וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורו טריפ: מקומות לאכול בהם בלונדון

נועה רוזין

12.1.2011 / 8:23

אם חשבתם שלונדון היא רק פיש אנד צ'יפס, תחשבו אחרת. נועה רוזין עושה סיבוב אירופאי ומגלה 2 מסעדות טובות במיוחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוקה. עם עוגת שוקולד מפתיעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

Roka

כמו כל המסעדות הטרנדיות בלונדון, כדאי להזמין מקום ברוקה. רוב הסיכויים שבערב לא תמצאו מקום מהיום-למחר, אבל שווה לנסות את המסעדה בצהריים.

במרכזה עומד בר מרובע גדול שמסביבו כסאות ישיבה. הדלפק עשוי מגזע עץ וכולל שיפועים ועקומות אמיתיים של הגזע המסכן. קיבלנו המלצה חד-משמעית לא לשבת בקומה התחתונה ולאסור על המארחת להושיב אותנו במקום שהוא לא קומת הכניסה.
למנות ראשונות הוזמנו לשולחן מרק מיסו ומרק אגאדשי שהיו מדויקים הן בטעם והן בטמפרטורה. הוזמנו גם כמה רולים של מאקי עם קריספי שרימפס, אבוקדו, צ'ילי ועלי כותרת של חרציות. השרימפס היה טרי והשילוב היה משובח. גם פילה של קוד ברוטב מיסו של יוז'ו עטוף בעלה דפנה ענק וג'ינג'ר הגיע לשולחן. על המנה הזו שמעתי אחר כך מאכלנים סביבי: "ברוקה אכלתי את הדג הכי טוב שאכלתי בחיי". מנה נוספת הייתה צלעות טלה קטנות בגריל עם ציר בקר ואגוזי קשיו. הבשר היה רך ונימוח והגיע בדיוק במידה הנכונה.

לקינוח הזמנו עוגת שוקולד מפתיעה. מתוך העוגה יצא מילוי סמיך בצבע ירוק זרחני בטעם וניל. בנוסף הזמנו קרם ברולה שהגיע בקערת מרק קטנה ובקישוטים יוצאי-דופן.

האווירה ברוקה נורא מדליקה בצהריים. רוב האנשים שישבו סביבנו (המסעדה הייתה מלאה עד אפס מקום) היו אנשי עסקים או חברים טובים שיצאו לארוחת-צהריים במיטב מחלצותיהם. אם יתמזל מזלכם לשבת על הבר, אל תפספסו את החוויה. הברמנים לא מעניקים שירות, הם מכינים את האוכל מולכם וגורמים לכל נושא שיחה להישמע לא מעניין לנוכח הבישולים.

למסעדה סניפים בסקוטלנד, הונג-קונג וסניף נוסף בלונדון.

37 Charlotte Street
London W1T 1RR
Tel: +44 (0) 20 7580 6464

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רול סרטנים ב-Roka/מערכת וואלה!, צילום מסך

Yautcha

להעניק למסעדה שם שמזכיר כיתוב קומיקס היא בחירה מעניינת. יאוצ'ה, שעליה קיבלתי המלצות מכל סובבי, העלתה אצלי אסוציאציות למסעדת פועלים קטנה, יפנית-אותנטית עם דים-סאם קלאסי, כזו עם מעט שולחנות, ספסלים קטנים ואיש יפאני שמח בכניסה. טעיתי. ובגדול.

יאוצ'ה נפתחה ב-2004 בסוהו כמסעדת דים-סאם בעיצוב מודרני עדכני. שנה אחרי הפתיחה קיבלה כוכב מישלן. למסעדה שתי קומות, העליונה עמוסה בשעת צהריים באנשי עסקים וזוגות שהתמזל מזלם להפגש ללאנץ'. אנחנו ישבנו בקומה התחתונה והרגשנו במעוז העיצוב המודרני. דלפק הבר הוא אקווריום ענק המשתרע לכל אורך המסעדה, התאורה מעומעמת גם בצהריים ומזכירה אווירה של לאונג' יוקרתי. קירות המסעדה עשויים מלבנים אדומות שבתוכן שקעים עם נורות צהובות, השולחנות עשויים עץ וספות הישיבה מרופדות עור בצבא טורקיז.

מפאת חוסר הבנה טוטאלי בתפריט, ביקשתי מהמלצרית לבחור את ארוחת הדים-סאם המושלמת. וכך היה. לאט-לאט הגיעו לשולחננו דים-סאמים ממולאים במילויים אלוהיים. התחלנו עם מילוי של מלון חורף תאילנדי, פטרייה שחורה וירק יפני מיובש בשם גונג צ'וי (3.80 ליש"ט), בהמשך - דים-סאם עם מילוי דלעת וצנוברים במעטפת בצק דקיק (3.50 ליש"ט). בנוסף הגיעו (והיו מצויינים) דים-סאם במילוי בשר סרטנים מתוק וקוויאר שחור (11.90 ליש"ט) ודים-סאם מטוגן במילוי בשר ברווז קריספי (6.00 ליש"ט). יותר מכך, המלצרית השכילה להניח על השולחן סלט ירוק עם בשר צבי מתוק, רימונים ועלי ארוגולה (16.50 ליש"ט). לסיום, טעמנו תה מתוך תפריט של 8 (!!!) עמודים. הבעלים מתעקשים למתג את המסעדה כמסעדת דים-סאם ובית-תה. הם אכן הצליחו. בתפריט המסעדה אפשר למצוא גם מנות בשר, סלטים, מנות טופו ומנות של פירות-ים. מומלץ מאוד בכל שעות היום. לא לשכוח להציץ על האקווריום בבר.

Yautcha
15-17 Broadwick Street.
Soho, London, W1F 0DL
Tel: +44 (0) 20 7494 8888

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully