וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרגא: חזרתו של הסנדוויץ' המיתולוגי

29.10.2012 / 18:13

חובבי הכריכים הירושלמים בעננים: שרגא, הסנדוויצ'יה המיתולוגית משכונת בקעה שבה לחיים ומחזירה את הצבע לפרוסות הלחם בבירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סנדוויץ' ירוק בשרגא/מערכת וואלה!, צילום מסך

כדי להדליק ניצוץ בעיניו של ירושלמי אמיתי, לא נדרש הרבה, רק צמד המלים "סנדוויץ' שרגא". מה שהחל ב-1998 כסנדוויצ'יה קטנטנה ואינטימית בשכונת בקעה הירושלמית, שרקחה סנדוויצ'ים צבעוניים ומקוריים, הפך במהרה לקאלט. השמות שהעניק הבעלים והשף ניר קדר לסנדוויצ'ים שלו 'אדום' 'כתום' וכו' השתרשו היטב בעגה הירושלמית. לאחר אי אילו חילוקי דעות בירוקרטיים עם עיריית ירושלים נסגר המקום בשנת 2005.

ב-2011 חזר קדר לאט לאט לעניינים עם מטבח משלוחים שמציע סנדוויצ'ים למשרדים. לפני מספר שבועות נפתח לאחר ציפיה ארוכה גם לוקיישן קבע מסודר. ניר קדר, האיש שמאחורי הסנדוויצ'ים מקפיד גם כאן כמיטב המסורת לרקוח בעצמו רטבים טריים, ממרחים וירקות קלויים וכבושים הנכנסים גם לסנדוויצ'ים.

כל הכריכים מגיעים בלחם מחמצת לבן או כפרי, עשוי בעבודת יד, ללא שמרים וללא סוכר ומוגשים עם סלט אישי. בתפריט קלאסיקות ותיקות כמו סנדוויץ' אדום: גבינת שמנת, פסטו ובזיליקום, ביצה קשה ועגבניות שרי קלויות; כתום: גבינת עיזים רכה, פסטו זיתים שחורים, פלפל קלוי ועלי רוקט טריים; ירוק: מוצרלה מעושנת, פסטו בזיליקום, אבוקדו ועגבנייה; חידושים כמו סנדוויץ' צבעוני טבעוני עם גבינת קשיו, פסטו זיתים שחורים ומגוון ירקות גינה וסנדוויץ' ירקרק עם חביתה ירוקה, טחינה לימונית ומלפפון כבוש (36 שקלים לסנדוויץ').

עוד מציעים מידי שבוע בשרגא את סנדוויץ' השף השבועי, שמילויו ישתנה בהתאם לעונה, למלאי חומרי הגלם ולמצב הרוח. מלבד הסנדוויצ'ים יש בתפריט גם מנות כמו גרנולה סודית עם יוגורט ופירות מקורמלים וקינמון (25 שקלים), לזניה ביתית עם עגבניות, חצילים, מוצרלה ופרמזן (45 שקלים) ומבחר סלטים.

שרגא קפה. רחוב ינאי 3, ירושלים. 0779529952. כשר חלבי
שעות פתיחה: א'-ה' 8:00-20:00. ו' 07:30-16:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קפה שרגא/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • שרגא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully