וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 מיליון ליש"ט נשדדו מבנק בצפון אירלנד

22.12.2004 / 10:21

רעולי פנים לקחו בני משפחה של בכירים בבנק כבני ערובה, ורוקנו את הכספות לפני חופשת חג המולד. המשטרה קיבלה הדיווח על השוד רק 3 שעות לאחר שהשודדים עזבו את הבנק

רעולי פנים שדדו 30 מיליון ליש"ט מכספות במשרדים הראשיים של בנק בבלפסט. השודדים לקחו כבני ערובה בני משפחה של שני בכירים בבנק. בוושינגטון פוסט דווח כי זוהי הפשיטה הגדולה ביותר שהתבצעה בבנק מאז 1987, אז נשדדו 65 מיליון ליש"ט בלונדון.

השודדים חדרו לבתי שני עובדי הבנק הבכירים ביום ראשון, והעבירו את בני משפחותיהם למקום לא ידוע. בסביבות השעה 6 בערב ביום שני, החלו להוציא מן הכספות את הכסף, שהיה מיועד לחלוקה ב-95 סניפי הבנק ובמאות הכספומטים בצפון אירלנד.

ממשטרת אירלנד נמסר כי לקיחת בני הערובה מלמדת על תחכום השודדים, והחוקרים בוחנים את האפשרות כי אחת המחתרות בפועלות בצפון אירלנד, ובעיקר הצבא האירי הרפובליקני, מעורבות בשוד. בכיר בסקוטלנד יארד לשעבר, ג'ון אוקונור, אמר כי "אין מדובר בחבורת פושעים מבלפסט שנפגשו זה עתה. נראה כי זהו מבצע צבאי בעל משמעות ברורה". שר המשפטים האירי, מייקל מקדואל, אמר כי המאמצים להשיג שלום בצפון אירלנד עלולים להיפגע, אם יקושר השוד למחתרת האירית, האיי.אר.איי.

המשטרה קיבלה דיווח על השוד רק 3 שעות לאחר שהשודדים עזבו את הבנק במשאית מלאה בכסף מזומן. הנהלת הבנק לא יכלה להעריך את הסכום שנגנב, אולם קציני הביטחון בבנק אמרו כי הכספות הכילו כ-58 מיליון דולר, לאור הצורך הגובר בכסף מזומן לקראת חופשת חג המולד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully