וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך העבודה הממושך בבזק הסתיים; פיטורים בחברה - רק בתיאום עם הוועד

חיים ביאור

26.12.2004 / 8:54

הסכסוך הסתיים לאחר שיצחק קאול, בעבר מנכ"ל בזק וכיום נציג ציבור בבית הדין הארצי לעבודה, מונה לפני כמה שבועות כמגשר בין מנכ"ל החברה, אמנון דיק, לבין ועד העובדים, בראשות שלמה כפיר



סכסוך העבודה הממושך בבזק הסתיים אמש, והאיום לחידוש השיבושים בשירותי החברה הוסר. שני הצדדים הגיעו להסכמה כי דרישת ההנהלה, לפיה יפוטרו 200 עובדים זמניים בבזק - דרישה שהיתה העילה העיקרית לפרוץ הסכסוך - לא תיושם מיידית. פיטורי עובדים אלה יבוצעו לפי ההליך הקבוע בהסכם העבודה הקיים בבזק ובתיאום מלא עם ועד העובדים.



הסכסוך הסתיים לאחר שיצחק קאול, בעבר מנכ"ל בזק וכיום נציג ציבור בבית הדין הארצי לעבודה, מונה לפני כמה שבועות כמגשר בין יו"ר החברה, אמנון דיק, לבין ועד העובדים, בראשות שלמה כפיר.



לאחר עזיבת 200 העובדים, ייוותרו ב-2005 בבזק 8,100 עובדים, לעומת שיא כוח האדם בחברה - 11,400 עובדים - שנרשם ב-98'. לפי מקורות בקרב עובדי החברה, מתכננת בזק לפטר בשנה הבאה כ-1,000 עובדים שהשכר והתנאים הנלווים המשלומים להם גבוהים יחסית ולקלוט במקומם 1,000 עובדים חדשים שעלות העסקתם נמוכה.



לטענתם, מטרת החברה היא להוזיל בדרך זו את השירותים השונים ללקוחות, כחלק מהיערכותה לתחרות בענף. מקורות בהנהלה טוענים כי לא גובשה - נכון לעכשיו - "תוכנית לחילופי עובדים" מסוג זה.



הסכסוך בבזק בחודשים האחרונים כלל הפגנות של העובדים נגד מנכ"ל החברה, אמנון דיק, ועיצומים שפגעו בשירותים ללקוחות. ההחרפה המשמעותית ביחסי העבודה בבזק חלה לאחר הפרסום, שיוחס למקורות המקורבים להנהלה, לפיו בנו של כפיר מועסק בחברה שלא על פי הנהלים הקיימים בה. בוועד ראו בפרסום "הכרזת מלחמה", תוך שימוש בהצגה מעוותת של העובדת.



ההסכם מקבע את מעמדו של דיק כמנכ"ל בזק לקראת המשך הליך ההפרטה של החברה - מעמד שהתערער לנוכח האופי האישי של המאבק שניהלו נגדו ועד העובדים וההסתדרות. בשיא הסכסוך ניצבה כמעט מדי יום משמרת של עובדי בזק, ממקורבי הוועד, שקראה לדיק לפרוש מהחברה בנימוק שאינו מתאים לנהל אותה.



גם היחסים בין יו"ר הדירקטוריון של בזק, מיקי מזר, לבין דיק נקלעו למתחים חריפים על רקע סכסוך העבודה המתמשך והיעדר פתרון למחלוקות בין דיק לוועד העובדים.



דיק אמר אמש: "ההסכם שהושג פותר כמה מחלוקות עם ועד העובדים, שעיכבו את ביצוע השינויים במבנה של בזק, כך שיאפשר לה להתמודד בתנאי התחרות שנוצרו בשוק התקשורת. מעתה נפנה את המשאבים להצלחת ההפרטה של החברה". יו"ר ועד העובדים כפיר אמר כי ההסכם שהושג "שומר על זכויות העובדים - נושא בעל חשיבות, במיוחד ערב ההפרטה של בזק".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully