וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרפקציוניסטית

סמדר ולטר

26.3.2006 / 8:48

היא תחתוך לכם גפרורי גזר מדויקים ופרוסות מלפפון דקיקות ושוות - המנדולינה תסדר לכם את הצלחת ובמקרה שלה ככל שהיא יקרה יותר כך היא טובה יותר

כשמקבלים מנה במסעדה חלק מהעניין הוא האופן בו היא מסודרת יפה על הצלחת, עם זרזיף שמן זית, פסי רוטב מצומצם וירקות שחתוכים בצורה מושלמת – מקלות גפרוריים או פרוסות דקיקות ושוות.

באמצעים ביתיים של סכין וקרש חיתוך קצת קשה להגיע לדייקנות שכזו אבל אם יש לכם מנדולינה תוכלו להוציא גם בבית צלחות לתפארת.

המנדולינה היא מכשיר שחותך ירקות ופירות בצורה מדויקת. אפשר לחתוך לפרוסות, לרצועות דקיקות (ג'וליאנים) או עבות (לצ'יפס) וכן לקצוץ ולגרר. יש גם מכשירים מתקדמים עם להבים שמפיקים צורות מיוחדות יותר.

המכשיר מורכב מבסיס, להבים מתחלפים ו"כובע" שאליו מכניסים את הירקות והפירות המיועדים לחיתוך. לפעמים הוא מגיע עם קערה או מיכל איסוף.

איך זה עובד? מרכיבים את הלהב הרצוי על הבסיס, מכניסים את הירק או הפרי לתוך ה"כובע" ומתחילים לעבוד- פשוט "מריצים" את הפרי או הירק מעל הלהב.

עומדת או נשענת?

יש 3 סוגים נפוצים של מנדולינות:
1. מנדולינות שמגיעות בפני עצמן, בלי קערה או ידית, ואז עובדים מעל קערה שיש בבית.
2. מנדולינות "עומדות" שמגיעות עם מיכל איסוף.
3. מנדולינות עם ידית אחת בצד אחד או 2 ידיות בשני הצדדים, עליהן המנדולינה "נשענת" ומוצבת באלכסון או ישר, ואז אפשר לעבוד מעל משטח או לקפל את הידיות ולעבוד מעל קערה.

יתרונות:
* מהיר וקל. חותך בצורה זהה ואחידה. טוב במיוחד לפריסת וקיצוץ בצל במהירות ובלי דמעות.

* קל לניקוי.

* מכשיר קטן יחסית, ניתן לאחסון קל. לא דורש חיבור לחשמל כמו מעבד מזון.

חיסרון:
גודל ה"כובע" מוגבל לפירות וירקות עגולים ובגודל מסוים. פירות או ירקות גדולים (כמו כרוב) או ארוכים (כמו גזר ומלפפון) - לא נכנסים אליו. במקרה כזה צריך להחזיק את הפרי או הירק ביד ולהעביר אותו הלוך ושוב ידנית. חשוב לבצע זאת בזהירות ולשמור על האצבעות.

זהירות על האצבעות

* הלהבים חדים מאוד. במידת האפשר משתמשים ב"כובע", ואם אי אפשר, נזהרים מאוד בחיתוך. את הלהבים מכניסים ומוציאים בזהירות. לאחר השימוש, רוחצים את הלהבים בזהירות רבה. רצוי לרחוץ, לייבש ומיד לאחסן במקום. אם שמים את הלהבים לייבוש, שימו אותם עם הלהב כלפי מטה, רחוק מהישג ידם של ילדים.

* חשוב לאחסן את הסכינים במקום בטוח. אני ממליצה לאחסן בקופסה סגורה במדף גבוה כדי שתצטרכו להוציא את כל הקופסה ולא לשלוח יד לחפש במגירות או במדף בלי לראות מה אתם עושים. רוב הסיכויים שזה יסתיים רע, עם חתכים ופציעות.

מחירים:

צריך להודות, ברוב המקרים, ככל שהמנדולינה יקרה יותר - היא טובה יותר. אפשר להשיג זולות מאוד, בפחות מ-100 ¤, והשמיים הם הגבול - המחיר יכול להגיע עד 500 ¤. במנדולינות יקרות יש יתרונות שאין בזולות:
- מגוון רחב יותר של סכינים ואפשרות לשנות את עובי הפרוסות והרצועות.
- הלהבים מאוחסנים בתוך המכשיר בצורה בטיחותית.

- היקרות מאוד עשויות נירוסטה, שזה עדיף על פלסטיק (פלסטיק נצבע, אם חותכים ירקות צבעוניים כמו גזר או גמבה).

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

איך בכל זאת מסתדרים בלי?

אפשר לחתוך ירקות ופירות לפרוסות דקות גם עם סכין, אבל אלא אם אתם מקצוענים אמיתיים, הפרוסות לא ייצאו באותו עובי בדיוק. בכל מקרה רצוי לחתוך עם סכין טובה וחדה.

הכל על סכינים - בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully