וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללכת בלי ולהרגיש עם

16.3.2011 / 18:00

המבעבעים של כרמל מנסים לתת פייט לקאווה הזולה והמיובאת. זה הולך להם? רק אם אתם פטריוטים ואוהבי יין גזוז מתקתק

כרמל, היקב הגדול בישראל, חולל מהפיכת איכות דרמטית בתוצריו בשנים האחרונות. מענק מסורבל ופרימטיבי, שיינותיו סימלו את הפיגור העצום בה היתה תעשיית היין הישראלית בעבר, הפך כרמל ליקב רלוונטי ובועט. כמה מיינות הפרימיום של כרמל בשנים האחרונות הם מהמרשימים שנוצרו בישראל ויינות הסדרה האיזורית מפליאים לספק תמורה לכסף, בצירוף הבלטה מקסימה של מאפייני טרואר. ובתוך המהפיכה הנהדרת הזו, שהוביל מקצועית היינן אדם מונטיפיורי, ממשיכים בכרמל לספק גם את הסחורה הישנה, הלא בהכרח מרשימה. יינות סדרת סלקטד למשל.

בימים אלו, כחלק מניסיונות לרענן את הפיל המצליח אבל הרדום למדי מבחינת איכויות ותדמית, שגרו יקבי כרמל לחנויות שני יינות מבעבעים בסדרת סלקטד, המצטרפים לסלקטד ספרקלינג הקיים. ההיגיון הכלכלי של המהלך ברור לגמרי. שוק המבעבעים בישראל פורח ואין סיבה להפקירו למותגי הקאווה והלמברוסקו הנחותים והמיובאים ברובם. למרות שהתעשיה המקומית מייצרת פה ושם יינות מבעבעים, לא נתקלנו עד כה בניסיון משמעותי באמת להניח על המדף מוצר מבעבע מקומי זול וראוי, לתחרות ראויה במותגי היבוא.

לגימה של סלקטד ספרקלינג, סלקטד ספרקלינג רוזה וסלקטד ספרקלינג לייט החדשים מפגישה את החיך עם מבעבעים פשוטים, כמעט פשטניים, לא שונים מהותית ממקביליהם המיובאים. סלקטד ספרקלינג, שהופץ לראשונה ב-2009, הוא יין קל, עדין יחסית לכמה מיינות הגזוז המוכרים, לא משמעותי באמת, אבל ניתן בהחלט ללגמו בפיקניקים, לאורה של שמש אביבית נעימה. האם יש סיבה לבחור דווקא בו ולא באחרים, מיובאים? למעט נטיות פטריוטיות, לא ממש.

בסלקטד ספרקלינג רוזה החדש יש איזו עליזות נחמדת, עם מתיקות לא מוגזמת. בדיוק כמו קודמו, הוותיק מעט יותר, זה יין שבהחלט אפשר איתו, אבל אפשר גם בלעדיו. סלקטד ספרקלינג לייט, לבן מבעבע מופחת אלכוהול (7%) מרגיש באמת כמעט כמו גזוז. זה מבעבע מז'אנר "ללכת בלי ולהרגיש עם", שאולי דווקא הוא יצליח בקרב קהל לא אלכוהולי, באירועים משפחתיים, אירועים מוסדיים וכיו"ב.

תג המחיר קצת מסבך את כרמל. בפניה אל פלח שוק בלתי אנין במוצהר, שלא עסוק בבחינת האיכויות, 35 שקלים לבקבוק מבעבע הם די הרבה כסף בהשוואה למבצעי "הארבעה במאה" ולמטה מכך, המציפים את החנויות חדשות לבקרים. הערכה לא מופרכת: כדי להפוך את יינות ספרקלינג סלקטד למותגים מצליחים באמת יהיה על יקבי כרמל לקצץ קצת במחירם. ככה זה כשהמטרה שעל הפרק היא לנצח בתחום המוצרים הפשוטים והזולים.

מחר בביקורת: מסעדת הצלע השמינית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרמל ספרקלינג סלקטד 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully