחי של הצומת שוקק חיים בעזרתם האדיבה של סניף 'קפה ג'ו', שעבר שיפוץ לאחרונה וסניף חדש של רשת 'ארומה'.

עוד דוגמה לקללה קשה היא פינת רחוב נחמני 22, בואך כיכר אלברט הנפלאה. למרות הנוף המשובח של בית הפגודה עסקים נסגרים שם כמו לחמניות טריות. האחרון היה 'דניאלה', של דניאלה קלפקה, שנתלו בה תקוות גדולות, בעיקר בשל המוניטין שלה בשירותי הסעדה ועיצוב בית הבובות המושקע שהעניקה לפינה. אבל גם כוחותיה כלו והיא הצטרפה לרשימת הסוגרים אחרי 'אורז', 'קפה נחמני' ו'תל אביב הקטנה'.

פינות מקוללות אינסוף להן. יש גם את קינג ג'ורג' פינת הנביאים, שאכלסו את 'דים סם' (שעקרה לאלנבי), אחריה הגיחו "חלוצי המאפה" וממש לאחרונה אותם בעלים פתחו שם את "לחמא". באופן מפתיע, שאינו ניתן לפיצוח נסגר המקום לאחר פחות מחודש.

יבנה פינת מונטיפיורי גם זקוקה למכשף שיסיר את הקללה. 'ספגטים' נטשו ואחריהם נפתח ה'טיים סקוור' שגם לא זכה לחיים ארוכים. גם יהודה הלוי פינת החשמונאים חווה תחלופה רבה מזו שרגילה רגל ממוצעת בגרביים בחורף. אכלסו את הפינה אינספור הטיות של השם יהודה ובקרוב היא תיכבש שוב על ידי סופרמרקט.

גולשים חדי זיכרון ובגיל הנכון מוזמנים לטקבק ולהוסיף פינות מקוללות בתל אביב ובכל הארץ, אולי זו תהיה מסה קריטית שתסיר את הכישוף אחת ולתמיד או לפחות תזעזע במקצת את המקומות עליהם הוא מתביית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully