וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדול וסימטרי זה טוב?

איתי להט

25.9.2006 / 7:55

אם לשפוט על פי יום הפעילות הראשון של 'סושימטרי' - הסושייה החדשה בקינג ג'ורג' בת"א – צפויה לה הצלחה כבירה. הרולים טעימים למרות שהגודל שלהם מקשה על טבילה מסודרת בסויה

ב'סושימטרי' ברחוב קינג ג'ורג בתל אביב ביקרנו ביום הראשון של פעילותה. במבט ראשון הסושייה החדשה מרגישה כמו פרויקט גמר מוצלח בעיצוב. הלבן, השחור והאדום שולטים ללא עוררין במקום הקטן (22 מקומות ישיבה), וגרם מדרגות תלול בסגנון גשר יפני מטפס לקומה השנייה בה שוכנים המטבח והשירותים. בכדי להפיק את המיטב מן החלל, מן המטבח יורדת מעלית שירות קטנה עם כוסות שטופות ומצרכים, הישר לידיו האמונות של הסושי-מן. יותר יפני מיפני, בוגרי בצלאל בטוח שיאהבו את המקום.

אבל לא רק הם. גם העוברים ושבים ברחוב, שנרגע בלילה מהתנועה הסואנת של היום, בירכו על התוספת החדשה לשכונה, גם אם כמה מטרים משם שוכנת 'סאקורה'. אם לשפוט על פי ליל ההרצה, נכונה ל'סושימטרי' הצלחה כבירה. את שם המקום הגה הבעלים, גיל גוטפרוינד (26), ששב ממסע כיבושים כלכלי בארצות הברית. למה המטרי? "זה מלשון סימטרי, מונח חשוב בתרבות היפנית ובכלל דבר שהוא חשוב להצלחת העסק", מסביר גוטפרוינד, "חוץ מזה זה נשמע טוב, לא?".

לא רק נשמע טוב, אפילו טעים. התפריט אמנם מציע כרגע לסועדים את הזרם המרכזי של עולם הסושי ומזכיר מאוד בהרכביו ובטעמיו את מה שמגיש שאול הראל בקיוטו (הסושי שף במקום קיבל את הכשרתו מהראל), אבל פוטומאקים כאלה גדולים, לא נראו כאן יובלות. מיד התעוררה השאלה האם גדול יותר הוא בהכרח טוב יותר? במקרה של 'סושימטרי' התשובה היא לא. בהחלט לקחנו בחשבון שזאת רק הרצה, אבל הגודל המשביע לוקה באי אחידות החומר ופשוט מתפורר בקלות, הס מלהזכיר את בעיות הטבילה בסויה. כך נשארתי אוחז בידי את חצי הפוטומאקי, בעוד תכולת חציו השני התפזרה על השולחן.

גם התמחור מסביר פנים

בכל מקרה הפוטומאקי סלמון ואבוקדו שהזמנו, היה טעים: אצה מעולה, רכיבים טריים ואורז דביק במידה. המחיר, ידידותי ממש כמו הבעלים, 27 ¤ עבור 8 יחידות. גם האינסיידאאוט שרימפס טמפורה ואבוקדו לא אכזב, אם כי טעמו של השרימפס היה מינורי ביותר. המחיר שוב זול, 22 ¤ בעבור 8 יחידות.

במקרה של המאקי ספייסי טונה (28 ¤), קיבלנו שמינייה עם איולי כתום בהיר שהוזלף כגבעה על האדום הטרי-טרי של הטונה. הטונה הייתה מהסוג המשובח, אבל האיולי שאמור היה להיות ספייסי, היה אנמי.

'סושימטרי' היא בהחלט סושייה עם פוטנציאל ענק שנמצאת בתחילת דרכה: מושקעת, שאפתנית, רוצה לגדול לרשת ועושה כבר משלוחים. אה כן, ויש לה את המקבילה היפנית לפיש אנד צ'יפס הבריטים איתם הולכים ברחוב עטופים בנייר עיתון – קונוס קרטון מלא בטמפורה קלאמרי (27 ¤) שהוא נשנוש מושלם בדרך לקולנוע.

__________________________________________________________
'סושימטרי', קינג ג'ורג' 97 תל אביב, 077-7009707. א'-ה': 1:00-11:00, שבת 1:00-12:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully