וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

געגועיי לקוטג'

סמדר ולטר

26.7.2005 / 9:00

אל תזרקו את שאריות הקוטג' במקרר - סמדר ולטר עושה כבוד לגבינה הכי ישראלית שיש ומכינה שתי פשטידות פשוטות ולחם קוטג'

יומיים אחרי החתונה שלנו, נסענו בעלי ואני לירח דבש ברומא. בתור מישהי שיכולה לחיות על פיצה, הרגשתי כמו בגן עדן. המלון שלנו היה ממש ליד פונטנה דה טרווי, מזרקת המשאלות ויותר מפעם אחת הטלתי לתוכה מטבע וביקשתי שהשבוע לא ייגמר לעולם. טיילנו במקומות יפהפיים, אכלנו המון פיצות ופסטה, וכל ערב הקפדנו לסיים את היום בגלידרייה המעולה הסמוכה למלון.

אבל כמובן, אחרי כמה ימים התחלנו להתגעגע למשפחה, לחברים, ובאופן מוזר (בהתחשב בזה שהיינו ברומא, עם כל האוכל המעולה) גם לאוכל בארץ. פתאום היה חסר לנו האוכל הפשוט, שנראה כל כך טריוויאלי כשאתה בבית - הגבינה הלבנה, החביתה, הסלט והקוטג', שאליו הכי התגעגענו. למה? אין לי תשובה. אבל כשחזרנו, אחרי טיסה לילית ואחרי שהשלמנו כמה שעות שינה, אכלנו ארוחת בוקר של קוטג', לחם, חביתה וסלט. נהנינו מאוד, לקחנו נשימה עמוקה והודינו – היה כיף אבל טוב לחזור.

קוטג' הוא דבר שתמיד יש במקרר. כל קנייה שלי בסופר חייבת לכלול 2 קוטג' לפחות מתוך תקווה קטנה, שאם לא ייאכלו, יישכחו במקרר ואולי תאריך פג התוקף יעבור קצת, ואז יהיה לי "תירוץ" להשתמש בהם לאפייה.

ניתן להכין אינספור דברים עם קוטג' בשילוב עם גבינות שונות ועל זה עוד אכתוב בעתיד, אבל הפעם - 3 מתכונים שנותנים כבוד לקוטג'. אם יש לכם "זנבות" של קופסאות קוטג', חצי קופסה פה, 2 כפות שם, אפשר לאחד אותן עד שתקבלו 250 גרם- משקלה של קופסת קוטג'.

אפשר בהחלט להשתמש בקוטג' שעבר לו כבר תאריך פג התוקף לפני כמה ימים. כנ"ל לגבי החלב שצריך בפשטידת הבצל.

פשטידת בצל וקוטג'

פשטידה מופלאה, חגיגה לאוהבי הבצל. קלה במיוחד להכנה, בזכות העובדה שלא צריך לטגן את הבצל, אלא רק לקצוץ, לערבב הכול - וישר לתנור. מתקבלת פשטידה שחומה וטעימה. אני אוהבת להכין כמות כפולה, לחתוך לריבועים, ומה שלא מתחסל מיידית- אפשר להקפיא. עוטפים כל ריבוע בנפרד, ומפשירים במיקרו או בתנור לפי הצורך. ככה יש אספקה שוטפת של הפשטידה הממכרת הזו.

חומרים:
4 בצלים בינוניים
1 כוס קמח תופח או כוס קמח רגיל+כפית אבקת אפייה
¼ כוס שמן
½ כוס חלב
2 ביצים
1 כפית מלח
1 גביע קוטג' (250 גר')
*תבנית בינונית: עגולה בקוטר 24 או מרובעת בגודל 25X25 או גודל דומה.

הכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות ומשמנים את התבנית.

2. קולפים את הבצלים וקוצצים דק, אפשר בסכין או בקוצץ חשמלי (ככל שהבצל קצוץ דק יותר - כך טעם הבצל בפשטידה מודגש יותר).

3. מערבבים את הבצל עם כל יתר החומרים עד שמתקבלת תערובת אחידה.

4. מעבירים לתבנית ואופים כ-30-40 דקות, עד שהפשטידה יציבה ושחומה.

* אם בא לכם פשטידת בצל, אבל אין לכם קוטג', או שאתם רוצים פשטידה לא חלבית, נסו את גרסת הפרווה: משמיטים את הקוטג' והחלב ומוסיפים רבע כוס מים. כל השאר אותו דבר. תתקבל פשטידה נמוכה יותר אך עדיין טעימה.

פשטידת אורז תפוח וקוטג'

כן, אני יודעת, אורז תפוח (פצפוצי אורז) זה לא דבר שיש תמיד בכל בית. אבל אפשר להשיג אותו בכל סופר. לפעמים זה נמצא במחלקת הטבע או במחלקת המוצרים ללא סוכר. אם אתם מוצאים אורז תפוח מלא - מה טוב. רק שימו לב לא להתבלבל ולקנות בטעות אורז תפוח ממותק!

חומרים:
2 כוסות אורז תפוח (פצפוצי אורז)
2 ביצים
1 גביע קוטג'
1 כף שמן
מעט פלפל שחור
כף שטוחה אבקת מרק בצל - אם אין, או שאתם לא חובבים אבקות מרק, אפשר להחליף בכפית מלח.

*תבנית בינונית: עגולה בקוטר 24 או מרובעת בגודל 25X25 או גודל דומה.

הכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות ומשמנים את התבנית.

2. מערבבים בקערה את כל החומרים, עד שמתקבלת תערובת אחידה.

3. מעבירים לתבנית ואופים כ-25-30 דקות, עד שהפשטידה יציבה ושחומה.

לחם קוטג'

קל להכנה ובעל מרקם רך. חשוב לאפות אותו רק עד שסכין יוצאת נקייה, ולא יותר, אחרת הוא מתייבש. ניתן להקפיא את הלחם, רצוי כשהוא פרוס.

חומרים:
½ שקית או חצי קוביית שמרית (25 גרם) או כף שמרים יבשים (אני משתמשת ביבשים)
4 כוסות קמח
כפית מלח
4 ביצים - בבצק שמים 3 וחצי ביצים (איך שמים חצי ביצה? שוברים ביצה לכוס וטורפים היטב. שופכים בזהירות לקערה אחרת עד שיש חצי ביצה בכוס וחצי בקערה)
1 גביע קוטג' (250 גר')
75 גרם חמאה (לא מלוחה), רכה
להברשה: חצי הביצה הנותרת +כף חלב.

*2 תבניות אינגליש קייק באורך כ-30 ס"מ. רצוי לרפד בנייר אפייה.

טיפ קטן: כדי לשמור על נייר האפייה צמוד לתבנית: מורחים את התבנית במעט מאוד מים ואז מצמידים את הנייר והוא נדבק לדפנות.

הכנה:
1. מערבבים את כל חומרי הבצק ולשים ביד או במיקסר עד שמתקבל בצק אחיד וחלק. מכסים במגבת ומניחים במקום חמים להתפחה ראשונה, כשעתיים. (אם המטבח חם, ייתכן שזמן ההתפחה יקטן. יש להתפיח עד להכפלת הנפח.)

2. חובטים בבצק כדי להוציא את בועות האוויר. מחלקים ל-2 חלקים. יוצרים מכל חלק צורת כיכר כגודל התבנית ומכניסים לתבניות. מניחים להתפחה שנייה, כשעה.

3. מחממים את התנור ל-180 מעלות. טורפים את חצי הביצה הנותרת עם כף החלב ומושחים את הכיכרות. אופים כ-40 דקות, עד שהכיכרות משחימות וסכין הננעצת במרכזן יוצאת נקייה. מוציאים בזהירות מן התבניות ומצננים.

*הלחם מאוד עדין בטעמו, לכן יקבל באהבה תוספות. אפשר להוסיף אחת או יותר מהתוספות הבאות: אגוזים, זיתים, פטריות, עגבניות מיובשות קצוצות ועוד- לפי טעמכם. כמות של 50 עד 100 גרם, או יותר, כמה שאתם אוהבים. מוסיפים התוספות לבצק בשלב 2: אחרי הוצאת בועות האוויר, לשים עד לפיזור אחיד וממשיכים לפי המתכון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully