וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלו סקיי: הכשרה החדשה של מאיר אדוני

השבוע נפתחת המסעדה הכשרה הכי מדוברת בתל אביב: מסעדת בלו סקיי של השף מאיר אדוני על גג מלון קרלטון בתל אביב עם נוף עוצר נשימה

השבוע נפתחת לפעילות מסעדתו החדשה והמדוברת של השף מאיר אדוני- Blue Sky by Meir Adoni, על גג מלון קרלטון בתל אביב. המסעדה, שנמצאת בבעלות קבוצת כתית מהמסעדות התל אביביות כתית והמזללה, שואבת השראה ממסעדות שף רבות בערים מרכזיות בעולם, אשר ממוקמות במלונות החולשים על לוקיישנים מבוקשים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלו סקיי, שנמצאת בקומה ה-15 של המלון, משקיפה על תל אביב ונהנית מפאת גובהה מנוף מרשים הכולל גם את רצועת החוף. במקום, שעיצב האדריכל גד הלפרין, חלל הסעדה פנימי, בר גדול שנמשך מפנים המסעדה אל מחוצה לה ומרפסת רחבת ידיים. בבלו סקיי 150 מקומות ישיבה, מהם 100 בחוץ ו-50 בחלק הפנימי.

האוכל במסעדה מתחלק ל-2 סוגי תפריטים שונים. "ישנו תפריט פנימי מעונב ומהודק יותר ויש תפריט טרסה שהוא קליל יותר", מספר אדוני, "התפריט הפנימי מציג אוכל בסגנון של מסעדת כתית- מנות מאוד מורכבות ועשירות עם חומרי גלם מדהימים, אך במחירים נגישים יותר. ותפריט הטרסה שהוא נגיש וכיפי אבל כמובן גם בו יש את החתימה שלנו על האוכל. בתפריט הטרסה יש מנות כמו הרינג כבוש על בליני, פיש אנד צ'יפס ועוד, אבל הכל בדרך שלנו ובאופן שבו אנחנו רואים את המנות האלה".

בתפריט הרגיל ניתן למצוא לצד קוקטיילים מיוחדים בגזרת האלכוהול, מנות כגון אגס בנדיקט ים- סלמון כבוש, אבוקדו, גבינת עיזים, טוסט בריוש הולנדז, טרגון וביצי סלמון (89 שקלים), ריזוטו אל דנטה מחמישה דגנים עם פטריות, אספרגוס לבן, חמאת מיסו, ציר ירקות, שמן זית וכמון (97 שקלים), סשימי טונה אדומה עם מנגו ירוק, כרוב מעושן, מלפפונים, בצל ירוק, נענע, ליים, סוכר דקלים, רוטב דגים ובוטנים (108 שקלים), טורטליני גבינת עיזים וזעתר עם ארטישוק קונפי, עגבניות קיץ, קרם חצילים, זיתי קלמטה, בויניגרט חם של עגבניות ופרמזן (135 שקלים), אינטיאס נא בטקסטורות עם סלקים, יוגורט הל וכמון, קינואה שחורה קריספית ועשבי קיץ (117 שקלים), טרטר לוקוס עם פונדו כרישה ואצות וואקמה, ביצה עלומה, "קוויאר" ים ורוטב חמאה לבנה (112 שקלים) ועוד. תפריט זה מוגש גם במרפסת. תפריט הטרסה שזול וקליל יותר, מוגש אך ורק בחוץ.

בהתאם לקו הקולינרי של אדוני ממסעדת כתית, הקינוחים בבלו סקיי החדשה, יישענו ברובם על רוח הקינוחים מהמסעדה העילית, שעוברת בימים אלה מיקום, מהיכל התלמוד בתל אביב, ללוקיישן סמוך למסעדה הנוספת של השף, המזללה. מלבד בלו סקיי, אדוני עתיד לפתוח בקרוב מסעדה כשרה נוספת במלון קרלטון, שתהיה הפעם בשרית.

איך אתה מתמודד עם התקופה העמוסה הזאת?
"באמת לא חסר לי כרגע ממה לרוץ", צוחק אדוני, "כתית המחודשת נפתחת לקהל ביום חמישי הקרוב אחרי שיפוץ נמרץ וזריז עם מטבח חדש ושקוף שבנינו לה, בלו סקיי נפתחה לקהל ובעוד חודשיים וחצי, כנראה אחרי החגים, נפתחת המסעדה הבשרית שתהיה טברנה גדולה ויפה על הים. אני מאוד מתרגש מזה. כל התחלה של משהו כזה מבחינתי היא טירוף".
.
Blue Sky by Meir Adoni, מלון קרלטון תל אביב. 03-5201830. ראשון- חמישי 18:30- אחרון הסועדים (שעות הפתיחה רלוונטיות לתקופת ההרצה בלבד וישתנו עם סיומה). כשר

בלו סקיי.
מסעדת בלו סקיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully