וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיזוג הבטחוני הגדול יוצא לדרך

איתמר סיידא

27.12.2004 / 8:19

תדיראן קשר ואלביט מערכות מתמזגות. אלביט רוכשת 32% מתדיראן קשר תמורת 160 שקל למניה. כור רוכשת 10% מאלביט תמורת 107 שקל למניה

הפרסומים המוקדמים לגבי מיזוג אפשרי בשוק ההון בין תדיראן קשר לאלביט מערכות מקבלים היום אישור. שלושה חודשים לאחר שרכשה כור את השליטה בתדיראן קשר באמצעות רכישה של 32% ב-141 מיליון דולר, מוכרת כור את אותן אחזקות שרכשה בתמורה ל-146 מיליון דולר לאלביט מערכות. בתמורה תמכור אלביט מערכות כ-10% ממניותיה לכור בתמורה ל-99 מיליון דולר.

העסקה הגדולה תתבצע במספר שלבים. בשלב הראשון תרכוש אלביט מערכות מכור כ- 13.8% ממניות תדיראן קשר וכור תרכוש מקבוצת פדרמן כ- 5.3% ממניות אלביט מערכות. עם השלמת שלב זה של הרכישה תחזיק אלביט מערכות כ-18.2% ממניות תדיראן קשר.

בשלב השני של העיסקה תרכוש אלביט מערכות את יתרת אחזקות כור בתדיראן קשר ואילו כור תרכוש עוד כ-4.5% ממניות אלביט מערכות מידי קבוצת פדרמן.

ביצוע השלב השני מותנה בהשלמת מכירת 70% מאחזקות כור באלישרא לתדיראן קשר בהתאם לתנאים שסוכמו. בתנאים אלה הסכימה אלביט גם לתמוך באסיפה הכללית של אלישרא בביצוע עיסקת רכישת אלישרא על ידי תדיראן קשר.

אם מכירת מניות אלישרא לתדיראן קשר לא תתבצע במהלך 16 החודשים הבאים, יזכו אלביט מערכות וכור לייצוג שווה במועצת המנהלים של תדיראן קשר ויכנס לתוקף הסכם לשליטה משותפת ביניהם.

צבר הזמנות של 3 מיליארד דולר

מנכ"ל כור, יונתן קולבר אמר היום כי "השיתוף האסטרטגי בהחזקה המשותפת עם מפעלי פדרמן בקבוצה הביטחונית הפרטית המובילה בישראל הינו צעד נוסף במהלכיה של כור להשבחת נכסי החברה".

נשיא אלביט מערכות, יוסי אקרמן, אמר כי "זהו צעד חשוב ומשמעותי בתהליך הקונסולידציה של התעשיות הבטחוניות בישראל ואין לי ספק כי יגביר את כושר התחרות שלנו בשווקי העולם. תדיראן קשר היא חברה מצוינת, לה ולאלישרא מוצרים פרי טכנולוגיה מתקדמת, שהוכיחו את מבצעיותם בצבאות רבים בעולם, כולל בצה"ל".

אקרמן הוסיף כי "תחומי הפעילות של תדיראן משלימים את תחומי פעילותה של אלביט ויהוו עבורנו מכפיל כח משמעותי. אני מקווה כי המהלך ישמש דוגמא ויביא בעקבותיו מהלכים נוספים של הפרטות ומיזוגים בתעשיות הבטחוניות בארץ".

אם העסקה תצא לפועל בשלמותה, תיווצר חברה עם צבר הזמנות של 3 מיליארד דולר ומחזור מכירות של 1.5 מיליארד דולר. עסקאות הגדולות צריכות עדיין לעבור את אישור הדירקטוריונים ובעלי המניות שלהן, וכן כפופות לאישורי הרשויות הנוגעות בדבר, ובכללם אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully