וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצרוי: מסעדה חדשה מול חופי ת"א

על חורבות מסעדת סולט, במלון הבוטיק גורדון בת"א, נפתחה Fitzroy. בתפריט: טלאים, גבינות מקומיות, והרבה דגים ופירות ים. "אנחנו רוצים להיות מהמקומות הטובים בעיר"

מסעדה חדשה בשם Fitzroy נפתחה לפני כשבוע לפעילות במלון הבוטיק גורדון שבתל אביב. הבעלים הם עמיקם בלוקו (35), והשף רועי גנצ'ולה (29). השניים, שמשתפים פעולה כבר 3 שנים, במסעדה הנוספת שבבעלותם, קלמטה ביפו, חברו בפרויקט הזה להנהלת מלון הבוטיק, ולאבי קשי, מנהל המסעדה.

מנות במסעדת פיצרוי. אפיק גבאי
מנה במסעדת פיצרוי/אפיק גבאי

הרעיון למקום נוסף נבנה אצלנו במהלך תקופה", מספר בלוקו. "רצינו להתקדם מעבר לקלמטה. הרגשנו שיש בנו רצון לעשות משהו נוסף ושונה. זה לא עוד סניף לקלמטה".

Fitzroy נפתחת על חורבותיה של מסעדת סולט, שנסגרה. המקום, הנמצא במרחק יריקה מחוף הים, יישא אופי של מטבח שף אישי, עם שימוש בטכניקות בישול מודרניות. "למרות שמדובר במטבח שף, לא תהיה פה הכבדות של התואר מטבח שף", אומרים בלוקו וגנצ'ולה. "לא יהיה פה תפריט איטלקי, ספרדי או ים תיכוני במובהק, אלא מטבח אישי, שעושה שימוש בחומרי גלם ים תיכוניים, עם דגש על טלה ועגלים, גבינות מקומיות, הרבה עשבים, וגם דגים ופירות ים מהים התיכון, כמו סרטנים כחולים, קלמרי, לוקוס, סרדינים ואינטיאס".

מסעדת פצרוי. אפיק גבאי
מסעדת פיצרוי/אפיק גבאי

בפיצרוי החדשה יש כ-90 מקומות ישיבה, חלקם על בר, המשקיף לתוך המסעדה, וחלקם בשולחנות המשקיפים אל חוף הים. במקום יש גם זוג מרפסות, אחת מהן טרם נכנסה לפעילות. בהמשך יפעל בה בית קפה. כרגע, המסעדה פעילה רק בשעות הערב. בעתיד היא תופעל גם בצהריים.

התפריט מחולק לחטיפי בר, מנות ראשונות ומנות עיקריות. חטיפי הבר, מדגיש גנצ'ולה, הם למעשה מנות קטנטנות ועזות טעמים. בתפריט תמצאו מנות כמו מקרוני ג'ינג'ר מוגש עם סרטנים כחולים, צ'ילי, פטריות שנוקי, פטריות שימאג'י, מיסו ואספרגוס (30 שקלים), קלמרי כרויה (קימל), מוגש עם יוגורט עיזים, בטטה, דלורית, פרמזן ופלפל צ'ומה (46 שקלים), מוסר ים בקראסט נענע עם תבשיל עגבניות שרי, שעועית אדומה וביצת עין (96 שקלים), קינוח סורבה פירות יער ובזיליקום מסורבה קסיס וסורבה פטל אדום עם קרם לימון, מרנג מקורמל וקרם עוגת גבינה (39 שקלים).

קשי ובלוקו בנו תפריט רחב של יינות לבנים, לצד תפריט קוקטיילים קלאסי ומשודרג. "אנחנו רוצים להיות מהמקומות הטובים בעיר", מודה לוקו. "בינתיים אנחנו עדיין מגבשים צוות, ופתוחים רק כשבוע אבל המטרה שלנו היא ליצור מקום עדכני ומגניב, שגם פונה לקהל מעט יותר בוגר. התפריט פה מורכב, יש המון השקעה בכל מנה, גם בשל הטכניקה וגם בגלל החומרים, אבל בסופו של דבר - הטעמים פשוטים וטובים, במחיר סביר. ועם זה, כל אחד יכול לתקשר".

Fitzroy . רחוב הירקון 136, תל אביב. 03-5206100. שעות פתיחה: א'- שבת 18:00-00:00. לא כשר.

מנות במסעדת פיצרוי. אפיק גבאי
מנות במסעדת פיצרוי/אפיק גבאי
  • עוד באותו נושא:
  • פיצרוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully