וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תראו איזה יופי יצא לי

נגה משל

15.9.2007 / 5:17

איילת הירשמן, המקסימה והמרגיזה - נייג'לה לוסון הישראלית בשבילכם, בספרון חדש של מתכוני תשרי. הנה שני מתכונים שיכולים להתאים תמיד

לאחר שני ספרונים "פשוט וטעים" ו"פסח הקל שלי" יוצא עכשיו לאור הספרון השלישי של איילת הירשמן "ראש השנה הקל שלי". הירשמן, אישה אופטימית להרגיז ועורכת מגזין "שף" של "לאישה", היא אולי הדבר הישראלי הקרוב ביותר לנייג'לה לוסון הבריטית המהפנטת. למרות מידה מסוימת של דודתיות שבאה לידי ביטוי באופן בו היא מתנסחת (אני מכירה כמה אוהבי בישול שהצירוף "ראש השנה הקל שלי" יכול להעלות להם את הסעיף) אין ספק שבנונשלנטיות מעוררת קנאה היא מהמטופחות ומהנאות שבבשלניות ישראל. היא מצליחה בכל צילום שלה להיראות שונה, לשדר אניגמטיות ולהיות מין וונדר וומן ישראלית: אישה ואם למופת ובשלנית שהכל יוצא לה פיקס, בשתי שניות ובקלי קלילות.

המתכונים בספרון באמת נראים לא מסובכים ומבוססים על פירות וירקות ושאר מוצרים שנהוג להכין מהם מטעמים לחגי תשרי, אבל חלקם כמו למשל פנקייקס ריקוטה יכולים להתאים לכל בראנץ' או לביבות קישואים, קוואקר ופטה שיכולות להישלף בפיקניק של כל השנה. לפעמים נדמה שהספרון גדוש ביותר מדי טקסט ובפחות מדי צילומים (בייחוד לאור העובדה שמחירו הרשמי הוא 78 ¤, לא רחוק ממחירם של ספרי בישול מהודרים ומושקעים ממנו בהרבה), אבל בסופו של דבר מדובר בחלוקת פרקים נוחה (שכוללת גם פרק של הכנת מתנות אוכל) והכתיבה בהירה.

הנה שני מתכונים מהספר שיכולים לשמש גם מחוץ להקשר של החגים:

פנקייקס גבינת ריקוטה ודבש

10-8 פנקייקס גדולים או כ-20 קטנים

כשאני חושבת על זה, נדמה לי שבשנה האחרונה הכנתי את המתכון הזה למשפחה שלי כמעט בכל שבת בבוקר, בדרך כלל עם שחר, כשעיניי חצי עצומות, לפקודת הקהל הזעיר. כפי הנראה אכל אותם אצלי כמעט כל מי שהזמנתי לבראנץ', לקפה של אחרי הצהריים ונו, וגם לארוחת ערב קטנה. ייתכן שאני מאוהבת: במרקם, בטעם הבולט והברור של הגבינה, ובשילוב, שלעולם לא יימאס עלי, של כל הסיפור הטעים הזה עם הדבש מעליו.

לפנקייקס
1 כוס (140 גרם) קמח
1 כף (15 גרם) אבקת אפייה
1/2 כפית מלח
70 גרם חמאה
3 ביצים
3 כפות דבש
קליפה מגוררת מ-1/2 תפוז
1 מכל (250 גרם) גבינת ריקוטה טרייה
1/2 כוס חלב
1 כפית תמצית וניל
לטיגון
מעט חמאה
להגשה
קוביות חמאה
דבש (או סירופ מייפל או סילאן תמרים)
פירות, למשל גרגרי רימונים או פירות יער או תותים חתוכים או סלט פירות

1. הפנקייקס: שמים בקערה את הקמח, אבקת האפייה והמלח. מערבבים קלות, בכמה תנועות קצרות.
2. ממיסים את החמאה בקערה בינונית במיקרוגל או בסיר בינוני על הכיריים מעל להבה נמוכה, ומקפידים שלא תשחים. מצננים כמה שניות. טורפים את הביצים במזלג, זו אחר זו, לתוך החמאה החמה. מוסיפים את הדבש, קליפת התפוז, הגבינה, תמצית הווניל והחלב וטורפים קלות בלבד במטרפה ידנית.
3. יוצקים את בלילת הביצים והריקוטה לתערובת הקמח ומערבבים במטרפה, בכמה תנועות קצרות (גם אם רואים קצת גושי קמח, בקרוב הם ייספגו). משהים עשר דקות בטמפרטורת החדר. מה שיתקבל עכשיו זו בלילה רכה עם גושי גבינת ריקוטה, וזה בסדר גמור.
4. הטיגון: מחממים מחבת טפלון גדולה על להבה בינונית-גבוהה וממיסים בה מעט חמאה. יוצקים כחצי מצקת מהבלילה למחבת החמה, ומטים קצת לצדדים, כדי שתתפזר במחבת באופן שווה, ויתקבל פנקייק אחד גדול. לטיגון פנקייקס קטנים, מניחים כפות מהבלילה במחבת, במרווחים שווים, ככל שהמקום מאפשר. כעבור דקה-שתיים, או ברגע שמופיעות על הפנקייק בועות קטנות, הופכים אותו ומטגנים עוד 30 שניות (אל תדאגו אם הבלילה עדיין לא התייבשה לגמרי, תהפכו בכל זאת והיא תתייבש). מוציאים. ממשיכים לטגן באותו אופן את שאר הבלילה.
5. ההגשה: עורמים ערמת פנקייקס, ומניחים ביניהם קוביות חמאה. מניחים על הפנקייק העליון קוביית חמאה גדולה, וכשהיא מתחילה לנטוף, יוצקים מלמעלה דבש (או סירופ מייפל או סילאן) ואם רוצים, מוסיפים גם את הפירות. מגישים.

אורז חגיגי בקינמון, פיסטוקים וחמוציות

6 מנות

קלי קלות: האורז, לבן וגאה ואחד אחד, מתבשל עם מקלות קינמון, וכך סופג את טעמם. בהגשה, מעטרים אותו בפיסטוקים ובחמוציות, וזאת הופכת להיות אחת התוספות שכולם מחכים להן לפעמים, הרבה יותר מלעיקריות.

לאורז
1/2 1 כוסות אורז לבן ארוך
2 כוסות מים
1 כפית מלח
2 מקלות קינמון
לפיסטוקים והחמוציות
3 כפות שמן (רצוי קנולה או תירס)
1 כוס פיסטוקים קלופים, חצויים
מלח, פלפל שחור
1 כוס חמוציות מיובשות

1. האורז: שמים בסיר (רצוי בעל תחתית עבה) את האורז, יוצקים מעליו את המים ואת המלח ומוסיפים את מקלות הקינמון. מבשלים על להבה בינונית-גבוהה, ללא כיסוי, עד לרתיחה. מנמיכים את הלהבה לבינונית-נמוכה ומכסים. מבשלים כרבע שעה או עד שהמים ספוגים לחלוטין באורז והוא רך. מסירים מהכיריים.
2. הפיסטוקים והחמוציות: מחממים במחבת את השמן, מוסיפים את הפיסטוקים, מלח ופלפל ומטגנים תוך ערבוב כמה דקות, עד שהם מתחילים להזהיב. מוסיפים את החמוציות ומטגנים תוך ערבוב כדקה נוספת. מסירים מהכיריים.
3. ההגשה: מגישים את האורז הלבן עם הפיסטוקים והחמוציות.

ספיישל עזרה ראשונה לאורז לבן שכשל:
1.סיימתם לבשל את האורז לפי המתכון, אבל בכל זאת נשארו מים בסיר: אם האורז רך (טועמים קצת בזהירות) ממשיכים לבשל מעל להבה בינונית, תוך ערבוב, עד שכל המים נספגים. אם האורז עדיין לא רך, ממשיכים לבשל עוד כמה דקות בסיר סגור מעל להבה בינונית, ובודקים שוב.
2. סיימתם לבשל את האורז לפי המתכון, לא נשארו מים בסיר, אבל האורז לא התרכך בסוף זמן הבישול הנקוב במתכון: מוסיפים 3-2 כפות מים רותחים (כדאי להרתיח מראש מים בקומקום כשמתחילים לבשל, ליתר ביטחון), מכסים ומבשלים עוד כ-3 דקות.

"ראש השנה הקל של – מתכונים מצוינים לכל חגי תשרי", איילת הירשמן, הוצאת ידיעות אחרונות .צילומים: אוהד רומנו, סטיילינג: מור עזוז-דרור, עריכה נועה שביט. מחיר: 78 ¤

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully