וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: השנה נסגרה בירידות שערים קלות

31.12.2004 / 23:41

מחזורים דלילים וירידות שערים ביום המסחר האחרון. הנאסד"ק עלה ב-8.65% בשנת 2004. הדאו ג'ונס עלה השנה ב-3.1%

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות קלות ובמחזורים דלילים ביום המסחר האחרון של 2004, ורשמו עלייה שנתית שנייה ברציפות. מדד מניות הטכנולוגיה ירד ב-0.1% לרמה של 2,175 נקודות, לאחר שבמהלך המסחר רשם שיא תוך יומי שנתי חדש של 2,183.3 נקודות; מדד מניות הבלו צ'יפ איבד 0.2% לרמה של 10,783 נקודות.

מדד נאסד"ק השלים עלייה של 8.6% מתחילת השנה. מאז השפל שרשם מדד מניות הטכנולוגיה באוגוסט, זינק נאסד"ק ב-24% על רקע אופטימיות מחודשת ביחס להתאוששות מגזר הטכנולוגיה והתלהבות המשקיעים מחביבת המגזר אפל קומפיוטר - שמחיר מנייתה הוכפל פי שלושה השנה - ומהנפקת ענקית מנועי החיפוש גוגל. בשנת 2003 זינק מדד מניות הטכנולוגיה ב-50%.

מדד דאו ג'ונס סיים את השנה בעלייה של 3.1%, לאחר זינוק של 25% בשנת 2003.

בי.או.אס (סימול BOSC), המפתחת ומייצרת מוצרי תקשורת, חומרה ותוכנה למחשבים, קפצה ב-21.2% במחזור גבוה פי יותר ממאה מהרגיל, והשלימה בכך זינוק של 56% בתוך יומיים. לא ניכרה סיבה לזינוק במניית החברה, שהכנסותיה השנתיות מסתכמות בפחות מ-6 מיליון דולר. לפני הזינוק החד שרשמה המנייה ביומיים האחרונים היתה מניית BOS בדרכה לסיים את שנת 2004 בירידה של 18%.

חברה ישראלית קטנה נוספת שבלטה היום היתה ויריאנט (סימול VRYA), המתמחה בפיתוח תוכנות המסייעות לארגונים לנהל טוב יותר את אנשי השירות שלהם, אשר מנייתה זינקה ב-34.6% במחזור גדול פי שמונה מהרגיל.

מניית טבע (סימול TEVA) אף היא עמדה במוקד תשומת הלב לאחר שמינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) העניק לענקית התרופות האמריקאית פייזר אישור לשווק את תרופת הליריקה (Lyrica), מוצר המשך של הניורונטין - אשר גירסה גנרית שלה, הגבפנטין, הושקה על ידי טבע לפני כחודשיים וחצי. עם זאת בניגוד למצופה, אישור ה-FDA לשיווק הליריקה - שלא כמו האישור הקיים לניורונטין - חל רק על שימוש בתרופה לטיפול בכאבים עצביים מתמשכים ולא על שימוש בה לטיפול בפרכוסים של חולי מחלת הנפילה.

לאחר מאבקים משפטיים קשים זכתה טבע באוקטובר באישור סופי של ה-FDA לשיווק הגבפנטין לאחר שבית משפט אמריקאי דחה את בקשת פייזר להוציא צו שימנע שיווק התרופה. מכירות הגבפנטין בארה"ב בחודשים אוקטובר ונובמבר הסתכמו ב-123 מיליון דולר, לעומת מכירות הנוירונטין - התרופה השלישית הכי נמכרת של פייזר - אשר הסתכמו באותה התקופה ב-325 מיליון דולר, לפי נתוני חברת NDCHealth. מניית טבע (סימול TEVA) עלתה ב-0.2%.

עוד בין המניות הישראליות הגדולות בוול סטריט: מרקורי (סימול MERQ) עלתה ב-1%; צ'ק פוינט (סימול CHKP) הוסיפה 0.7% והשלימה עלייה שנתית של כ-45%; קומברס (סימול CMVT) נסגרה אף היא בעלייה של 0.7% וסיימה את השנה בעלייה של יותר מ-35%.

כמו כן בלטו: בקווב (סימול BWEB) קפצה ב-14.9% במחזור גדול פי ארבע מהממוצע; טאואר (סימול TSEM), אשר איבדה השנה כשלושה רבעים משווייה, עלתה ב-4.6%; סינרון (סימול ELOS) עלתה ב-4.5% בדרך להשלמת זינוק של יותר מ-150% מאז הנפקתה בקיץ; אראל תקשורת (סימול ARLC) ירדה ב-3.1% במחזור גדול פי שלושה מהממוצע; קומפיוג'ן (סימול CGEN) עלתה ב-10.3% אף היא במחזור גדול פי שלושה מהרגיל; פארמוס (סימול PARS) ירדה ב-2.7% לאחר שאתמול הוסיפה 3% במחזור גבוה, המאפיין את המסחר במניה מאז הכישלון בניסוי הקליני שביצעה בתרופת הדקסנבינול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully