וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים שניצלו מהאסון קראו לבנם צונאמי

רויטרס

1.1.2005 / 19:57

זוג הורים הודים מאיי אנדמן וניקובר, שנמלטו מהאסון ששטף את ביתם, קראו לבנם שנולד בשטח הפתוח על שם הגל הקטלני. "זה שם שכולם יזכרו", מסביר האב

זוג הורים הודים, תושבי איי אנדמן וניקובר שנשטפו על ידי גלי הצונאמי בדרום מזרח אסיה, החליטו לקרוא לבנם על שם הגל הקטלני, לאחר שניצלו בנס מהאסון הכבד.

האב בן ה-34, לאקשמי נאראין רוי, השוהה עם משפחתו בכיתת בית ספר בעיר הבירה של האיים, פורט בלייר, סיפר לסוכנות "רויטרס" את השתלשות העניינים שהובילה ללידת צונאמי הקטן שלושה שבועות לפני מועד הלידה: "זה היה מוקדם בבוקר יום ראשון, כשהכנתי לאשתי ההרה כוס תה והערתי אותה. היא עמדה לקחת לגימה, כשהרגשנו את הטלטול הראשון של הרעידה. היא צרחה שאקח את בננו הפעוט, ונברח החוצה".

רוי לקח את בנו בן השש, ויצא עמו אל מחוץ לביתם ששכן סמוך לחוף הים. מיד לאחר מכן הוא שב לבית כדי לראות אם אשתו יוצאת אחריו, וגילה כי היא נפלה ואיבדה את הכרתה לזמן קצר. צרחות השכנים, שקראו: "המים באים", העירו את האשה, שהצליחה לצאת לרחוב. רוי העמיס את אשתו הפצועה ואת בנו על הריקשה שלו, ורכב במהירות הרחק מהחוף. לאחר מכן דחף רוי את אשתו לעבר אזור סלעי, מיוער וגבוה, בו התרכזו תושבים רבים.

הודות לתושייתם הצליחו בני משפחת רוי להינצל מאסון הצונאמי, שגבה את חייהם של למעלה מ-12 אלף בני אדם בהודו לבדה. במשך שישה ימים צפו בני התושבים בגלים הזועמים מכסים את בתיהם. במהלך אחד הלילות חשה האם, נימתה בת ה-26, בכאבים חזקים. בסיוע אחות שנמצאה במקום היא הושכבה על מצע של עלים יבשים ועשב. האחות הורתה לגברים להשיג בגדים יבשים ומים רותחים, וכעבור כמה שעות נולד בנם הקטן של בני הזוג.

"לאחות לא היה שום ציוד, והיא לא הצליחה להוציא את השליה מבטנה של אשתי", סיפר רוי, שעות אחדות לאחר הלידה החלה הם לחשו שוב בכאבים, ורוי החליט לבקש עזרה בתחנת משטרה סמוכה. הוא מצא רופא שהגיע ובדק את האשה, והמליץ לפנות אותה בהקדם לבית חולים.

ביום רביעי הגיעה לאזור ספינה של חיל הים, והאם הצעירה פונתה לבית החולים בפורט בלייר. לדברי רוי, רופאי בית החולים הציעו לקרוא לרך הנולד צונאמי, והוריו התלהבו מהרעיון. "אחרי הכל, זה שם שכולם ישמו לב אליו מיד, ויזכרו תמיד", הוא מסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully