וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקומות חדשים: טריולה ומסעדת הסדנא

1.9.2011 / 17:10

מתחם הרכבת המתעורר בירושלים מתהדר במסעדה חדשה ולא כשרה, וגם בפתח תקווה אפשר כבר למצוא אוכל איטלקי טוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת הסדנא/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסדנא

במקביל למתחם התחנה התל אביבי, מתפתח בירושלים כבר מספר שנים, מתחם הרכבת, גם הוא סביב מסילת הרכבת עתיקה. לאחרונה נסגרו כאן מסעדת שמיל במעבדה ובר ההופעות המעבדה. אולם כעת נראה כי המקום עומד לחוות עדנה מחודשת. לפני מספר שבועות נפתחה על חורבות שמיל מסעדת הסדנא בבעלות ארבעה שותפים, כולם שועלים ותיקים בסצנת המסעדנות הירושלמית כמו מחניודה, קפה יהושוע ועוד, שלהם חבר השף, חיליק שרעבי שעבד שש שנים במסעדת צ'אקרה המצליחה.

ירון זעפרני, מבעלי המקום מספר כי הארבעה הגיעו ממה שהוא מכנה "הקרביים" של תחום הקולינריה העלית בירושלים. זעפרני מסביר שכיוון שכל השותפים הם ירושלמיים בנשמה, הם רצו בכל מאודם לפתוח מקום חדש כיוון שחשו שחסרים מקומות בעיר שיהיו פתוחים גם בשישי ובשבת ושמגישים בהם אוכל לא כשר.

שמו של המקום מעיד על עיצובו, הרבה ברזל זכוכית ועץ וקונספט עיצובי שמזכיר גם את העבודה במטבח, התעסקות עם חומרים רבים ויצירה. במקום קרוב ל-140 מקומות, חלל ישיבה בחוץ, בר וחלל פנימי עם פינות ישיבה רבות.

בתפריט: סשימי בשמן וניל (42 שקלים), מעורב פירות ים בפיתה עם שרימפס, קלמרי, כמון, לימון כבוש ואריסה (28 שקלים לחצי מנה, 46 שקלים מנה), ריזוטו עגבניות שמש ואפונה (68 שקלים), פלטת ים עם קלמרי, שרימפס, מולים, סרטן ונקניקיה (88 שקלים), ולקינוח גלידת וניל אמריקאית של פעם עם טופינג לבחירה של שוקולד קראנצ', שוקולד אגוזים או דובדבני אמרנה (25 שקלים).

בקרוב ייפתח צמוד למקום גם סניף של מועדון ההופעות זאפה.


הסדנא. דרך חברון 28, מתחם הרכבת, ירושלים. 02-5672265. לא כשר.

שעות פתיחה: א'-ו' 18:30-01:00, שבת 12:00-01:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טריולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריולה

העיר פתח תקווה מתחילה לגלות סימני חיים. מסעדת טריולה, שבעליה מגדירים אותה כ"פיוז'ן איטלקית", נפתחה בה לפני כחודש על ידי שלושה שותפים.

האחים תמיר וחן חכים חלמו לפתוח מסעדה במשך תקופה ארוכה ולהביא לעיר משהו שעו לא קיים בה. חן עבד בעברו במסעדת צ'רלי צ'ק פוינט, מסעדה אסיאתית מיהוד, וברזומה של תמיר פסטה מיאה הוד השרון וטפאו. השניים חברו לשותף שלישי, תמיר פיירמן ובשל כך נתנו לה את שמה, שלשה באיטלקית.

במקום מרפסת ישיבה בחוץ חלל פנימי ובר רחב עם 30 מקומות ישיבה. תמיר חכים (השף שהתמחה באוכל איטלקי מבין שלושתם), בנה תפריט המבוסס על מטבח פיוז'ן איטלקי המתבסס על פוקצ'ות מהטאבון, פסטות ורטבים טריים.

בתפריט: סקולופיני, חזה עוף צרוב על הגריל על רוטב פומדורו (49 שקלים), רדיאטורי פונגי, פורטבלו, שמפיניון וכמהין בשמנת עם פרמזן וסנט מור (51 שקלים), פפרדלה די מארה עם שרימפס וקלמרי ברוטב ברנדי שקדים ועגבניות (64 שקלים), פוקצ'ה סינטה ובלסמי מצומצם (34 שקלים) או קלמרי מטוגן ובציפוי פריך עם איולי דיז'ון (36 שקלים).

בימים א'-ה' בין השעות 12:00-17:00 מוגשות במקום עסקיות במסגרתן מנה ראשונה, עיקרית ושתיה במחיר 42 שקלים ומעלה.


טריולה. רחוב שחם 14, פתח תקווה. 03-9198444. לא כשר.

שעות פתיחה: א'-ו' 12:00-אחרון הסועדים. שבת 19:00- אחרון הסועדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully