וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרטוריה חבה: מסעדה חדשה בשוק מחנה יהודה

22.10.2013 / 11:49

טרטוריה חבה - בית קפה מסעדה וקונדיטוריה חדשה תיפתח בשוק מחנה יהודה בירושלים בשבוע הבא ומסתמנת כהבטחה קולינרית גדולה

ביום שני הקרוב, 28 באוקטובר, תפתח אחרי תקופת הרצה של 3 שבועות טרטוריה חבה, מתחם המשלב בית קפה, מסעדה וקונדיטוריה בכניסה לשוק מחנה יהודה. שמו של המקום נגזר מבעליו, משפחת חבה, שפועלת בירושלים מסוף שנות החמישים בתחומי האפייה והקונדיטוריה. בית הקפה-מסעדה המבטיח נפתח במקום המאפיה ונקודת המכירה המשפחתית, שעברה כעת למיקום אחר בשוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טרטוריה חבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקום שותפים כמה שמות נוצצים מעולם הקולינריה הישראלי- על קונספט והייעוץ הקולינרי חתומים רביבה אפל ושי מונטג (רביבה וסיליה), על תפריט המנות הרחב חתום השף מיכאל כץ (מקבוצת המסעדות אדום הפועלת בירושלים) ועל הניהול חתום יזם הקולינריה רון ביאלה. את העיצוב בטרטוריה, שמונה 2 קומות ובהם כ- 100 מקומות ישיבה (חלקם בקומת הקרקע, חלקם על רחוב יפו וחלקם בפנים השוק), ביצעה נועה בקי מונטג, שעיצבה גם את הסניפים של רביבה וסיליה.

"המאפייה של משפחת חבה פעלה שנים ארוכות במיקום הזה עד שהדור הצעיר של המשפחה, עופר, נכנס לנהל את העסקים ושאף לחזון של התחברות למגמות החדשות שקורות בשנים האחרונות בשוק", מסביר ביאלה על מקור המקום החדש, "חבה רצה ליצור משהו מרענן, בסטנדרט אחר לחלוטין בעיר ולשם כך חברו אליו כבר לפני שנתיים רביבה אפל ושי מונטג ולאחר מכן גם מיכאל כץ ואנוכי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם אוכל הביתה, טרטוריה חבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האוכל שמוגש בטרטוריה מוגדר כים תיכוני ישראלי עם נגיעות איטלקיות. בתפריט מנות טאפאס רבות במחירים שבין 14-26 שקלים כמו דלורית בשמן עשבי תיבול; סרדינים מהשוק שכובשים לבד; סלקים צלויים עם קציפת יוגורט וויניגרט שאלוט ועוד. בגזרת העיקריות יש סוגי פסטות שונות שעושים במקום ונמכרות בטווח שבין 48-62 שקלים כמו רביולי ריקוטה בחמאת עגבניות וכן מנות דגים כמו לברק עם ירקות מהטאבון, עשבי תיבול ושום (94 שקלים). הקינוחים מוצגים בוויטרינה גדולה ומפתה, שם ניתן לבחור למשל בין טארט מנגו ואננס, טירמיסו, סברינה, מילפיי קלאסי ועוד (19-38 שקלים לקינוח).

תפריט היין מתמקד ביינות ישראלים בלבד, שיוצרו בירושלים והסביבה או שכרמיהם ממוקמים בהרי ירושלים ומזוהים עם האזור. בנוסף, למסעדה תפריט קוקטיילים מעניין שנכתב על ידי ביאלה וניתן למצוא בו קוקטייל אייס וויסקטי מברבן, הדרים, תפוז כתוש, דבש, כדור תה שחור קפוא ולואיזה (39 שקלים) או המוחיטו של בני הגנן ובו רום, נענע, קרח גרוס, ליים, מרוות אננס, למון גראס וסוכר חום (35 שקלים).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש גם קוקטיילים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלבד תפקוד כבית קפה- מסעדה וקונדיטוריה, ניתן יהיה לרכוש במקום גם מגוון רחב של אוכל הביתה, לחמי שאור מיוחדים שמיוצרים במיוחד לחבה על ידי מאפייה סמוכה בבעלותם, יינות, קפה, מיצים טבעיים וכריכים בטייק אווי וכמובן גם מאפים. שעתיים לפני כניסת השבת תיערך במקום קבלת שבת במסגרתה ימכרו המאכלים המוצגים בוויטרינה במחירים אטרקטיביים. בהמשך, לאחר התבססות הטרטוריה, עתידה משפחת חבה להתפתח גם לפרויקטים נוספים בתוך השוק, שטרם הונעו.

"הרצון שלנו הוא להיות סוג של שער הכניסה לשוק", אומר ביאלה, "משתמשים כאן בכל חומרי הגלם שיש בשוק ויש כאן גם את השילוב של החדש והישן מהשוק. חוץ מזה, אנחנו חושבים שהשוק מאוד מתפתח בשנים האחרונות ואנחנו פונים במקום לתיירים שרוצים להרגיש את האזור, לקהל מהמרכז שיגיע במיוחד לאכול פה ארוחת ערב ולטייל בשוק וכמובן שלירושלמים ומקומיים, שיהיה להם כיף גם סתם לשתות פה קפה או לקנות כמה דברים הביתה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויטרינה מפתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ולמה בעצם קוראים למקום טרטוריה?

"טרטוריה באיטליה היא מסעדה יומיומית באווירה קלילה וכיפית שפונה לכל המשפחה. אז אנחנו לא מסעדה איטלקית בהגדרה וזאת לא הכוונה. אבל זה כן הכיוון מבחינת האווירה שאנחנו רוצים לכוון אליה פה. להיות מקום חמים, כיפי ויומיומי ולכן הכינוי טרטוריה התחבר לנו".


טרטוריה חבה. רחוב יפו 119. 02-6233379. א'-ה' 06:00-0:00; ו' 6:00- שעתיים לפני צאת שבת. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully