וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחם יוצא מהמחתרת

14.9.2011 / 11:31

מאפיית לחמנינה יוצאת ממחבואה הסודי ופותחת בית קפה ומאפה בתל אביב, וטפאס לה צ'אמפה פותח סניף שלישי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לחמנינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לחמנינה

מאפיית לחמנינה החלה את דרכה כמאפייה מחתרתית בשכונת ביצרון. השמועה על הלחמים המיוחדים של האופה נינה הלוי עשתה לה כנפיים ובמהרה השתרכו תורים ארוכים בלב השכונה השקטה. כיום, שנתיים אחרי היווסדה עוברת המאפייה דירה ומתרחבת.

החל מיום שני הקרוב לחמנינה מעתיקה מקומה לרחוב קרמניצקי הסמוך, שם תפעל כבית קפה ומאפייה. לטובת העניין חברו מייסדות המאפייה דגנית ונינה הלוי לעומרי ומזלי דוש מקפה התחתית, רוני קדר והקונדיטורית יעל סלע מבתי הקפה "נוף ים" ו"שפר". ללחמים יצטרפו במאפייה גם שלל עוגות, קרואסונים, מאפינס ועוגות בחושות.

פרט לחנות, יתמקם בחוץ בית קפה ובו כ-40 מקומות ישיבה. במקום יוגשו ממוצרי המאפייה ומנות שונות שיבוססו על מוצרים טריים שזה עתה נאפו, מגוון הלחמים של נינה, פסטו ביתי ועוד. בין הלחמים בחנות: לחם שאור (18 שקלים), לחם נלסון דרום אפריקאי המכוסה זרעי פשתן שומשום (20 שקלים), לחם תאנים ודבש (20 שקלים), לחם כוסמין וחמוציות (27 שקלים) ועוד. בתקופת ההרצה תפריט בית הקפה יהיה מצומצם יחסית, ובמהלך החודש הקרוב ישתלבו בו עוד ועוד מנות חדשות.

בינתיים ניתן למצוא כאן שלל עוגות כגון עוגות שמרים עם שוקולד בלגי, ריקוטה חמוציות, קינמון אגוזים ועוגות בחושות כמו שיש, גזר ועוגת תאנים (36-40 שקלים). במקום יימכרו גם סנדביצ'ים מלחם טרי שזה עתה נאפה כגון ריבת תאנים עם פלפל שחור וגבינת קממבר (15-35 שקלים). עוד במקום ניתן למצוא פוקצ'ות, מאפים מלוחים ומתוקים וקישים שייאפו מדי יום, כאשר הדגש הוא על הטריות.


לחמנינה. רחוב קרמניצקי 14, תל אביב. 03-7448088. כשר בלי תעודה

שעות פתיחה: א'-ה' 07:00-20:00, ו' 07:00-17:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לה צ'אמפה דה לה פלאזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לה צ'אמפה דה לה פלאזה

סניף חדש לבר הספרדי לה צ'אמפה נפתח השבוע בתל אביב. הבעלים גיא שבח ואביהו קירמאיר החליטו כי בנוסף ללה צ'אמפה דל מאר ברחוב הארבעה ולה צ'אמפה נחלת בנימין, נחוץ בר גם במרכז תל אביב. הלוקיישן נמצא בכיכר דיזנגוף ועל שמו זכה המקום לשם "לה צ'אמפה דה לה פלאזה".

בניגוד לסניפים האחרים המאופיינים בהמוני אדם העומדים בתוך הבר ושותים כוס קאווה ומשוחחים איש עם רעהו כאן ישנם מקומות ישיבה גם בחוץ . לפי שבח, הדבר יאפשר ללקוחות שאינם חפצים להידחק לעמוד בצורה מרווחת בחוץ , ולהתמזג עם אווירת הכיכר. בנוסף ייהפך התפריט לבית קפה ספרדי בשעות הבוקר שיגיש אוכל בסגנון חבל הבסקים כמו קפה, בוקידילוס (סנדויץ' ספרדי) קרואסונים במילואים מלוחים ומתוקים וכוסית קאווה באמצע היום.

התפריט כמו בשאר הסניפים מתבסס על טפאס, אך המנות שמוגשות הורכבו במיוחד עבור המקום. בין המנות: פטה עם עשבי תיבול - פטה באזוב מיובש ושמן זית (16 שקלים), דגים קטנים כבושים בשמן זית וטימין (26 שקלים), פלטת חמון (32 שקלים), חזה אווז מיובש בזרעי כוסברה (25 שקלים) ועוד. במקום יוגשו גם הקאוות המסורתיות: סמי סקו (22/69 שקלים לכוס או בקבוק), ברוט (22/72 שקלים לכוס או בקבוק) וכן גם בירה המיוצרת במיוחד עבור המקום על ידי מבשלת דנסינג קאמל, Dancing Burro (החמור המרקד).


לה צ'אמפה דה לה פלאזה. רחוב בן עמי 13, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 077-7002440. לא כשר.

שעות פתיחה: א'-שבת 18:00-לקוח אחרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully