וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג זינק ל-4.356 שקלים

שמוליק ינאי

3.1.2005 / 15:44

בנק לאומי: בנקים עם תיקי אופציות פעילים מאוד בשוק. מעריך שהבנקים ישפיעו על המסחר בדולר לכיוון של 4.35 שקלים

מאז שעות הצהריים התחזק הדולר ושערו היציג נקבע על 4.356 שקלים, זינוק של 1.11% מול שערו היציג מיום שישי. היורו הוסיף 0.22% מול שערו היציג מיום שישי לרמה של 5.889 שקלים.

המסחר במטבע האמריקאי סבל מתנודתיות חריפה בימים האחרונים, ימי סוף שנת 2004. ביום רביעי האחרון זינק הדולר ב-0.8%, אולם ביומיים הבאים הוא איבד 1.5% בשל מכירות סוף השנה של החברות הגדולות. אתמול גילם המסחר באופציות עלייה של 0.8% בשערו של הדולר, שהתבטאה מייד עם פתיחת המסחר.

מישל מזרחי מבנק לאומי טוען כי שערו היציג של הדולר מיום שישי, 4.308 שקלים, היה נמוך מאוד ולא ביטא נכון את השוק: "המסחר היה לא נזיל והיו הרבה מכירות", אומר מזרחי: "מייד אחרי קביעת היציג ביום שישי, טיפס הדולר לכיוון 4.325 שקלים בעקבות קניות של בנקים זרים: "זה היה יום קצר ולא דינמי", אומר מזרחי.

מזרחי מציין כי מתקיים מסחר עירני מאוד בין הבנקים שמשחקים בתיקי אופציות, דבר שמשפיע על המסחר: "יש המון אופציות לינואר ברמה של 4.35 שקלים, ובנקים מקומיים וזרים מגבירים פעילות בשוק לסגור פוזיציות". מזרחי מעריך כי ינואר יתאפיין במסחר תנודתי ועירני מאוד, כמקובל בדרך כלל.

בבנק הבינלאומי מציינים דווקא את ההתחזקות המשמעותית של הדולר מול מטבעות העולם מאז סוף השבוע. הדולר השלים עלייה של כ-2% מול היורו במהלך סוף השבוע וההתחזקות של המטבע האמריקאי מורגשת כעת, עם פתיחת המסחר במטבע חוץ, גם מול השקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully