וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבטיח ומקיים

9.3.2011 / 18:30

שני יינות ספיישל ריזרב של רקנאטי מוציאים מאבי אפרתי קריאות התפעלות שלא נשמעו עוד במחוזותינו

יקב רקנאטי הפך להיות מהאיכותיים בתעשיית היין המקומית בשנתיים האחרונות. תענוג ללגום את היינות החדשים שמספקים הייננים גיל שצברג ועידו לוינסון, החתומים על מהפיכת איכות ואופי יוצאת דופן ברקנאטי. הפעם באמתחת שניים מיינות הדגל של היקב: ספיישל רזרב אדום 2007 וספיישל רזרב לבן 2009.

שני היינות מוצלחים ולמעלה מכך. הספיישל האדום אדיר. חוויית הלגימה שהוא מעניק מרנינה. גופו מלא, הוא עשיר מאד. ניכרים בו פירות אדומים ושחורים, שוקולד ותבלינים. יש בו אלגנטיות נהדרת, עומק ניכר, מורכבות ואופי. את הבלנד מרכיבים 85% ענבי קברנה סוביניון מ(85%) מקדיתא, 5% ענבי מרלו ו-5% סירה (5%) מכרמים בקיבוץ מנרה, ו5% פטיט סירה (5%) מכרם עמק יזרעאל. הבלנד שהה 18 חודשים ובוקבק לאחר סינון גס. זה יין שמבטיח באף אבל מקיים היטב במהלך הלגימה, כולל טעמים שנותרים על החיך לאחר הלגימה.

כדי ליהנות ממנו צריך לתת לטאנינים שלו להשתחרר בחדרור של שעתיים לפחות. שנתיים-שלוש בתנאי אחסון נאותים יחוללו ביין הזה נפלאות, אבל גם עכשיו הוא ראוי לגמרי ללוות ארוחת בשרים חורפית מושקעת. גם בקטגוריית המחיר שלו, 180 שקלים, מדובר באחד האדומים היותר מוצלחים על המדף.

רקנאטי ספיישל רזרב לבן 2009 ראוי ולמעלה מכך אף הוא. הוא מורכב מענבי ויונייה, שרדונה וסוביניון בלאן מכרם מנרה וכרם בן זמרה והתיישן שמונה חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות. אין ספק שמדובר ביין שראוי למקוןם של כבוד בצמרת הלבנים המקומית, לצד יינות השרדונה של קסטל וכרמי יוסף. נוכחות הויונייה בבלנד מוסיפה מימד של עניין וטוויסט למערך הטעמים. זה יין חמאתי פחות בהשוואה ללבן ישראלי טיפוסי, קרי בהשוואה לעוד יין שרדונה לא נורא מעניין. הוא גם איננו חנפני בדומה לכמה מהלבנים המיוצרים כאן, שמתפוצצים מפירות ופרחים.

149 שקלים אינם סכום נמוך, אבל בהתחשב באיכויות, מדובר בתמחור מוצדק. היין שווק במהדורה מצומצמת בת 4200 בקבוקים בלבד, ולפריקים של לבנים עיליים שווה גם שווה לשים עליו יד בטרם יאזל.

מחר בביקורת: מסעדת פרונטו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully