וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורח מקרליבך

רותם דרוב

9.11.2009 / 17:30

חגי דולב - הלוא הוא תיאודור - שהביא לתל אביב את הסנדוויץ' האגדי עם השילובים המופלאים, חוזר לחרוץ לכם גבינה

כל מעריצי תיאודור, מעדניית הכריכים המיתולוגית מרחוב יהודה מכבי בתל אביב יכולים לנשום לרווחה, כי חגי דולב (תיאודור הוא שם בנו) חוזר. שנתיים לאחר שסגר את המעדנייה ביהודה מכבי, יחזור דולב בקרוב מאוד לפעול בשיתוף הגבינות של אלי באשר משוק מחנה יהודה הממוקמת ברשת חינאווי.

הכל התחיל בשנת 1995. דולב, שהיה נגר ומעצב עץ בעברו, אספן נלהב של כל שקשור למטבח (תנורים מעוצבים, סכו"מים נדירים ושאר דברים יפים למטבח) החליט לייסד מעדנייה בצפון תל אביב. המחשבה אז הייתה לפתוח מקום שמספק גבינות איכות, כבושים, ריבות ומעדנים פרי יצירתו, אבל לצערו הוא גילה מהר מאוד שרק מעדנייה לא תחזיק מעמד הרבה זמן, וכך לאט לאט הוא התחיל לנצל את שפע הפרודוקטים להכנת כריכים מפוארים. השמועה פשטה בעיר מהר מאוד - על הטיפוס המיוחד ששוקד במלאכת מחשבת על כל כריך וכריך, שולף ממרחים מסתוריים, חושב בקפדנות על כל כריך ומוסיף דברים שאולי היום הם טריוויאליים כמו אגוזים או גרגרי רימון, אבל אז הם היו חדשניים באופן שערורייתי. "תיאודור היה פתוח במשך 12 שנה, ובמשך כל התקופה הזאת הייתי הולך לישון בשלוש בבוקר, ופותח בחזרה בעשר בבוקר, כי על כל כריך וכריך אני הייתי אחראי באופן אישי. המקום הפך לאיזו שהיא גלוריפיקציה ציבורית שאי אפשר היה לעמוד בה, ותמיד היה תור ארוך ולחץ כי תפקידך הוא לספק את המיטב לכל לקוח. אני חושב שב-12 השנים הללו, הייתה לי סוג של הכרות אישית עם רבע מליון בני אדם" מספר דולב.

דולב סגר את תיאודור ב-2007 ונסע לארצות הברית, שם עבד בייעוץ למסעדות ומעדניות. לפני מספר חודשים הוא עבר ברחוב קרליבך בתל אביב, גילה את הסניף של חינאווי שמציע אלכוהול, יינות וגם את דוכן הגבינות של בשאר והתחיל לעבוד במקום, כשבליבו רעיון, ורק בקרוב המיזם עומד לצאת לפועל "חשבתי על כך, שלמכור את הגבינות האלו רק לפי משקל, זה לא מביא את הפרודוקט לידי מיצוי אמיתי" טוען דולב. "הרצון שלנו הוא להביא לאנשים לטעום פלטת גבינות עם המיטב של באשר, כדי שיוכלו להכיר את המיטב. הכל נובע בגלל שהציבור הרחב לא רוצה להתנסות, הוא לא ייקח גבינה כזאת או אחרת הביתה, מהפחד שאולי הוא לא יידע מה לעשות איתה, אבל אם נציע לו כריך מוכן עם הגבינה, הוא ישמח לטעום ולחוות אותה גם עם כוס יין טוב".
דולב למד מטעויות העבר ולא רוצה להישחק שוב "אספתי סביבי אנשים טובים שעבדו איתי בעבר, אני יכול לרקוח כל מיני ממרחים, או להתוות דרך, אבל אין באמת צורך שאני יעמוד פה שוב 14 שעות וארכיב כריכים, צריכים לדעת לאחר תקופת הרצה להאציל סמכויות".

בסניף הרחב של חינאווי, יקבל דולב את המתחם שלו, שאותו יעצב בעצמו מפרטי עץ וקישוטים מן האוסף, עם מספר שולחנות שישמשו את קהל הלקוחות. במתחם יוגשו פלטות של גבינות, מיני אנטיפסטי וכמובן סנדוויצ'ים מידיו של התיאודור עצמו. מי שכמובן מתלהב הוא אלי באשר עצמו "זה הולך להיות זיווג מנצח" הוא אומר "אני בעצם מגשים עכשיו חלום של פרומז'רי כמו באירופה, שמספקת גם מעדנים ודברים טובים לאכול כמו שתמיד רציתי".

טרם נקבע תאריך מדויק לתחילת השיתוף, אבל המיקום לא ישתנה - חינאווי Wine & more - רחוב קרליבך 25, תל אביב. טלפון: 03-6240458.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully