וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג פורבס: 10 המסעדות היקרות ביותר בישראל

אירית אוליצקי, פורבס

7.11.2012 / 6:39

היכן תעלה ארוחה ממוצעת 720 שקלים לזוג, ומה מחירה של המנה היקרה ביותר בישראל (רמז: יותר מ-1,000 שקל)? דירוג המסעדות היקרות בישראל לפי פורבס ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביצת הפברז'ה המפורסמת של מול ים/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחום קולינריית העילית בישראל עבר שינוי משמעותי בעשור האחרון. מסעדות היוקרה הישראליות שודרגו מפבנים ומבחוץ בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים, הן מבחינת המנות המוצעות והן מבחינת המקום, האווירה והשירות.

אתר פורבס ישראל דירג את המסעדות היקרות במדינה. מדובר בדירוג המבוסס על מחיר בלבד, ולא על איכותן של המסעדות, אך הוא משקף בבירור את המסעדות היוקרתיות ביותר בארץ, בעיני הציבור וגם בעיני עצמן.

על פי הדירוג, המסעדה היקרה ביותר בישראל היא מול ים התל אביבית של השף יורם ניצן. המסעדה, המתמחה בדגים ובפירות ים, וזוכה לפופולריות רבה גם בקרב תיירים, זכתה בתארי כבוד בינלאומיים רבים. מחיר מנה ארוחה ממוצעת במסעדה הוא 360 שקל לאדם, והמנה היקרה ביותר בה היא אויסטרים ג'לרדו, שמחירה 360 שקל. מול ים עלתה לכותרות לפני שנתיים, כשבעונה הראשונה של ריאליטי הבישול מאסטר שף התבקשו השפים להכין את הקינוח המפורסם של מול ים - ביצת פברז'ה - כדור בדולח מסוכר ממולא בקציפת פיסטוק ופירות יער אדומים.

ממול ים נמסר כי "אכן מול ים היא המסעדה היקרה בישראל, וגם הטובה והמוערכת מסוגה. מול ים נבחרה על ידי ארגון Tradition & Quality כאחת מ-150 המסעדות הטובות בעולם. למרות עלויות היבוא, מחירי המנות במול ים יקרים פחות בהשוואה למסעדות זהות בחו"ל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנה יוקרתית בקלואליס/מערכת וואלה!, צילום מסך

המדורגת השנייה היא קלואליס של השף ויקטור גלוגר, הממוקמת ברמת גן. מחיר ארוחה ממוצעת לאדם במסעדת השף, שתפריטה מבוסס על המטבח הצרפתי, הוא 295 שקל, כאשר המנה היקרה ביותר בה היא פאייה ליחיד, שמחירה 320 שקל.

במקום השלישי בדירוג המסעדות נמצאת מסעדת קורדיליה היפואית של השף ניר צוק, בה מחיר ארוחה ממוצעת הוא 291 שקל לאדם. גולת הכותרת של המסעדה, שהיא חלק ממתחם השף ביפו, היא ארוחת הטעימות. המנה היקרה בקורדיליה היא פרח צלעות צלוי בעשבים וירקות גינה, שמחירה 280 שקל.

רביעית בדירוג הגיעה מסעדת כתית של מאיר אדוני, שפתח לפני כשנה וחצי את "מזללה", מסעדת שף מעונבת פחות. כתית נמצאת בבניין יפהפה שעבר שימור על גבול נווה צדק, לשם עברה ב-2006 מכפר רות. מחיר ארוחה ממוצעת במסעדה הוא 273 שקל לאדם, והמנה היקרה ביותר היא פילה עגל ים תיכוני, שמחירה 197 שקל.

באופן מפתיע למדי, המנה היקרה ביותר בישראל אינה מוגשת באחת מחמש המסעדות היקרות בארץ, והיא אפילו לא מנה עיקרית, אלא ראשונה. 50 גרם קראט קוויאר מהגליל העליון יעלו לכם במסעדת ארקדיה הירושלמית 225 יורו (כ-1,130 שקל). המסעדה של עזרא קדם הגיעה למקום ה-6 ברשימה, עם מחיר ממוצע של 238 שקל לאדם, ומדורגת אחרי מסעדת הבשרים התל אביבית NG, שהגיעה למקום ה-5 ברשימה, ומפורסמת בעיקר בשל ארוחות הברברים שהיא מארגנת, בהן יושבים הסועדים סביב הבר ואוכלים נתחי בשר באמצעות הידיים.


מחפשים דווקא אוכל זול? לכל המדורים של אוכל רחוב
סיור אוכל זול ברמת גן

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנה בכתית/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully