וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניחוח עוגה: מאפינס קפה וריוויון עם קראמבל

בטור אפייה חדש תסייע לכם הקונדיטורית מירב שיינר דנצ'נקו להתגבר על הפחד ולהתחבר לתנור הביתי. בטור הראשון אופים מאפינס קפה מפתים עם קראמבל שמתחסלים במהירות

מאפינס קפה. נמרוד סונדרס
מאפינס קראמבל/נמרוד סונדרס

בתוך החורף הישראלי המתעתע, ישנם גם ימים מפתיעים שבהם אפילו יורד גשם, הרבה גשם. בימים כאלה כל שחפצה בו נפשנו הוא משקה חם ומהביל ולצידו מאפה מתקתק שיספק נחמה מושלמת.

וגשם עם תה או קפה ומאפה, תמיד איכשהו זורקים אותי, לפחות במחשבות, ללונדון. יכול להיות ששם הייאוש הרבה יותר נוח, לטעמי זה בעיקר בזכות טקס התה הקבוע שבו נהנים שם מאותו משקה חם מלווה במאפה טוב, שגם בימים גשומים מאד (ולא חסרים כאלה בבריטניה הגדולה) דואג לרפד את הגוף ובעיקר את הנשמה.

אז באווירת המחשבות על לונדון ועל איך אנחנו הולכים להתנחם באחר הצהריים הקרובים, אגיש לכם היום מתכון למאפה אנגלי קלאסי עם טוויסטים מעניינים, תוך חתירה כמובן להפחתה בכמות הסוכרים והשומנים, כדי שאחרי העונג, הייאוש יהיה יותר נוח. סדרו לכם את פינת הישיבה, הכינו את המשקה החם האהוב עליכם, הזמינו כמה חברים, שכנים או מישהו שאתם ממש אוהבים ותיהנו מאחר צהריים חמים, טעים ונעים!

מאפינס קפה וריוויון עם קראמבל דמררה

את המאפינס שנותרו (אם נקלעתם למצב מוזר שכזה...) יש לאחסן בכלי אטום במקרר, למשך לא יותר משלושה ימים. להוציא כ-10 דקות לפני אכילתם שהיא אופטימלית בטמפרטורת החדר.

חומרים ל-12 מאפינס:
לקראמבל (פירורים):

1/3 כוס סוכר רגיל (145 גרם)
1/3 כוס סוכר דמררה (100 גרם)
3/4 כפית קינמון טחון (4 גרם)
1/8 כפית מלח שולחן 1(גרם)
1/4 1 חבילה חמאה קרה חתוכה לקוביות (120 גרם)
3/4 1 כוסות קמח רגיל (220 גרם)

חומרים להכנת בלילת מאפינס:
1/4 1 כוסות קמח (155 גרם)
1/2 כוס סוכר (100 גרם)
1/4 כפית סודה לשתייה (3 גרם)
1/4 כפית מלח (2 גרם)
80 גרם חמאה מרוככת
1 ביצה גדולה L (65 גרם)
1 חלבון ביצה (30 גרם)
1 כפית תמצית וניל אמיתי
1/3 כוס ריוויון או יוגורט 3% (120 גרם)
2 כפיות תמצית קפה איכותי להשיג בחנויות מתמחות)/ כף קפה נמס מגורען שממיסים בתוך היוגורט/רוויון
תרסיס שמן/ חמאה לשימון


אופן ההכנה:
1.לקראמבל: לתוך מעבד מזון עם להב מכניסים את כל חומרי הקראמבל. מעבדים עיבוד קצר (בפולסים) למרקם פירורי (לא לעבד מדי!).

2.מכניסים לכלי אטום לקירור של שעה לפחות במקרר, או לרבע שעה במקפיא.

3.לבלילת המאפינס: בקערה בינונית מערבבים היטב את כל המרכיבים היבשים.

4.בעזרת מטרפה ידנית קטנה מקציפים חמאה וביצים למסה תפוחה קלות או עד לשינוי צבע לבהיר יותר. מוסיפים את התמציות ומערבבים ערבוב קל.

5.מוסיפים את הריוויון/ יוגורט בתנועות רכות עד להטמעה.

6. מאחדים את שתי הבלילות באופן הדרגתי (הרטובים אל תוך היבשים) בארבע פעימות. על מנת להקל, השתמשו בלקקן וקפלו את הרטובים אל תוך היבשים, ממש כפי שעושים בעוגה בחושה שכן מאפינס, בכל זאת, הן סוג של עוגות בחושות קטנות וחביבות.

7. הרכבת המאפה: מחממים תנור ל-165 מעלות במצב טורבו. לתוך תבנית מאפינס בעלת 12 שקעים מכניסים עטרות נייר ומתיזים לתוכן תרסיס שמן.

8. בעזרת כף גדולה יוצקים לעטרות הנייר את תוכן הבלילה בכמות שלא מעבר לחצי מגובה העטרה.

9. בידיים יבשות לוקחים חופן מתערובת הקראמבל, מהדקים את הפירורים ויוצרים מהתערובת פירורים בגודל של אבנים קטנות. לוקחים חופן מהפירורים ומסדרים אותם בצידי המאפה עד המרכז וטופחים אותם קלות אל תוך הבלילה כדי שיתחברו לבלילה אך לא ישקעו בה. לוקחים חופן נוסף ומסדרים שכבה שניה של קראמבל באותו האופן, הפעם מבלי לדחוס אותם פנימה.

10. אופים במרכז התנור במשך 20 דקות (לא לפתוח את דלת התנור בשום מצב!). לאלו מכם המעוניינים לנקוט משנה זהירות ולדייק - לדקור את המאפה עם קיסם. אם הוא יוצא יבש – המאפינס מוכנים. בסיום האפייה יש לחלץ בעדינות את העטרות מתבנית השקעים ולהניחם על משטח השיש או על קרש חיתוך, על מנת להפסיק את החום שהן מקבלות מתבנית השקעים.

*בחלק מן התנורים, גם החדישים ביותר, יש צורך להפוך את התבנית כדי לאפשר פיזור חום ואפיה בצבע אחיד לכל הנוכחים בתנור. אם זה התנור המצוי ברשותכם (מתוך היכרותו כבר), עשו את פעולת ההיפוך רק אחרי 15 דקות של אפיה ולא יותר מ7 דקות נוספות (כך שמקסימום זמן אפיה יהא 22 דקות, כולל הזמן שבו התנור 'התקרר' מעצם פתיחת וסגירת הדלת לשם הפיכת התבנית).

*המלצתי היא, עם כל הקושי שיש בדבר מאחר והבית כבר התמלא ריחות שקשה לעימוד בפניהם, לגלות איפוק ולאכול את המאפה כשהוא בטמפרטורת החדר. במצב זה מרקמיו השונים כבר התייצבו והטעמים כבר שקעו והתחזקו.

מירב שיינר דנצ?נקו. קונדיטורית ושוקולטיירית המכונה גם "שיינר בייקר". מתכונאית, מספקת שרותי יעוץ ותכנון ארועים קולינרים, אופה ומבשלת בהזמנה אישית. Scheinerbaker@gmail.com

מתכון למאפינס שוקולד-בננה
מתכון לקראמבל תפוחים
ארוחה משפחתית: מאפינס עגבניות מיובשות וזיתים

מאפינס קפה. נמרוד סונדרס
מאפינס קפה/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully