וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח המקום החדש של אייל שני

1.2.2011 / 21:00

אייל שני ממלא פיתות בשרימפס או סטייק ומציע אותן במקום חדש שפתח השבוע באבן גבירול בתל אביב. גם אנחנו ליכלכנו את הידיים

לאחר ציפייה ארוכה, נפתח השבוע "מזנון", המקום החדש של אייל שני, שמצטרף לאימפריה התל אביבית בבעלותו, הכוללת את מסעדות אברקסס צפון והסלון. הפעם מדובר בדוכן פיתות המוצעות במילויים שונים, במחירים שווים לכל נפש ואווירה עממית. הפיתות של שני עלו לגדולה כבר באברקסס צפון, שם מנות כמו "שרימפס בפיתה" הפכו לשם דבר, לכן, אין זה מפתיע שהמקום כמרקחה ותורים ארוכים משתרכים בו כבר בימים הראשונים לפתיחה, זאת, יחד עם העובדה ששני הפך למגה סלב בזכות תכנית הטלוויזיה "מאסטר שף".

מזנון. נמרוד סונדרס
הפיתה שולטת. המזנון/נמרוד סונדרס

לדברי שני, המקום הוא בגדר הגשמת חלום ישן נושן, עוד מימי עבודתו במסעדת אוקיאנוס בירושלים והוא מאושר מכך שסוף סוף יש בידו לעסוק גם באוכל רחוב. לגבי הפיתות עצמן אומר שני "אני לא רוצה לומר שום דבר על הפיתות. אני במחשבות עמוקות עליהן ואני שומר אותן לעצמי". הפיתות, כיאה למושא למחשבות עמוקות, עשויות מקמח ששני הגה ופיתח בעצמו.

החלל הקטן ברחוב אבן גבירול, בנוי ממטבח אחורי, ומשטח עבודה קדמי, המוקף בדלפק בצורת חצי עיגול, בו מורכבות הפיתות לעיני הסועדים. קיימת אופציה לשבת סביב הדלפק או לחילופין לאכול בעמידה כיאה לאוכל רחוב. בנוסף מצויים גם בחוץ מספר מקומות ישיבה. כחלק מן העיצוב והאני מאמין של שני, תופסים הירקות מקום מרכזי בחלל, והם מפוזרים סביב בצורת סלסלות של עגבניות המשמשות את הטבחים להרכבת מנות, ומדפים עמוסים בכרוביות. כל אלה יחד עם ריבוי לקוחות, שטח הפנים הקטן, נגישות הסועדים לשני והיכולת להודות לו על האוכל בלא גינוני מסעדות יוקרה, יוצרים אווירה שבין שכונתית לאינטימית.

מזנון. נמרוד סונדרס
מזנון/נמרוד סונדרס

הזמנת המנה המועדפת בקופה מלווה בקריצה כאשר לאחר התשלום נשאלת השאלה "איך אתה רוצה לקרוא לעצמך כשהפיתה תהיה מוכנה?" ומזמינה את הסועדים לביטוי עצמי והתחכמויות אינספור, שמוסיפות לאווירה הייחודית.

התפריט עצמו נרשם מדי יום בגיר על לוח וברוח המוכרת עוד מצפון אברקסס, גם הוא עם קריצה. מנות כגון "ורוד בפיתה", שהיא למעשה מנת השרימפס בפיתה (57 שקלים), פיתה מינוט סטייק קצבים (44 שקלים) פיתה מלאה בצוואר פר צלוי עמוק (36 שקלים) פיתה סטייק עם eggs (ב-35 שקלים) וכמובן, פיתה eggs בלי סטייק (25 שקלים). נטולת פיתה, נמצאת גם אחת ממנות הדגל של שני מאברקסס צפון, כרובית שלמה (32 שקלים).

מזנון. נמרוד סונדרס
מזנון/נמרוד סונדרס

לאחר קבלת הפיתות ניתן להעמיס עליהן באופן עצמאי תוספות כגון טחינה וסלק. עוד ניתן לקבל את המנות בגודל מוקטן, מתוך תפריט הנקרא "שורה", ובו מספר אופציות. פיתה מה שיש - המורכבת חומרי הגלם הזמינים באותו הרגע, או מנת שוקולד ובננה המהווה מעין קינוח (13 שקלים).

אנחנו הסתערנו על מנת שרימפס בפיתה, ששני רקח לנו במו ידיו. היה טעים מאוד, אם כי הסטנדרטים של המנה שונים מאלה של צפון אברקסס. אופן הכנת הפיתות נעשה באופן שונה מאשר אברקסס צפון, כפי שהעיר שני בעצמו ולא פירט, כהרגלו. השאיפה לספק אוכל רחוב וקצב הוצאת המנות המסחרר , מייצרים חוויה שונה מזו של מסעדת שף גורמה וטוב שכך, כיוון שכך היא מעניקה חוויה של מפגש אולטימטיבי בין המטבח הגבוה לשכונתי בדיוק לפי חזונו של שני.

מזנון. רחוב אבן גבירול 21, תל אביב. 03-7168977. א'- ש' 12:00-00:00

אייל שני. אביב חופי
"אני במחשבות עמוקות על פיתות ואני שומר אותן לעצמי". אייל שני/אביב חופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully