וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין ביצים, אין בעיה

סמדר ולטר

2.8.2005 / 9:00

טבעוניים ומי שצריכים להתארגן לאירוח זריז ובלתי צפוי ישמחו לדעת שאפשר לאפות בלי ביצים. סמדר ולטר מכינה בקלות ובמהירות מאפינס שוקולד, חיתוכיות קינמון ועוגיות מלוחות

דמיינו לעצמכם את הסיטואציה הבאה: היום והשעה: סתם יום חול, מאוחר בערב או שישי אחרי הצהריים או שבת. המצב: רגוע. החנויות: נסגרו מזמן. פתאום מתקשרים חברים (ולכולם יש חברים כאלה, לא יעזור כלום): "אנחנו אצלכם עוד 10 דקות" או שפתאום הבעל אומר "אה, שכחתי להגיד לך, עוד שעה קופצים אמיר ויעל/ההורים שלי/חבר'ה מהעבודה".

הבית הפוך לגמרי, הכביסה תלויה בסלון וכל הכלים בכיור. מה עושים? מיד שולחים את הבעל לטפל בבלגן, והולכים לגשש במטבח, לחפש משהו להגיש. אבל אין כלום. לא חתיכת עוגה משלשום, לא בייגלה בודד ובדיוק בשבוע שעבר ניצלנו את העוגה ששמרנו במקפיא למצבים שכאלה. טוב, אז מה נכין? הצצה קצרה במקרר מגלה שאין בו אפילו ביצה אחת לרפואה. המצב נראה אבוד, מה עושים בלי ביצים? איך נכין עוגה? האם זה אפשרי בכלל עוגה בלי ביצה?
אפשרי בהחלט.

השבוע, כמו שבוודאי הבנתם, וגם (כך אני מקווה) בחלק מהטורים בעתיד, לא נתמקד במה שיש במקרר - אלא במה שאין בו. אין ביצים? אין בעיה. הנה 3 מתכונים קלים שמתאימים לא רק למקרה שאין ביצים, אלא גם למי שנמנע מאכילתן בגלל כולסטרול, טבעונות וכדומה. המתכונים האלה טובים לאורחי פתע וגם כשסתם מתחשק משהו טעים, מתוק או מלוח, או כשצריך להכין משהו מהיר להביא לאיזו ארוחה. המתכונים מהירים ופשוטים ואני בטוחה שתכינו אותם שוב, בלי קשר למפלס הביצים במקרר.

מאפינס שוקולד בלי ביצים

אין אף מילה רעה להגיד על המאפינס האלה. הם יוצאים רכים וחמודים, קלים להפליא להכנה, טעימים באופן מפתיע, דורשים מרכיבים מינימלים, ניתנים להקפאה וחימום במיקרו, והם גם לא חלביים- כך שמי ששומר כשרות יכול להגיש אותם גם אחרי ארוחה בשרית.

חומרים:
1 ½ כוסות קמח
1 כוס סוכר
2 כפות קקאו
1 כפית אבקת אפייה
1 כפית אבקת סודה לשתייה
1/2 כפית מלח
1/4 כוס שמן
1 כפית תמצית וניל
1 כף חומץ (כן, חומץ. רגיל ופשוט. אל חשש, זה לא פוגע בטעם)
1 כוס מים חמים, לא רותחים- בערך 2/3 כוס רותחים והשאר מהברז. שיהיה אפשר לטבול בהם אצבע בלי להיכוות.
1/2 כוס שוקולד צ'יפס חום ו/או לבן - לא חובה אבל מאוד משדרג.

*תבנית מאפינס עם 12 שקעים.

הכנה:
1. מחממים תנור ל-200 מעלות. משמנים את השקעים או מרפדים במנג'טים גדולים (מס' 5).

2. מערבבים בקערה את כל החומרים היבשים - קמח, סוכר, קקאו, אבקת אפייה, סודה לשתייה ומלח. יוצרים גומה באמצע ומוסיפים פנימה שמן, תמצית וניל, חומץ ומים חמים. מערבבים בכף, בעדינות, רק עד שהקמח נרטב והתערובת אחידה.

3. מוסיפים את השוקולד צ'יפס (רק עכשיו ולא קודם, אחרת הם נמסים מהמים החמים) ומערבבים קלות.

4. מחלקים את התערובת בין השקעים. אופים כ-15-20 דקות, עד שהמאפינס תפוחים ויציבים וקיסם שננעץ במרכזם יוצא יבש.
חיתוכיות בציפוי קינמון, בלי ביצים

חיתוכיות בציפוי קינמון, בלי ביצים

הסוד למרקם הרך והנימוח של החיתוכיות האלה הוא הקצפה טובה של הסוכר והחמאה יחד. בלי הקצפה טובה הן ייצאו הרבה יותר כבדות. מומלץ להשתמש במיקסר, אבל אם אין, אפשר להשתמש במיקסר ידני.

חומרים:
לבסיס:
125 גרם חמאה רכה מאוד
1 כוס סוכר
2 כוסות קמח
1 כפית אבקת אפייה
1 כפית אבקת סודה לשתייה
1 גביע שמנת חמוצה, אפשר בהחלט אחרי שעבר תאריך פג התוקף שלה

לציפוי:
3/4 כוס סוכר חום, עדיף כהה, אפשר גם בהיר
1 כף קמח
1 כפית קינמון
2 כפות חמאה רכה

*תבנית מלבנית בינונית, בערך בגודל 24X28 ס"מ

הכנה:
1. מחממים את התנור ל-175 מעלות. משמנים את התבנית.

2. מכינים את הבסיס: מקציפים יחד חמאה וסוכר עד שהתערובת חלקה לגמרי ואוורירית. אפשר ורצוי להקציף כמה דקות בלי חשש.

3. מנמיכים את מהירות המיקסר (או המיקסר יד) למינימום ומוסיפים לסירוגין את החומרים היבשים (קמח, אבקת אפייה, אבקת סודה לשתייה) ואת השמנת.

4. כשהתערובת אחידה וחלקה משטחים בתבנית ומחליקים. ייתכן שהתערובת תהיה דביקה אז כדאי להיעזר במרית.

5. מכינים את הציפוי: מערבבים את כל החומרים עד שמתקבלים פירורים דביקים. מפזרים באופן אחיד מעל התערובת שבתבנית.

6. אופים כ-25-30 דקות, עד שהעוגה יציבה, שחומה ותפוחה (תופח מאוד - לא להיבהל). מצננים לחלוטין וחותכים לריבועים (לא כדאי לנסות לחתוך כשזה חם, כי זה מתפרק). שומרים בקופסה אטומה.

עוגיות מלוחות בלי ביצים

מה שכיף בעוגיות האלה, חוץ מההכנה הקלה והטעם המעולה, זה שהן יכולות "ללבוש" המון פנים וצורות, כפי שתראו במתכון. להכנתן משתמשים בוו גיטרה של המיקסר. אם אין מיקסר, אפשר להשתמש במיקסר יד ולהקציף במהירות נמוכה.

החומרים:
לעוגיות:
125 גרם חמאה רכה מאוד, חתוכה לקוביות
125 גרם גבינה לבנה רכה, אפשר כל סוג שיש לכם בבית, מגבינה רזה ועד גבינת שמנת או שילוב של כמה "זנבות" של קופסאות שיש במקרר. אפשר גם כאלה שקצת עבר להן תאריך פג התוקף. כנ"ל לגבי החלב.
1/4 כוס חלב
1 כף שמן זית
1 כפית מלח
1/2 כפית סוכר
1/2 כפית אבקת אפייה
250 גרם קמח

לציפוי: כמעט כל תבלין או תערובת תבלינים שיש לכם בבית ואתם אוהבים. אפשר אחד או יותר מהבאים: מלח גס, שומשום, שומשום שחור, קצח, אבקת שום, פפריקה מתוקה, פפריקה חריפה, גרעיני חמניות, זעתר יבש, אורגנו יבש, בצל יבש, ועוד. אגב, אפשר גם לא לפזר תבלינים בכלל ולקבל עוגיות מלוחות פשוטות וטעימות.
*רשת של התנור +נייר אפייה

הכנה:
1. שמים בקערת המיקסר חמאה, גבינה, חלב, שמן זית, מלח, סוכר ואבקת אפייה. מעבדים עם וו הגיטרה עד שהתערובת אחידה וחלקה.

2. מוסיפים את הקמח וממשיכים לעבד עד לקבלת בצק. אם התערובת דביקה מאוד מוסיפים עוד 2-3 כפות של קמח. הבצק צריך להיות רך מאוד ורק טיפה דביק. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומכניסים למקרר ל-20-30 דקות.

3. מחממים תנור ל-175 מעלות.

4. מוציאים את הבצק מהקערה ומניחים על נייר האפייה. בעזרת הידיים מרדדים את הבצק לעלה דק ואחיד בגודל הנייר. אם נדבק לידיים, מרטיבים אותן מעט.

5. מפזרים את התבלינים הרצויים על הבצק. אני אוהבת לפזר שורה של תבלין אחד, אחריו תבלין שני, וכו'. אפשר לפזר חצי-חצי, או רק תבלין אחד על כל הבצק, או כמה תבלינים, איך שרוצים. לוחצים בעדינות עם הידיים על הבצק, כדי להצמיד אליו את התבלינים.

6. בעזרת גלגלת או סכין חותכים צורות רצויות בבצק. אפשר שורות ארוכות, ריבועים, מעוינים וכו'. איך צורך לטרוח להפריד בין החתיכות- הן ייפרדו באפייה.

7. מעבירים את הנייר ועליו הבצק לרשת של התנור. אופים 20-25 דקות, עד שהעוגיות שחומות. מצננים ושומרים בקופסה אטומה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully