וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישית לוחצת

סמדר זורע-ברמק

2.6.2005 / 7:13

סמדר זורמת עם טרנד המזעור שמקטין כל דבר והופך אותו לאטרקטיבי, ואופה בתבנית שקעים בייבי-קיש אישיים עם גבינות ועשבי תיבול. מתאים גם לשבועות

שמתם לב שהדברים החמודים באמת, הם בדרך כלל גם קטנים? כמו ילדים, למשל. יותר נכון, תינוקות. כי גם ילדים, ככל שהם גדלים – חמידותם הטבעית המו?לדת הולכת ודורשת יותר ויותר הוכחות.

בעברית שכיחים ביטויי חיבה מקטינים כמו "קטנצ'יק", "פיצקעלע", "פצפון", "פיצי", "מיני" וכאלה. השפה הרי אף פעם אינה נקייה מהשפעות סביבתיות, ובימינו, עם ה"אינגלוז" המסיבי שלה מה שהכי-הכי הולך זה: "בייבי". באנגלית זה כמובן נשמע טוב יותר, גם בענייני מזון: בייבי-גרינס, בייבי שרימפס, בייבי ארטישוק, בייבי כל דבר. כאילו לשון ההקטנה עצמה עושה את האוכל רענן וטעים יותר, ולשון האנגלית גורמת לו להיות אטרקטיבי ועכשווי יותר.

בשבח המ?ז?עו?ר

אז בהמשך להבחנה זו, אפשר להדביק את שם התואר האופנתי "בייבי", גם לכל מאפה קטן. בייבי מאפינס, לדוגמא - נשמע חמוד לאללה, בייבי פנקייקס גם הולך, אבל זה יכול להתאים גם למאפים פחות אמריקאיים. עכשיו כשאני חושבת על זה – אפשר גם לכנות "בייבי לחם" כל לחם המחולק ל-24 יחידות, במקום להשתמש בשם העברי הבנאלי: לחמנייה. ברור שזה יקפיץ מיד את איכות המוצר בכמה דרגות.

כדי לבדוק את השיפור שחל במאפה מרגע מזעורו – נתרגל את התיאוריה שלעיל על קיש גבינות. הוא יכול להתאים מאוד בארוחות החלביות של חג השבועות הבא עלינו לטובה, ובמיוחד נחמד להגיש קיש כמנה אישית. אבל מה אני אומרת "אישית"? אישית זה רגיל מדי. אותו קיש יהיה הרבה יותר חמוד וטעים אם נקרא לו "בייבי קיש", ורצוי שנבטא זאת באקצנט אמריקנו-צרפתי מבין עניין.

בייבי קיש גבינות ועשבי תיבול

רכיבים ל-12 קישים אישיים:

בצק:
2 כוסות קמח
150 גרם חמאה קרה
חצי כפית מלח
¼ כוס מים

מלית:
250 מ"ל שמנת מתוקה
150 גרם גבינת קשקבל מגוררת גס
250 גרם גבינה לבנה רכה
3 ביצים שלמות טרופות
5 כפות עירית קצוצה
3 כפות פטרוזיליה קצוצה
1 כף מיורן או אורגנו טרי קצוץ
מלח, פלפל שחור גרוס, לפי הטעם

אופן הכנה:
1. הכנת הבצק: שמים במעבד מזון עם להב לישה את הקמח ואת המלח. חותכים את החמאה לקוביות קטנות, מוסיפים אותה לקמח ומעבדים קצרות לתערובת פירורית. מוסיפים את המים ולשים עוד קצת, רק עד שהחומרים יתאחדו לבצק. עוטפים את הבצק בניילון ושומרים במקרר במשך כחצי שעה.

2. מערבבים את כל חומרי המלית בקערה ומתבלים במלח ופלפל גרוס.

3. מחלקים את הבצק ל-12 חלקים שווים ומרפדים בו בשכבה דקה ואחידה את התחתיות והדפנות של 12 תבניות קיש קטנות (או תבנית שקעים). מניחים את התבניות על תבנית תנור שטוחה.

4. יוצקים את מלית הגבינות על הבצק בתבניות כך שתמלא כ-¾ מגובה כל תבנית.

5. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני 180° כ-40-45 דקות, עד שהמלית מתייצבת ומשחימה.
מוציאים את הקישים מהתנור, משהים כ-10 דקות, מוציאים מהתבניות ומגישים.

גיוון: אפשר לשנות את הגבינה לגבינה קשה פיקנטית אחרת ולהחליף את עשבי התיבול בבצל ירוק, בזיליקום, אורגנו, טימין וכדומה.
אפשר להכין את המתכון גם כקיש גדול בתבנית עגולה בקוטר 26 ס"מ ולחתוך למנות משולשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully