וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתאהב בחציל

עומר מילר, "פודרארט"

16.2.2006 / 10:53

עומר מילר מ"פודארט" מאשים את המין האנושי בהתנכלות לירקות טריים ומרכיב אנטיפסטי שאיננו איטלקי

בדרך כלל מסתכלים עליהם בתור התוספת. המצ'ואיסטים שבינינו מחשיבים אותם כמאכל של נשים בדיאטה, ונשים בדיאטה מתעללות בהם ללא רחם - קבלו את המאכל הכי מטרוסקסואל בעיר – הירקות. במקורם הם נראים טוב, מריחים נפלא, המגע בהם נעים, הם מטופחים, אסתטיים, שומרים על בריאות וממש לא מאבדים הפוזה הכל כך נחשבת שלהם.

האשמה היא בנו. אנחנו מכבסים אותם, מייבשים אותם, שורפים אותם. ממש התעללות מאורגנת של המין האנושי כלפי הירקות. אז לפני הכל – ירקות הם טעימים באופן הכי טבעי שלהם, ללא כל התערבות "טיבוחית" שלנו. אמנם יש כאלו שממש דורשים שנפנק אותם, אך ברובם הם מתמסרים ללא תנאים. אז מה כן אפשר להכין מהם? ירקות משתלבים נהדר בתבשילי קדרה, כנותני טעם וצבע, כקישוט וכמנה בפני עצמם.

כל ירק מכיל מלאי עצום של ויטמינים ומינרלים החיוניים כל כך לגופנו. הדרך האידיאלית לשמור על הערכים התזונתיים היא באידוי. סיר עם מים רותחים, מעליו עוד סיר מחורר. מניחים את הירקות למספר דקות עד שהם מתרככים ומקבלים ירקות מאודים מוכנים לאכילה ולספיגת כל הטובין שהם מעניקים. אבל מה? בינינו ירקות מאודים באופן כזה זה, הם לא בדיוק המנה הכי מגרה שיש להציע. ולכן אפשר לטגן את הירקות, להקפיץ בווק עם מעט שמנים ארומטים כמו שמן שומשום קלוי, לבשל בתוך סיר עם ציר עשיר ביותר שיעניק לירקות טעמים מופלאים.

דוגמאות לתבשילי ירקות יש בלי סוף ולהמחשה אפשר להציג את האנטיפסטי ירקות האיטלקי שכולל בתוכו פלפלים, בצל, בטטות, זוקיני ועוד. המשקיענים מחלקים כל ירק ליחידה בפני עצמו, מתבלים בנפרד ומעניקים טיפול אישי ופרטני. העצלנים קצת יותר, פשוט מערבבים את כל הירקות יחד בשמן זית וזורקים לתנור עד ההכנה. תבשיל נוסף הוא מבית היוצר הפרובנסלי הלוא הוא הרטטוי. חצילים, זוקיני, בצל סגול, פלפלים, שום וטימין חתוכים לקוביות קטנות ומשורטטות מוקפצות בשמן זית ומתובלות ביין לבן, בלסמי מיושן ואלו שאוהבים אוכל רטוב במעט, מוסיפים קצת רסק עגבניות ליצירת רוטב אדמדם. הטורקים תרמו לעולם את הגיבץ', שהדומיננטים שבתוכו הם החציל והתפו"א. פשוט קדרת ירקות עמוסת רוטב עגבניות מתובל בשום ומפונק עם פטרוזיליה טרייה.

אז היום במקום מתכון רגיל נבנה ביחד אנטיפסטי דווקא לא איטלקי, אלא יותר ארוחת ירקות קטנה הכוללת מבחר ירקות בתיבולים שונים היוצרים שולחן עמוס בצבעים, ריחות וטעמים והכי חשוב המון אהבה.

החציל - מלך הירקות הישראלי

1 חציל
1/2 צ'ילי ירוק
1 כפית סילאן
1 כפית טחינה גולמית
1 כף יוגורט
1 כף שמן זית
1כפית מיץ לימון
צרור קטן של עלי רשאד

קולים את החציל על אש גלויה. קולפים אותו ומתבלים במלח גס ופלפל שחור גרוס. מניחים על צלחת יוגורט ועליו את החציל. מתבלים בלימון, שמן זית, צ'ילי, סילאן וטחינה, עליהם מניחים עלי רשאד.

זוקיני

2 זוקיני פרוסים לטבעות
1/2 עגבניה חתוכה לקוביות
גרידת לימון מחצי לימון
10 עלי נענע

מקפיצים במחבת עם שמן זית את הזוקיני למספר שניות. מתבלים במלח ופלפל. מסדרים עיגול יפה מהזוקיני בצלחת ומניחים עליו את שאר המצרכים ומזליפים מעט שמן זית.

פלפלים

שורפים פלפלים על אש גלויה. מניחים בתוך שקית ומחכים 20 דקות. מקלפים את הפלפלים. חותכים לרבעים ומתבלים במלח ופלפל, שמן זית וחומץ בלסמי. מוסיפים מספר עלי טימין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

עגבניות

פורסים עגבניות לעיגולים דקים. מסדרים שכבה אחת של עגבניות ומתבלים בשמן זית, צ'ילי חריף, עלי כוסברה, בוטנים קצוצים, מלח,פלפל וכמון טחון. מסדרים ככה עוד שתי שכבות שבין כל שכבה מתבלים בדיוק באותו האופן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully