וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מנסה לעצור את ההטעיות של קופות הגמל: אוסר שימוש בתשואות של החצי השנה הראשונה לצורך שיווק ופרסום

איתן אבריאל

20.12.2004 / 13:28

האוצר: החל מהשנה הבא תבוטל שיטת ה"ריבית קופה" - והתקנה החדשה תיבחן שוב; מספר קופות ייאלצו להוריד את הקמפיין הפרסומי שלהן



משרד האוצר אסר הבוקר על חברות הניהול של קופות הגמל לעשות שימוש בנתוני התשואה של קופות גמל חדשות לצורכי שיווק או פרסום. בניסיון למנוע הטעיה של הציבור - הטעיה הנובעת מתשואות יוצאות דופן שקופות גמל חדשות מציגות בחודשים הראשונים לפעילותן - הורה היום הממונה על שוק ההון והביטוח באוצר, אייל בן שלוש, לקופות הגמל שלא לעשות שימוש כלשהו בנתוני התשואה של ששת חודשי הפעילות הראשונים שלהם.



לא מעט קופות גמל ניצלו את העובדה כי בחודשים הראשונים של חיי הקופה, כאשר מופקדים בה עשרות או מאות אלפי שקלים בודדים, יודעים המנהלים להציג נתוני תשואה פנומנליים, שאינם משקפים את המציאות ולא ניתן לשחזר אותן מאוחר יותר כאשר היקף הנכים המנוהלים צומח לעשרות מיליוני שקלים.



בין התרגילים הנפוצים נמנית שיטה המכונה "ריבית קופה". לפי שיטה זו מקבלים המצטרפים החדשים ריבית בנקאית בלבד, ואילו שאר הרווחים מהכספים החדשים נרשמים לזכות הקופה ויוצרים תשואה יוצאת דופן. את התשואות האלה מיהרו חלק מהקופות לנצל לצורך קמפיינים פרסומיים וכן לצורך שיווק וקידום עצמי.



בהודעתו, התייחס בן שלוש לשיטת ה"ריבית קופה" וציין כי בשנה הבאה תשונה שיטת החישוב ולכן לא יהיה ניתן יותר לעוות את תשואות הקופות החדשות. ואולם, לחברות ניהול הקופות ישנן שיטות נוספות ליצירת תשואות גבוהות בשבועות הראשונים לאחר השקת קופה חדשה.



במקביל להטלת האיסור על פרסום הנתונים, הורה בן שלוש להסיר את הנתונים על חצי השנה הראשונה ממערכת ה"גמל נט" של משרד האוצר. מערכת זו מרכזת את נתוני התשואות של כל קופות הגמל בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully