וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקום ראשון לספר של מול ים בתחרות בצרפת

סיפודפדיה, מדריך הדגים ופירות הים של מסעדת מול ים בתל אביב, גרף הישג מרשים כשזכה בתחרות החשובה בעולם לספרי בישול, שהתקיימה במוזיאון הלובר בפריז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה מתוך הסיפודפדיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות ההתפתחות המרשימה של הקולינריה הישראלית בעשור האחרון, היא עדיין אינה זוכה תכופות להכרה עולמית. דאי כשמדובר בספרות קולינרית מקומית. לכן, כשהסיפודפדיה – מדריך הדגים ופירות הים של מסעדת מול ים היוקרתית מנמל תל אביב - זכה בסוף השבוע במקום הראשון בתחרות עולמית לספרי קולינריה ויין, נרשמה התרגשות רבה.

תחרות ספרי הבישול והעיצוב, Gourmand International, התקיימה במוזיאון הלובר שבפריז. "זו נחשבת לתחרות החשובה ביותר בעולם בתחום ספרי הבישול", סיפר אמש בהתרגשות שלום מחרובסקי, בעליה של מסעדת מול ים, בשיחת טלפון מצרפת. "הזוכים הוכרזו במסגרת ערב גאלה, שבו היו יותר מ-1,200 אורחים חשובים, בהם מוציאים לאור ומפיקים גדולים בעולם".

הסיפודפדיה היא מעין אנציקלופדיה שיצאה לאור בשנה שעברה, ובה צילומים אמנותיים, תיעוד ומתכונים של דגים ופירות ים. בספר מובאת אינפורמציה ב-7 שפות על אודות פירות ים ודגים שונים מהארץ ומהעולם, לצד תמונות מרהיבות במיוחד, שצולמו חלקן בארץ ובצרפת. בחלקו השני של הספר יש מתכונים מאתגרים של שף המסעדה, יורם ניצן.

יאיר יוספי ודן אלכסנדר, בעליה של הוצאת הספרים A' Point books, יחד עם מחרובסקי, רשמו את הספר לתחרות כבר לפני כחצי שנה. לפני חודשיים התבשרו, שספרם עלה לחמשת המקומות הראשונים בקטגוריית הדגים ופירות הים של התחרות. במסגרת התחרות נטלו חלק 3,000 ספרי בישול ויין מכל רחבי העולם, אשר התחרו ב-50 קטגוריות שונות, בין השאר גם בקטגוריית ספר הבישול הכשר הטוב ביותר.

חשבתם שתזכו במקום הראשון?

מחרובסקי: "ידענו שיש לנו מוצר טוב מאוד, אבל לא אצטנע, זה כבוד אדיר. מנחה הערב אמר מילים יוצאות דופן על הספר שלנו. הוא הגדיר אותו כמדריך המקיף ביותר שיצא לאור בשנים האחרונות בתחום הדגה ופירות הים. במסגרת התחרות השתתפו עוד 5-6 ספרי קולינריה ישראלים, אבל אנחנו הישראלים הראשונים בכל שנות התחרות שזוכים במקום הראשון".

הזוכים אמנם אינם מקבלים פסלון מוזהב או פרס כספי, אך מוענקת להם תעודה מרשימה, וכמובן – זוהי פלטפורמה נוחה ומכובדת ליצירת קשרים, שתקדם את הספר באירועי תרבות בעולם.

"יצרנו קשר עם כמה וכמה מו"לים ממקומות שונים בעולם, ואנחנו מנהלים משא ומתן מתקדם עם סוכנת אמריקאית גדולה ועם צוות רוסי, המעוניינים לתרגם את הספר", מספר מחרובסקי. "אנחנו גם מתכננים להוציא את הספר בשפות נוספות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלום מחרובסקי ממול ים מקבל את הפרס/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully