וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנרת מלאה

נגה משל

30.11.2006 / 20:04

חמין טברייני, מעדני סילאן מקומיים ואנשים שיכניסו אתכם למטבח שלהם הם רק כמה מהמפגשים שמציע פסטיבל "טעם כנרת" ב-3 הסופ"שים הבאים בעמק הירדן ובכנרת

בקיץ נורא חם בעמק הירדן ומי שמגיע טובל בכנרת ולא זז יותר מדי, אבל בשלושת סופי השבוע הקרובים החורף המצחיק פה מסדר יופי של מזג אוויר לשטוף את העיניים באגם הכחול ולהכיר את סצינת האוכל המקומית.

פסטיבל "טעם כנרת" מתקיים זו הפעם השנייה וכולו מתרכז בטעמים המיוחדים של האזור, במסעדות הייחודיות ובהצצה לבישולים הביתיים. חלק מהיצירה הגסטרונומית מבוססת על הגידולים המקומיים כמו תמרים, דגים, אבוקדו ובננות וחלק אחר של המיזמים - חלקם ייחודיים לפסטיבל - מייצגים יותר מכל את האופי היצירתי של תושבי המקום ואת מסורות הבישול המקומיות.

בניגוד לפסטיבלי אוכל רבים שמתקיימים בארץ, ובדרך כלל מתמצים בדוכני אוכל ונעדרים מהם תוכן ויצירה אמיתיים, "טעם כנרת", מנסה להיות פרויקט שנתי אחר. זה קורה הרבה בזכות מפיקת הפסטיבל, אפרת אליאסף-גורפינקל, מי שיזמה ומפיקה מדי שנה את פסטיבל האוכל המוצלח ביואב-יהודה. מה שמניע את גורפינקל הוא ההתבוננות על מקום דרך האוכל שיוצרים בו. היא יודעת לאתר את האנשים המיוחדים שיש להם מה להציע בתחום ודרך חשיפה בימי הפסטיבל, להראות להם שיצירה קולינרית מעניינת יכולה להיות גם מקור פרנסה. "כל סיפור של אוכל הוא סיפור של בן אדם", היא אומרת, "יש פה אנשים שבחרו בקריירה שנייה של יזמות ויצירת אוכל וזו משקפת אורח חיים ותרבות וזה מה שמיוחד".

מי שיצפין יוכל לטעום למשל סלטים, מאזטים מהמטבח הלבנוני במסעדת "תנורין" המתובלים בהרבה ירוקים מקומיים שפחות מכירים במרכז הארץ ומלווים בערק ירדני; או לרדת על צלחת חומוס מונבט עם תוספות של נענע וחציל קלוי ב"חומוס בנגלי" באפיקים. אפשר גם לעשות שופינג של ממש במרכזים הקולינריים "תמרים פלוס" או "תמר בכפר" המתמחים במעדני סילאן ותמרים או לבקר במחלבת "אל & לור" שנאמנה לערכי הגבינה הצרפתיים ומציעה בין השאר טעימות, סדנאות וסיורים. גם אלכוהול לא חסר, למשל ב"על הנהר" מוזגים 14 סוגי בירות ו-20 סוגי טקילה.

בנוסף למסעדות ולשפים המקומיים יפתחו גם בשלניות טברייניות את בתיהן ויגישו ארוחות מיוחדות לפסטיבל. ברכה דריי, למשל, תארח לחמין טברייני ורחל ללוש מזמינה לקוסקוס טוניסאי, מפרום וסופגניות. מנגד מסעדת "רוטנברג" של השף רן שגיא בגשר הישנה, מייצגת את הגורמה של האזור עם מנות מעוצבות ומדויקות.

הפסטיבל מתקיים בשלושת סופי השבוע בתאריכים: 1-16 בדצמבר ובמהלכו מוצעות ארוחות במחירים מיוחד. במסגרת הפסטיבל משולבים, כמובן, מגוון סיורים מודרכים, אתרי תיירות, אפשרויות שיט ודיג בכנרת, סדנאות בישול ואפייה ופעילויות רבות לכל המשפחה כולל דילים של לינה. פרטים מלאים באתר האינטרנט של הפסטיבל המקושר למטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully