וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד: הדים סאם תוקף בכל החזיתות

20.9.2012 / 15:15

בתקופה של חודש נפתחים 4 מקומות חדשים שמציעים דים סאם ומאותתים שכיסונים מאודים הולכים להיות הדבר הכי חם בסתיו הקרוב

תהליך ארוך עבר על הסושי עד שהשלים את קליטת העליה בארץ. הוא החל את דרכו כתת סעיף במסעדות יפניות ולאט לאט זלג למסעדות אסיאתיות ולאוכל רחוב ועד שהפך לסעיף נפרד לחלוטין. כיום נראה שתהליך דומה מתחיל לקרות גם לדים סאם.

בעידן שמקדש בריאות, כיסונים מאודים הם אותו הסושי במילוי אדרת. הכיסון - קטן, בריא וממזרי חודר לשוק מכמה כיוונים שונים בו זמנית, נפרד מהמסעדות האסיאתיות ויוצא לדרך משלו.

דים סאם. דנה מאירזון
דים סאם/דנה מאירזון

טי פארטי - בר חדש עם דים סאם

השותפים משה (שוגון) כהן ואורן פסטרנק רגילים לחידושים. כהן פתח את אחד המגה ברים הראשונים בתל אביב "הסווינג" וביחד השניים פתחו את "הסילון", שגם כן היה בר חדשני בזמנו. כעת הם רוצים להביא עוד בשורה תל אביבית חדשה ופותחים מקום שנקרא טי פארטי, שישלב אלכוהול איכותי, דים סאם, עיצוב צבעוני ופניה לגילאי 30 פלוס ומעלה. "הקונספט החדשני הוא בילוי משולב", מסביר כהן "עיצוב תיאטרלי, די ג'יי, אוכל, בר עם אופציה לריקודים וקוקטיילים מושקעים מאוד".

המקום שייפתח ב-23 בספטמבר ישמש בשעות הצהריים את עובדי המשרדים סביב ויציע בעיקר דים סאם ומעט מנות אסיאתיות נוספות. במהלך הערב המקום יעביר הילוך ויהפוך להיות בר עם רחבת ריקודים.

"הדים סאם נבחר כי זה אוכל קז'ואל בריא ומיוחד", מסביר כהן. את הכיסונים מקבלים כאן מאיש פרטי שמכין אותם, כאשר בתפריט במקום 13 סוגים עם עוף, בטטה, אווז ועוד ובהמשך ירחיבו את מנעד הטעמים. בצהריים תוגש עסקית הכוללת 4 דים סאם גדולים עם רטבים אסיאתיים, סלט, אורז וחליטות תה קר שעושים במקום (28 שקלים). כל דים סאם נוסף יהיה בעלות של 5 שקלים. לצד הדים סאם קוקטיילים מושקעים כמו קוקטייל ברבן אייס טי: ברבן, תפוז, נענע ודבש עם תה שחור מתוק וקר או קוקטייל מרגריטה בומבה: טקילה לימון טריפל סק וקרח כתוש עם פרי.

טי פארטי. רחוב שאול המלך 35, בית אמריקה, תל אביב. 03-5273749. לא כשר
שעות פתיחה: 11 בבוקר עד לקוח אחרון בלילה א'-שבת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דים סאם שופ/מערכת וואלה!, צילום מסך

דים סאם 33

המוזיקאי רפי פרסקי (52) זנח זמנית את קריירת המוזיקה שלו ופתח לפני מספר שבועות דוכן דים סאם בכוך קטן בפלורנטין. הדוכן הצנוע נקרא דים סאם 33 ומציע דים סאם גדולים הנקראים באו, והם מעין לחמניות בצק מאודות וגדולות. בניגוד למקומות האחרים שנפתחים, הכיסונים כאן הם בגודל כזה ששלושה כאלו יכולים להשביע בקלות, וכמו כן הם מעשה ידיו של פרסקי שלמד את הנושא לעומקו הן מבחינת הבצקים והן מבחינת המילויים.

בין הטעמים אפשר למצוא: בקר, עוף וירקות, מילוי ג'ינג'ר וירקות ודים סאם מבצק אורז טפיוקה במילויים שונים, בשרי וטבעוני (12 שקלים ליחידה, 33 שקלים ל-3 דים סאם). כולם מגיעים עם רטבים שונים כמו סויה, חריף וטחינה סינית. כרגע הסחורה כשרה אולם פרסקי שוקל בחיוב לשלב גם שרימפס ובשר לבן. לדעתו יש בכיסונים משהו מאוד ישראלי "זה אוכל מגניב שאשפר להכניס לתוכו כל דבר. כמו פיתה, רק עם משהו מאודה בפנים". לדבריו, הוא סבור כי הטיימינג של פתיחת כמה מקומות במקביל, נובע מטרנד עולמי.

כמו כן ייפתחו בקרוב חנות דים סאם שתיקרא דים סאם שופ ובמסעדת הבשרים שיין אנד שארפ מתוכננת להתווסף מחלקת דים סאם שלמה. גם בטיב טעם הפנימו את התהליך והרחיבו את ההיצע הקיים לאידוי בבית כחלק מתופעה כוללת: כיסוני דים סאם מבצק דק מאוד עם מילוי עוף או בקר או ירקות או בטטה (29.99 שקלים), כמו גם דים סאם מקמח אורז ללא תוספת סוכר ואינו מכיל קמח חיטה במילוי עוף או ירקות מחיר (2 יחידות ב- 59.99 שקלים).

דים סאם 33. רחוב וולפסון 5, תל אביב. 054-2019792. כשר בלי תעודה
שעות פתיחה: א'-ו' 12:30-22:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully