וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות בשטח: קאזה נובה ביפו ובאריו בראשון לציון

14.8.2011 / 7:43

מסעדה לטינית בנמל יפו לחוף ים התיכון וטאפאס בר ברצלונאי סוער בראשון לציון: שני מקומות חדשים פותחים שבוע

לביקורת על מסעדת קאזה נובה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנצ'ילדת פירות ים בקזה נובה/מערכת וואלה!, צילום מסך

Casa Nova בנמל יפו

מתחם נמל יפו עומד לעבור טלטלה רצינית עם פתיחתו של שוק הנמל בספטמבר, ובינתיים נציגה ראשונה מרמזת על הרחש הצפוי: ה-Casa Nova, בר-מסעדה עם נוף עוצר נשימה לים ומטבח לטיני עילי, נפתח לפני כשבועיים. ניר דגן (38), שף ובעלים, למד בישול במרכז אמריקה, התמחה במטבחים לטיניים ובפלורידה ובשנים האחרונות עבד בקייטרינג והוציא ספר בישול לטיני עם נירה רוסו.

המסעדה שוכנת בחלל ששימש במאה ה-17 כאכסניה לטינית, ובו נהגו ללון צלבנים. היא נקראה קאזה נובה והופעלה על ידי המנזר הפרנציסקני. בהמשך עבר המקום לידי הוותיקן ולאחר מכן לכתר הספרדי. כיום, הוכרז המקום כמבנה לשימור, והוא כולל בתוכו חללים מעוצבים דמויי מערות, המייצרים רושם עז, כמו גם הנוף שנשקף מהדק על הים התיכון, ועל כל קו הטיילת של תל אביב. כיאה לחוקי השימור הקירות נותרו ערומים, ואת מירב הצבע מכניסים כיסאות צבעוניים, בר, מטבח פתוח, ומוזיקה לטינית.

התפריט שבנה דגן הוא בסגנון הנואבו לטיני, ומשלב בין דרום ומרכז אמריקה והקאריביים. הוא מאגד בישול ביתי, אוכל רחוב ומטבח שוק עם אוכל עילי. בתפריט, מנות סביצ'ה רבות כמו סביצ'ה מיקסטו: דגים, שרימפס, קלמרי ומולים בליים, בצל סגול כוסברה וקרם צ'ילי (40 שקלים), אלמוחבנס, לחמניית תירס וגבינה עם חמאה וצ'ימיצ'ורי (26 שקלים), שיפוד פרגית במרינדת קני סוכר עם סלסה בטטה (37 שקלים), פסטל דה צ'וקלו, קדירת חרס עם קראסט קרם תירס פרגית צימוקים זיתים וביצה קשה (64 שקלים), טרס לצ'ס, עוגת ספוג בקרם חלב ורום (18 שקלים) ועוד.

הבר במקום מצויד בדגש אלכוהולי, עם טקילות איכותיות (100%אגבה), וסוגים רבים של רום לצד רום בטעמים תוצרת בית (למשל רום בטעם אניס). בנוסף, מבחר קוקטיילים ויינות מדרום אמריקה.


Casa Nova. רחוב רציף העליה השניה 48, יפו. 03-5413636. לא כשר.

שעות פתיחה: א'-ה' 18:00 ועד לקוח אחרון. בהמשך ייפתח לבראנצ'ים בשישי שבת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באריו טאפאס בר/מערכת וואלה!, צילום מסך

באריו בראשון לציון

טאפאס בר חדש הצטרף לשורות אתרי הבילוי בראשון לציון. שני מעריצים שרופים של העיר ברצלונה הם שעומדים מאחוריו: אסי אלמקייס (35) ויפת מנחם (45). השניים בעלי רשת מסעדות הפסטה, תרזה, בראשון לציון וברחובות, החליטו לממש את חלום הטפאס בר ולהביא דרכו את אהובתם ברצלונה, ארצה.

משמעות השם "באריו", הוא שכונה בספרדית, כשהמטרה היא להפוך את המקום לשמח וחם, וכמו שאלמקייס מתאר "שיהיה שכונה". במקום שתי קומות הכוללות בר, חדר VIP ומטבח פתוח. עיצוב החלל כולל אינספור אלמנטים קטלוניים: הרהיטים הובאו מברצלונה, הרצפה רוצפה ברוח המדרכות בברצלונה ואמנית הבקיאה בפעליו של גאודי, עיצבה עמוד בגובה 12 מטר, ברוח האדריכל הספרדי. גם מנורות רחוב שמעטרות את המקום הן העתק של תאורת הרחוב בברצלונה.

על המטבח הופקד גיל יהודה שברזומה שלו אפשר למצוא את מסעדת הרברט סמואל ויועזר בר יין והתפריט שבנה מורכב מהשפעות ספרדיות וים תיכוניות. בין המנות, מח עצם בתנור עם ציר בקר קרוטונים וסלט אורוגולה (27 שקלים), דניס על הפלנצ'ה עם סלסה פלפלים ועלי אורוגולה, פאייה זעפרן עם נתחי פרגית וחומוס (33 שקלים), פלפל קלוי במילוי גבינות (19 שקלים) ועוד.

באריו. רחוב הלח"י 10, מתחם G1 ראשל"צ. 03-9646050. לא כשר.

שעות פתיחה: א-ה' 19:00- השעות הקטנות. ו', שבת 14:00-השעות הקטנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully