וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והתפריט הערב: סוד

השף אורי לוי סבור שארוחות הפופ אפ, הפופולאריות מאוד בלונדון וניו יורק, טרם מיצו עצמן בארץ. עכשיו הוא מריץ כאלה במיקומים סודיים, עם תפריט חשאי ומספר משתתפים מוגבל

אחרי שעבד במסעדות כמו הרברט סמואל של השף יונתן רושפלד, קבלייר בירושלים של השף דידי בן ארוש, ואפילו האטלייה של ז'ואל רובושון בפאריז, החליט השף אורי לוי להפעיל ארוחות פופ אפ סודיות, שמרעישות את הביצה הקולינרית המקומית. כל ארוחה כזאת מתקיימת במיקום חדש, שנודע לסועדים רק מספר ימים לפני האירוע. אנשי השירות מתחייבים לחתום על חוזה סודיות, כולל סעיפי אי הדלפת התפריט ושינונו בעל פה. גם מספר הנרשמים האפשרי - מוגבל במיוחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השף אורי לוי באחת הארוחות הסודיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין זו הפעם הראשונה שמיזם פופ אפ קולינרי מתרחש בישראל, אך הפעם הצליח לוי ליצור באזז רציני סביב הארוחות שלו. "אני אוהב לצאת מהשגרה. לפני שנה, כשנסעתי לניו יורק, ביליתי עם חברה, שקיבלה פתאום SMS על מופע ג'אז פופ אפ", מספר לוי. "הבנתי שאם עושים את זה עם מופע ג'אז, אפשר כמובן לעשות אותו הדבר גם עם אירוע אוכל. התחלתי לחקור את הנושא, וראיתי שבשנים האחרונות זה הולך מאוד חזק בלונדון ובניו יורק. הבנתי שעוד לא מיצו את הרעיון בארץ, ואז התחלתי עם ארוחות פופ אפ קטנות".

הוא ארגן ארוחה אחת ל-20 איש בשוק הכרמל, ואז ארוחה נוספת ל-40 איש בווילה בהרצליה, וראה כי טוב. בארוחה האחרונה שקיים, הפעם במסעדת ה"סלון" של השף אייל שני, כבר נכחו 160 איש, בשני סבבים. "זה היה האירוע הגדול הראשון שיצרתי", אומר לוי. "בהתחלה לא חשבתי שיבואו אפילו 100 איש, אבל השמועה עברה מפה לאוזן, ודרך רשימת תפוצה מאוד מצומצמת שיש לי. פתאום ראיתי שבאו המון לקוחות שלי מהעבר, חברים ששמעו, ואנשים רבים מתעשיית היין והאוכל. זה באמת היה אירוע מדהים. התגובות של האורחים היו מטורפות. התקיימו שני סבבים: אחד רגוע יותר, מ-8 עד 9, עם חבר'ה בוגרים יותר, והשני עם אנשים שהגיעו לשתות ולחגוג עד השעות הקטנות. סיימתי את הלילה ב-4 לפנות בוקר, והאדרנלין היה בשמיים. זה היה ערב משגע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לארוחה האחרונה כבר הגיעו 160 אנשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך נרשמים לארוחה כזאת בעתיד?

"נכנסים לפייסבוק שלי, או לדף שפתחתי לאירועים הללו, שנקרא Place Restaurant Secret The. אף אחד לא יודע מה יהיה התפריט של הארוחה הבאה, ורק 4 ימים מראש מגלים היכן היא תתקיים. כשנרשמים לאירוע רואים רק את האזור הכללי. טווח המחירים לארוחה הוא 200-300 שקלים לסועד, לא כולל שתייה. בארוחה האחרונה ב"סלון" למשל, היו 10 מנות, כולל קינוחים. בתקופה הקרובה הארוחות מתקיימות פעם בחודש, ובעתיד אני שואף לקיים אותן פעם בשבוע".

למה בעצם אתה לא פותח מסעדה, וזהו? מה גורם לך לפתוח מסעדת פופ אפ כל פעם מחדש?

"כי כולם היום פותחים מסעדות, וכדי להתחרות בחבר'ה שפותחים מקום בהשקעה של 8 מיליון שקל, צריך המון כסף. במיוחד כשאתה רוצה לעשות את זה לבד. מסעדות בארץ נסגרות על ימין ועל שמאל, אז בינתיים החלטתי שאני עצמאי, לא רוצה לעבוד יותר בשביל אף אחד, ואני עושה את הארוחות האלה שלי".

"אני צריך שמשהו יעניין אותי", מודה לוי, "אני לא עושה את זה רק בשביל הכסף. כל דבר שאני עושה, זה בשביל לחייך. כשעבדתי אצל רובושון, למשל, מנהל המסעדה קרא לי לשיחה אחרי חצי שנה, ושאל אותי איך זה שאני מחייך כל יום, כשהוא רואה מה עושים לי וכמה זה קשה לי. אמרתי לו, שביום שאפסיק לחייך, כבר לא אהיה שם ואמשיך הלאה. ובאמת ככה זה היה. וככה זה גם עכשיו: אני מאמין באווירה טובה ובעבודה כיפית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully