וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשקשק בלי קרח

רוני קדר, לפלנד

12.2.2011 / 9:38

היישר מלפלנד הקפואה: תחרות פינלנדיה קאפ העולמית שנערכה בשבוע שעבר הקפיאה לנו את העצמות, אבל גם הראתה לנו דבר או שניים על וודקה

יח"צ - חד פעמי

מטוס קטן קופצני ובו עשרות אנשים מקצוות שונים של העולם נחת בכפר נידח בלפלנד. ארגזים עם כוסות, ציוד שקשוק, חומרי גלם, פירות וירקות ו-31 מתחרים יצאו מהמטוס לשממה קפואה של 15- מעלות. שם, במקום שבו השמש שוקעת בשלוש אחר הצהריים עומדת להתקיים תחרות הקוקטיילים העולמית של וודקה פינלנדיה.

שלושה ימים של דיבורים על וודקה, לא יכולים להשאיר אותך פיכח. במהלך הימים האלה, פרט לתחרות, עברו 31 המתחרים, שכולם ברמנים או אנשי אלכוהול שונים, סדנאות כמו טעימה עיוורת של וודקה ו"יסודות הערבוב" (משיק בדיוק ליסודות בפסיכולוגיה).

כדי לשמור אותם קפואים ולא שפויים, נערכה התחרות בתוך איגלו (כן, כזה שעשוי רק קרח ובתוכו הכל קפוא)
ובו היו המתחרים, וגם הצופים לבושים חרמוניות, גרבי טרמקס וכובע סיבירי. למרות כל זאת, מה שעזר לחימום הגוף היו אלה קוקטליי הוודקה החמים שהצליחו להמריץ קצת את הדם, ולא הביגוד. יותר מזה, אחד המשפטים המוזרים ששמעתי בתחרות היה: "אין צורך לשים קרח בכוסות על מנת לקרר אותן, הן הלא קפואות בכל מקרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזוכה הרומני בתחרות. אוהב את הקוקטיילים שלו קלאסיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת הוודקה פינלנדיה מקיימת זו השנה ה – 13 ברציפות את אחת מתחרויות הברמנים המובילות בעולם. במסגרת התחרות מתמודדים ברמנים מכל רחבי העולם על תואר ה"ברמן הטוב ביותר". במסגרת התחרות הגיעו ללפלנד שבצפון פינלנד נציגים של 31 מדינות שהתחרו על 3 סוגי קוקטיילים.

התחרות, שנערכה בתוך מבנה איגלו כללה את 31 המתחרים, שזכו קודם לכן בתחרות מקדימה בארצם שהכינו 3 סוגי קוקטייל: אפריטיף, לונג דרינק וקוויק מיקס (קוקטייל שעשוי מרכיבים בלתי ידועים מראש).

הזוכה בתחרות, אדוארדו גבריאל גליסיה מרומניה הוא שהעפיל למקום הראשון בתחרות הוודקה קאפ עם קוקטיילים בטעמים של קרנברי, בלוברי ופסיפלורה. הנציג שלנו, גלעד ליבנת העפיל למקום ה-8 עם קוקטיילים בניחוחות ארטישוק, גזר וג'ינג'ר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קוקטיילים מתוך התחרות העולמית/מערכת וואלה!, צילום מסך

וודקה עשויה משעורה שלאחר תסיסה מזוקקת בזיקוק רציף (כמו מנהרות אשר דרכן עובר הנוזל), ואחריו סינון דרך פחם ובסופו של דבר, מוהלים את האלכוהול שהופק במים (בפינלנדיה - חלק מהקוטב הצפוני וחלק מפינלנד – אבל בכל מקרה מדובר במים קרים עד אימה). בסופו של דבר מתקבל נוזל עם 40% אלכוהול.

לשתות וודקה נקיה זה נחמד, אבל דווקא הקוקטיילים הם שתופסים תאוצה בשנים האחרונות, ובעקבות כך, טרנד הקוקטיילים בברי קוקטייל למיניהם רק הולך וגדל. אצלנו, אפשר למצוא אותם בבר 223 (שאותו מנהל ליבנת, הנציג הישראלי שזכה בתחרות המקומית אותה ארגנה יבואנית המשקה, אקרמן) לצד מקומות כמו התרנגול הכחול, מוזס, סושיאל קלאב ועוד.

מדובר על תנופה עולמית, כך אפשר להבין משיחות עם הברמנים השונים בעולם. הנציג הארגנטינאי, מטיאס מרלו: "כמות הברים שנפתחו אצלנו במאר דל פלטה (עיר חוף בארגנטינה) בשנה האחרונה היא יוצאת דופן. נראה שאנשים כבר לא מחפשים רק את האלכוהול הנקי כמו וודקה עם קרח, אלא רוצים ליהנות ממשקה מעניין יותר".

בעולם, נראה שהקוקטיילים הולכים לכיוון שונים ולא טריוויאליים: סטניסלאב מוקין האוקראיני שהגיע למקום השלישי בתחרות מרגיש שטרנד הקוקטיילים דווקא הולך ומשנה כיוון למעניין ומסובך יותר: "באוקראינה יש נטיה לכיוון הקוקטיילים המורכבים והמולקולריים. לדוגמא, אחד הקוקטיילים המיוחדים שיש לי עשויים מפינלנדיה קרנברי עם ג'לי שעשוי מפינלנדיה ליים. שילוב מגניב במיוחד."

כולם מסכימים על דבר אחד, מה שהולך במסעדות הולך גם בברים בעיקר בגלל כניסתו של הבר להיות חלק בלתי נפרד מהמסעדות. פקה פלין, המיקסולוג הראשי (הבחור שמסתובב בעולם וחושב על שילובי קוקטיילים מעניינים) של וודקה פינלנדיה: "כל חצי שנה משתנים הטרנדים בעולם הקוקטיילים. היום, כשאני רוצה לדעת אילו חומרים להכניס לקוקטיילים הבאים ולהבין מה טרנדי, אני נכנס למסעדות ושואל את השף עם איזה חומר גלם הוא עובד". גם ליבנת הישראלי עשה כמוהו והשתמש בארטישוק כחלק בלתי נפרד מקוקטייל האפריטיף שלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פינלנדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully