וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יינות מומלצים לחג

10.9.2012 / 19:00

אדומי או לבנים, זולים או מושחתים - אבי אפרתי ממליץ על 12 יינות שילוו את ארוחת ראש השנה בצורה המושלמת

רשימת מומלצי וואלה! לראש השנה מבוססת על יינות מקומיים שיצאו לשוק בזמן האחרון בלבד. היא כוללת יותר יינות אדומים ופחות לבנים בשל אילוצי המציאות. הרבה יותר קל למצוא אדומים מלבנים ראויים בתעשייה המקומית. 12 יינות יש ברשימה: 4 לבנים, 4 אדומים עד 120 שקלים ולמי שיכול ורוצה, יש גם ארבעה בקטגוריית 'שחיתות': אדומים רציניים ויקרים, ספינות דגל של יקבים, שיצאו כולם בזמן האחרון, לקראת החג.

סדר הופעת היינות נגזר מן המחיר – מן הקל אל הכבד. תוכלו למצוא כאן יינות לכל סוג של ארוחת החג, לארוחת היום שלאחריה ו/או למנגל ופיקניק של ראש השנה/סוכות.

לחיים ושנה טובה!

סיטו מרלבורו - 65 שקלים

פרויקט סיטו של יקב ארזה כלל יינות שיוצרו במיוחד עבור היקב באיזורי יין שונים בעולם, בפס ייצור כשר. היינות מבורדו, ריוחה וקיאנטי צלפו פחות. דווקא הסוביניון בלאן שהגיע מניו זילנד, נציג מובהק של עולם היין החדש, סיפק היטב את הסחורה. מתפוצף מרוב פירותיות, אנטיתיזה די ברורה ליינות הסוביניון בלאן החדים והשריריים מצרפת, אבל מה-זה כייפי. וכשר.

יקבי רמת הגולן, ירדן שרדונה 2010 – 66 שקלים

מוצר יעיל מאין כמותו, שיצליח לקלוע לטעמי קשת לוגמים רחבה ולהוסיף על כך גם מימד של טאץ'. שרדונה ראוי לארוחת חג ימית ותמורה טובה מאד לכסף.

כרמל, ריזלינג כרם קאיומי 2011 – 75 שקלים

ריזלינג מוצלח במיוחד; הקרוב ביותר מסוגו לריזלינגים גרמניים ראויים, מתוצרת התעשייה המקומית. יין חד ומדויק, מעקצץ קלות, עם נגיעה פטרולית מרומזת וכייפית. בן לוויה מוצלח מאד לא רק למנות מן הים. בשר עגל ובשר לבן יהנו אף הן מנוכחותו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

רקנאטי, ספיישל רזרב לבן 2010 – 149 שקלים

בלנד נהדר של שרדונה ו-ויונייה, ששוחרר לפני מספר שבועות מיקב רקנאטי. השרדונה מביא את הפרי; הויונייה את האופי והעוקץ. ה- S.R. המצוין הזה התיישן 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואפשר להבחין גם במגע העץ. יקר בסטנדרטים של יינות לבנים, אבל ללא ספק אחד הלבנים היותר טובים שבוקבקו בשנים האחרונות בישראל. תענוג.

אמפורה, מד רד 2008 – 65 שקלים

קשה למצוא יין אדום בסגמנט המחירים ה'זול-בינוני' שמספק תמורה כה מעולה כמו ה'מד רד' הזה. קברנה סוביניון ומעט סירה, גוף בינוני או אולי קצת פחות מזה, מבנה טוב ונוכחות פרי נעימה. מתאים להפליא לראשונות בשריות לארוחת החג ולחלופין לפסטה או למנגל ביום שאחריו.

הרי גליל, אלון 2010 – 70 שקלים

בלנד צנוע ולא פחות ממקסים, של יקב הרי גליל עם קברנה סוביניון שנותן את הגוף, סירה שמייצר תיבול ומעט קברנה פרנק ופטי ורדו שמוסיפים ממד משלהם. גוף בינוני, לא המון יומרה אבל אחלה יין ויופי של תמורה.

עמק האלה, יקבי עמק האלה מרלו 2007 – 99 שקלים

ליקבי עמק האלה יש מנהג חביב: למכור יינות לאו דווקא עיליים שלהם, לאחר מספר שנות התיישנות. המרלו שהפיצו לאחרונה הוא מודל 2007, כלומר – בנוסף ל-15 חודשי חבית הוא צבר גם כמעט ארבע שנים בבקבוק. דוגמה מוצלחת מאד לפוטנציאל היישון הטמון ביינות טובים ונכונים, גם אם אינם יומרניים ויוקרתיים. יופי של אופי, עומק ורכות. יין שיכול בקלות להחזיק תבשילים משמעותיים יותר בארוחת החג.

ויתקין, קברנה פרנק 2009 – 115 שקלים

אוכלים סטייק אנטריקוט או סינטה באיכות גבוהה, נטורל במחבת, עם קצת מלח טוב בלבד, לצד סלט ירוק טוב ליד? הנה היין שלכם. חכו לפחות שעה עד שיירגע ויתרכך קצת (בתקיפה ראשונה הוא מרגיש סגור) וקיבלתם את אחד היינות המקומיים היותר מקסימים שאפשר להעלות על הדעת. טייק אוף מוחלט על עוד קברנה או מרלו ישראליים ופצצת אופי מתקתקת. אם הייתי צריך לבחור יין אחד בלבד מכל רשימת המומלצים הנוכחית, זה היה היין שלי.

רקנאטי ספיישל רזרב אדום 2009 – 189 שקלים

את היין הזה תקנו כדי להתאפק ולשמור. בתצורתו הנוכחית הוא מספק יותר פוטנציאל מיין ארוחה. אבל איזה פוטנציאל יש לו, וואו! ספיישל רזרב לא פחות ממצוין, הכי טוב שרקנאטי הוציאו אי פעם, שלכשיבשיל יהיה, ככל הנראה, ענק באמת. מחירו, בעוד שנתיים-שלוש, יהיה בהתאם. בין היתר, לכן תרכשו אותו עכשיו. למרות שמדובר ברשימת מומלצים לרכישות לקראת החג למטרות לגימה, אי אפשר היה להתעלם מהיין הזה - בלנד של קברנה סוביניון, מרלו, סירה ופטיט סירה, שאך שוחרר לשוק.

ברקן, קברנה סוביניון סופרייר 2007 – 225 שקלים

100% ענבי קברנה סוביניון בתצוגה שרירית מהודקת ומדויקת עד מאד של יינני יקב ברקן. יין חד, פסקני וברור ועם זאת נגיש מאד ללגימה. קברנה סוביניון רציני מקומי במיטבו. הנאת לגימה אמיתית לארוחת בשרים מושקעת.

סגל, קברנה סוביניון ללא סינון 'של סגל' 2008 – 230 שקלים

אם הקברנה סופרייר של ברקן עושה הכל כדי להיות מדויק ואלגנטי, הקברנה 'של סגל', כדרכו בקודש של היינן אבי פלדשטיין, עושה הכל כדי להיות (כמעט) ההיפך. זה סוד ייחודו וחינו הגדול. יין אינטנסיבי מאד, שמצליח להמנע מהריבתיות הטיפוסית לאדומים כבדים כאן. מורכב, עשיר, מעניין, עתיר פרי שחור, שפע תבלינים ושוקולד, עם טאנינים רכים יחסית. עתידו, אשר לפניו (גם אותו תרכשו ותתאפקו) נראה יותר מסתם מוצלח.

יקבי רמת הגולן, ירדן, קצרין 2008 – 380 שקלים

יקר, בטח יקר, אבל יין שאי אפשר שלא להוריד את הכובע בפני יוצריו. מחפשים טוויסטים בעלילה? עוקץ ים תיכוני? לא בבית ספרנו. הקצרין הזה הוא בכלל קופסת שוקולד ופרלינים, בצירוף קצת פירות יבשים; אבל איזו קופסה נהדרת. יין שקורן אלגנטיות לכל עבר, שניחוחו כה מקסים שמתחשק רק להמשיך ולרחרח אותו. לא נטול חנפנות ולא משוחרר משטיקים שתפקידם ללכוד את החיך, אבל מה-זה מעולה. לגמתי אותו בארוחת צהריים במסעדה תל אביבית טובה והצטערתי שצריך להמשיך לעבוד, ואי אפשר לסיים את הבקבוק. נגיש לגמרי ללגימה כבר עכשיו. אם בא לכם להתפרע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully