וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקאים מגלים את החומוס האסלי

14.5.2014 / 11:51

ג'סטין טימברלייק דורש לקבל אותו בביקורו בישראל, ובאמריקה לומדים שאסור לאכול חומוס קר ומשומר, אלא רק חם וטרי. כך כבש המאכל הים תיכוני את אמריקה

חומוס ביתי. רוני קדר
חומוס ביתי/רוני קדר

הישראלי הממוצע, כזה שיאמר על עצמו שהוא לא מבין גדול באוכל, עדיין ידע להבחין ברוב המקרים בין טעמו של חומוס מקופסה לבין חומוס טרי. אחרי הכל חומוס תוצרת בית או חומוסייה, הנקי מחומרים משמרים למיניהם מביא אתו רמת טעמים אחרת לחלוטין. לא כך הם פני הדברים בארצות הברית, שם חומוס הוא פשוט עוד טרנד קולינרי, בגדר אקזוטיקה רחוקה מהמזרח התיכון, שפשוט אוכלים ומתלהבים מעצם קיומו.

בשנים האחרונות ניכרת עלייה מהותית בהתעסקות האמריקאית בממרח הפופולרי. בין היתר, משום שמדובר באוכל המסווג כבריא שמשתלב עם המודעות התזונתית הגוברת בארצות הברית. אתמול (13 במאי) חל יום החומוס הבינלאומי, הזדמנות מצויינת לשים לב לעניין שמעורר אחד מהמועמדים לתואר המאכל הלאומי.

כך למשל הודיעה בשבוע שעבר רשת הסנדביצ'ים סאבוויי שהיא בתהליכים מתקדמים של הוספת חומוס לתפריט של אלפי הסניפים שלה. החלטה שכנראה נבעה מההבנה שמדובר במכרה זהב. גם בתקשורת האמריקאית הפנימו מזמן שעיסוק בחומוס הוא עניין כדאי ורק בחודש האחרון הופגזה הרשת באינספור כתבות. החל ממתכונים, כתבות סטייל מ"איך תשתלו את גינת החומוס שלכם" ועד לפרסומים על כך שג'סטין טימברלייק דרש לקבל צלחת חומוס במסגרת ביקורו בישראל מה שהעלה עוד יותר את קרנו של הממרח.

לא פלא אם כן, שהשגעון הישראלי הפך לנפוץ למדי בסופרמרקטים האמריקאים בגירסה המשומרת, עם השתלטות יפה של צבר על השוק האמריקאי. למישהו בהאפינגטון פוסט כנראה נמאס לראות אמריקאים נלהבים מחומר משמר ומפספסים את הדבר האמיתי. אחרי שכבר הוציאו כמה כתבות חינוכיות לגבי צרכנות חומוס נכונה כמו "21 דרכים לשדרג את החומוס שלכם" השבוע פרסם האתר מאמר שכותרתו "איך לאכול חומוס נכון?" שם צויין שחומוס קר זה בגדר פשע שאסור לבצע, ומוסבר כי בכור מחצבתו, במזרח התיכון בכלל אוכלים אותו חם. אכילת חומוס קר, אומרים שם, בין היתר, זה ביטוי של חוסר טעם משווע. המאמר כמובן עיצבן לא מעט טוקבקיסטים אמריקאים, וגם הישראלים כנראה לא יתנו לו לעבור לידם, כי למה שעם שלא מצליח להגות ח' גרונית, ינסה ללמד משהו על חומוס?

בכל זאת, אפשר להתעודד בכך שיש סיכוי טוב שבביקרונו הבא מעבר לים נטעם חומוס באיכות טובה יותר בעתיד. ואם זה לא מספיק, גם בטורונטו הפנימו שזה הדבר הבא, ורק בשבוע שעבר פורסמה רשימת חמשת החומוסיות המובילות בעיר שמאכלסת לא מעט יוצאי המזרח התיכון.

כך תכינו חומוס ביתי בריא
הטיפים שלנו לחומוס המושלם
החומוס של מסעדת אל באבור

חומוס פאדי עיר תחתית חיפה. נמרוד סונדרס
חומוס בעיר התחתית בחיפה/נמרוד סונדרס
  • עוד באותו נושא:
  • חומוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully