וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפטרון של הסוסים

גיא גיסר

3.2.2005 / 16:44

גיא גיסר מתחיל לסכם את עולם הטקילות עם סקירה של 3 מותגים שלא תמצאו בארץ אבל שווה ללגום בחו"ל - טקילה פטרון, הרדורה ואל חימדור

אחרי הקווארבו והסאוזה הגיע זמן לדבר על מותגים נוספים. אמנם לא אצליח להקיף ולפרט אודות כל מותגי הטקילה בעולם (יש מאות כאלה), אך אשתדל לציין כמה מהטובים והמעניינים שבהם, ובמיוחד את אלה שאינם מוכרים בארץ. אם טעמתם טקילה כלשהי ואהבתם את הטעם, הרי המסקנה היא ברורה - עליכם לסור לשדה התעופה, לרכוש כרטי טיסה לארה"ב ומשם למקסיקו, ולהתחיל להסתובב בחנויות האלכוהול הרבות. מה לעשות, בארץ היחס לטקילה הוא קצת מזלזל, בעיקר בשנים האחרונות, כשהוויסקי שולט וכל השאר נחשבים לפחות מעניינים.

אז אולי, אם אפשר, כדאי להתחיל לייבא עוד כמה מותגי טקילה טובים לארץ? הטרנד של שתיית טקילות איכותיות מכה שורשים בארה"ב בשנים האחרונות, ומן הסתם עוד שנתיים-שלוש יגיע הגל גם אלינו כמו כל טרנד אמריקאי אחר.

פטרון - Patrón

פטרון היא אחד ממותגי הטקילה המוערכים ביותר בעולם כיום ובצדק רב. לעומת מותגי הטקילה הוותיקים והמוכרים, הפטרון היא יחסית חדשה בשוק, לפחות מבחינת מכירות. הביקוש הרב לטקילה הזו גרם לפגיעה קשה במסורת החברה. עד 1997, המזקקה ששמה "טקילה סייטה לגוואס" שכנה בעיירה קטנה בשם אטוטונליקו אל אלטו שבמדינת חליסקו במקסיקו. באותה שנה קנה תאגיד האלכוהול הענקי "סיגראם" את המזקקה והחל לשווק את הטקילה באופן מסיבי. הביקוש, מן הסתם, החל לגדול, אך התפוקה של המזקקה וקצב הייצור נשארו כשהיו, מה שגרם למחסור אדיר של טקילה פטרון.

אמנם המקסיקנים הם מסורתיים, אך כשמגיעים לכסף המסורת, מתברר, נדחקת הצדה. מחוסר ברירה, נקנה שטח גדול סמוך למזקקה המקורית, והוקם בו מפעל חדש וגדול. כיום גידול התפוקה מרשים, אך עדיין לא בצורה מספקת, בעיקר בגלל זמן הצמיחה הממושך של צמח האגבה.

פטרון טוענים שלמרות השינוי במיקום המזקקה, האגבה מגיעה מאותו מקור. אומרים אז אומרים...

לפטרון כמה מותגי טקילה:

פטרון סילבר - Patrón Silver
המותג הפשוט ביותר של פטרון, אך עם זאת אחד ממותגי הטקילה בלאנקו האיכותיים ביותר בשוק הטקילה העולמי. הסיבה היא שהוא מיוצר מ- 100% אגבה כחולה! אף על פי שהוא "בסה"כ" בדרגה הפשוטה ביותר (דהיינו ללא יישון בכלל), משקיעים במותג ומייצרים את הסילבר מהחומרים הטובים ביותר. 40% אלכוהול.

פטרון רפוסדו - Patrón Reposado
הפטרון רפוסדו עשוי אף הוא מ- 100% אגבה כחולה, אך לעומת הסילבר, הוא מיושן לא פחות מחצי שנה בחביות עץ אלון. לאחר היישון הקצר (יחסית), מוסיפים מעט צבע קרמל ומבקבקים. הרפוסדו היא טקילה מצוינת, ואפשר למצוא בה שילוב נחמד בין הקלילות של הסילבר והטעם המעושן מעט של האנייחו. 40% אלכוהול.

פטרון אנייחו- Patrón Anejo
דרגת האנייחו של פטרון היא כל כך משובחת, שכל מי שאוהב טקילה מוכרח לטעום ממנה. הפטרון אנייחו מכילה בלנד של 3 טקילות, המיושנות לפחות שנה, וכולן מיוצרות מ-100% אגבה כחולה. השילוב המנצח הזה נותן טקילה מעולה, בעלת טעם מעושן, חלק וטעים. טעים כל כך, עד שאפילו החברה עצמה לא עושה כפי שחברות גדולות עושות בדרך כלל ולא ממליצה לשתות אותו עם קרח או בקוקטייל, אלא בכוס סניפטר, כמו כל משקה מיושן ואיכותי. לטעום וליהנות. 40% אלכוהול.

ראוי לציין, שכל בקבוק של פטרון מיוצר בעבודת יד (או ריאות) של נָפַּח זכוכית, כך שאם סיימתם את הבקבוק - אל תזרקו.

הרדורה - Herradura

הרדורה היא היצרנית הגדולה ביותר של טקילות פרמיום במקסיקו. הכוונה ב"טקילה פרמיום" היא שהטקילה מיוצרת מ- 100% אגבה כחולה ומכאן שכל מותג טקילה שיוצא מבית הרדורה, מיוצר אך ורק מאגבה כחולה.

מזקקת הרדורה נוסדה בשנת 1870 על ידי פליסיאנו רוֹמוֹ, ועד היום שייכת למשפחה. פליסיאנו חיפש אחר מיקום טוב להקמת מזקקת הטקילה עליה חלם שנים רבות, ולאחר חיפושים רבים הבחין בניצוץ הבוקע מהאדמה. הניצוץ הגיע, למעשה, מפרסה של סוס שמסמלת, כידוע, מזל טוב. בו במקום החליט פליסיאנו שזהו המיקום המושלם להקמת המזקקה. לטקילה שלו הוא קרא הרדורה כלומר "פרסת סוס", והלוגו הרשמי של החברה (וזה שמתנוסס בגאווה על כל בקבוק) הוא, איך לא, פרסה של סוס. המזקקה ממוקמת מזרחית לעיירה טקילה, במרחק של כ- 10 ק"מ, צמוד לאחוזה של משפחת רומו.

לאחר שהביקוש לטקילות מובחרות גדל, ובמיוחד להרדורה, הוקמו שני מפעלים שבהם מזוקקת הטקילה, כשבחברה עצמה גאים בעיקר בשני דברים:
1. הרדורה היא אחת מיצרניות הטקילה היחידות שמגדלות בעצמן את האגבה הכחולה, ויותר מ- 500 "חימדורים", אותם איכרים שמוציאים את פקעת האגבה מהאדמה, עובדים אצלה.

2. הטקילה עצמה מיוצרת מחומרים טבעים בלבד, דהיינו ללא תוספת סוכר, צבעי מאכל, חומרי טעם וריח, ואפילו השמרים, שמתסיסים את הנוזל המתקתק ההתחלתי מצמח האגבה, הם שמרי- בר טבעיים ולא שמרי מעבדה.

בישול פקעות האגבה, אותו תהליך שבלעדיו לא ניתן להכין טקילה, נעשה ב- 10 תנורי אבן אשר שומרו משנות ייסודה של המזקקה.

מותגים:

הרדורה בלאנקו - Herradura Blanco
מותג הבלאנקו של הרדורה הוא מיוחד במינו, ולא כי הוא עשוי מ- 100% אגבה כחולה (עובדה יפה לכשעצמה), אלא מכיוון שלמרות היותו תחת קטגוריית הבלאנקו, הוא מיושן 40 יום במכלים מעץ אלון, וזאת כדי "לחתן" בין הטעמים, ממש כמו בוויסקי. 40% אלכוהול.

הרדורה רפוסדו - herradura Reposado
מותג הרפוסדו של הרדורה יצא לאוויר העולם בשנת 1962, כשהטקילה מיושנת 11 חודשים תמימים בחביות עץ אלון. היישון הארוך, יחסית לרפוסדו, נותן לטקילה טעם טיפה מעושן, גוף מלא וטעם נהדר שמחליק בגרון בקלילות. לפני הביקבוק מוסיפים לבקבוק מעט צבע קרמל הנותן לטקילה צבע זהבהב. 40% אלכוהול.

הרדורה אנייחו - herradura Anejo
דרגת האנייחו של הרדורה שווקה לראשונה בשנת 1963 ואף היא שונה מטקילות "רגילות", בכך שהיא אינה מיושנת שנה, כפי שקבוע על פי חוק, אלא שנתיים תמימות! עובדה זו מכניסה את הרדורה אנייחו לחבורה האלטיסטית של הטקילות ה- Ultra Aged, דהיינו אלו המיושנות זמן רב מהרגיל.

הרדורה סלקסיון סופרמה - herradura seleccion suprema
מותג הטקילה האולטימטיבי, הטוב ביותר, המשובח ביותר וככל הנראה האיכותי ביותר בעולם. אם תרצו, המקבילה של וויסקי סינגל מאלט הסקוטי.

הסלקסיון סופרמה (הבחירה הטובה ביותר, בתרגום) יצא בשנת 1990, ומדובר בטקילה שעורבבה על ידי המאסטר בלנדר של הרדורה בכבודו ובעצמו, והיא מכילה את הטקילות המובחרות והאיכותיות ביותר במזקקה, כאשר הטקילה הצעירה ביותר היא בת לא פחות מ- 4 שנים!!! צריך להבין ש-4 שנים אולי לא נשמעים ביג דיל בכל הקשור למשקאות אלכוהוליים, אך כשמדובר בטקילה, שמיושנת על פי רוב מקסימום שנה, מדובר בסופר-סופר פרמיום.

הבקבוק, בשונה מהבקבוקים הרגילים של הרדורה, הוא עגלגל יותר ונראה כמו דקנטר, אותו מיכל ששופכים לתוכו יין על מנת שינשום. לתפארת מדינת חליסקו!

חברת הרדורה מייצרת עוד מותג טקילה, פחות מוּכּר אך אחד הנמכרים בעולם, בשם "אל חימדור" (El Jimador).

אל חימדור - El Jimador

הטקילה, שנקראת כך לכבודם של האיכרים המקסיקנים, מזכירה מאוד את ההרדורה בכך שהיא עשויה מ-100% אגבה כחולה - לכל הדרגות.

עד לפני כמה שנים, האל חימדור שווקה אך ורק במקסיקו, בזמן שההרדורה שווקה הן במקסיקו והן מחוצה לה. בשנים האחרונות, עקב הביקוש העולמי הגדל והולך לטקילות, החליטה חברת הרדורה לשווק את האל חימדור גם בשאר העולם והמהלך זוכה להצלחה עצומה.

מותגים:

אל חימדור בלאנקו - El Jimador Blanco
אמנם לא מיושנת 40 יום כמו אחותה החורגה ההרדורה, אך עדיין מדובר בטקילה איכותית ביותר- 100% אגבה לדרגת הבלאנקו לא הולכים ברגל. 38% אלכוהול.

אל חימדור רפוסדו - El Jimador Reposado
שוב, גם במקרה הזה, האל חימדור סובל מקיפוח לעומת ההרדורה: דרגת הרפוסדו אינה מיושנת 11 חודשים, אלא 4 חודשים "בלבד", מה שהופך אותה לטקילה רפוסדו ממוצעת (אם נוציא מהחשבון שהיא עשויה מ- 100% אגבה כחולה). אבל, האיכות והטעם המצוינים שלה, בשילוב עם מחיר זול, הפכו את האל חימדור רפוסדו לטקילה הנמכרת ביותר במקסיקו! יותר מכל מותג אחר, כולל הסאוזה והקווארבו הגדולים. מסתבר שזהו מותג הטקילה שהכי הרבה מקסיקנים שותים. מעט צבע קרמל מתווסף לבקבוק, וקיבלתם טקילה שופרא דשופרא. 38% אלכוהול.

אל חימדור אנייחו - El Jimador Anejo
מדובר בגרסת האנייחו של אל חימדור. טקילה מ- 100% אגבה כחולה, מיושנת 12 חודשים בחביות עץ אלון, טעם נהדר ומיושן. בעלת גוף בינוני. 38% אלכוהול.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully